כתבתי מכתב התפטרות, עכשיו מה?

תוכן-מקודם

Member
מנהל
התפטרות.jpg
קרדיט תמונה PIXABAY

קודם כל, מגיע לך מזל טוב! קיבלת החלטה אמיצה, עוד שנייה זה קורה - ברכות יצאת לדרך חדשה! הוכחת לעצמך שיש לך את האומץ להיות נאמן קודם כל לתחושות ולצרכים שלך, לפני הנוחות, שכר ואורח החיים המסודר שכנראה הורגלת אליו.

חשוב להתעכב על השלב הזה, כי הוא חשוב לא פחות מהדרך שצפויה. כי לרוב האנשים להישאר במקום העבודה, היא פשרה גדולה מאוד שהם מוכנים לקחת, רק כדי לא להחליט, לא לשבור את השגרה המוכרת הטובה, ולא להאמין בעצמם יותר ממה שה-4 קירות במשרה הנוכחית שלהם מאפשרים להם.

כתיבת מכתב התפטרות היא שלב שאנשים רבים לא מגיעים אליו כי הם בטוחים שהמצב איכשהו ישתנה או ישתפר, שתוך כדי הם יצליחו למצוא את משרת חלומותיהם, והכל כשהם מחפשים מעט ועובדים הרבה.

אז נחשו מה? לא. כשאנחנו עובדים מסורים למקום העבודה, ופוחדים מהיום הבא שנצטרך להביט במראה, אנחנו קמלים בתוך עצמנו. אבל כשאנחנו לוקחים החלטה אמיצה ומאמינים בעצמנו ובאור שמחכה בקצה, האפשרויות שלנו נפתחו, וגם המוטיבציה והשאיפות גדלות ביחד איתנו בהתאמה.

כתבת מכתב התפטרות ועכשיו מגיעה השיחה. להסתכל בעיניים באומץ ולהגיד שלא מתאים לך לעבוד יותר במקום העבודה. כמה להרחיב ומה להגיד? זה כבר שלך. אפשר לפרט ולספר על כל הליקויים שהרגשת, שחווית, שהסקת ממרום ניסיונך בתפקידים ובחברה, ואפשר לשמור בכבוד על זכות השתיקה, מכל מיני סיבות וטעמים - לפי הרגשתך.

אין לך עבודה חדשה ללכת אליה, אין גם דמי אבטלה, ונשארת רק עם המכתב ביד, ועם איזו פיסת גאווה. כן, אין ספק שזה באמת מצב לא פשוט, ועכשיו נדרשת אותה אמביציה ואמונה, לצד סבלנות והתמדה, כדי להפליג בשייט רב תהפוכות, אל עבר ארץ מובטחת חדשה.

עכשיו הגיע הזמן לרענן קורות חיים, לחפש חברים שמועסקים או מעסיקים, להתאמן מול המראה על המילים שצריך להגיד למראיינים, ולא פחות חשוב, כמו בכל שיעור בחיים - לדייק את המאפיינים במשרה הבאה שתבוא עליך לטובה!

לא לחזור על טעויות, לא להתפשר בקלות על עקרונות, ולהאמין שעם הרבה אמונה וחריצות, אפשר למלא בהצלחה את אותם הדברים שעשית עד היום, ועוד קצת יותר שעדיין לא יצא לך לגלות.

בתרגום חופשי מאנגלית זה נקרא ״לזייף את זה עד שתעשה* את זה״, (*ואת מוזמנת לזייף את זה בעצמך כמובן). בפועל זה אומר גם לקפוץ מעל הפופיק, ולקפוץ למשרה יותר מאתגרת, בידיעה שנצטרך לעבוד יותר קשה כדי ללמוד תוך כדי ולמלא אותה בהצלחה.

זה גם אומר להתפתח, לגדול ולדחוף כל הדרך באמונה אמיתית באדם ובדרך הכי חשובים בחיים שלנו - ״אני״.

אז אם לאמל״ק את הכל, נראה לי שהכי נכון זה לכתוב את מכתב ההתפטרות, ולכתוב את העתידות המקצועיות שנרצה להיות. זאת יכול להיות נבואה שהגשימה את עצמה, או סתם בדיחה של מסטיק בזוקה, אבל בטוח נרוויח מזה דבר או שניים בדרך החדשה שלנו בדרך להגשמת היעדים המקצועיים.
 
למעלה