איזה שמנים אסור לשימוש בתינוקות

המוווון יותר קל להגיד אילו מותר.

ואני אשאיר את הבמה לאילו שיותא מקצועיים ממני בתחום.
 
שלום אמא שלנגה../images/Emo141.gif

טיפול בשמנים לילדים . עיסוי לתינוקות וילדים,חודר יותר מהר לכל מערכות הגוף, מגביר בטחון עצמי ,מפחית עקבות-לגבי הגוף הפיסי,בגיל הבגרות. ילדים שקיבלו עיסוי בשמנים ,יותר בטוחים בעצמם, עיסוי קבוע לתינוק ,מפתח את הקטע ההוליסטי. הכל נפתח אצלו קליטה,חושניות,וכ"ו, **שמנים לשימוש במבער בלבד ,מגיל חצי-שנה עד שנה וחצי. 1 טיפה שמן אתרי מנדרין במבער מהול במים . **מגיל שנה וחצי עד גיל ארבע. השמנים האתריים לבנדר,קמומיל,מנדרין טיפה אחת מכל שמן אתרי במבער מהול במים. אלו השמנים שמותרים לתינוקות,ולילדים. יום מבורך.
אביבה.
 
המשך:שמנים לעיסוי תינוקות../images/Emo95.gif../images/Emo140.gif

מגיל חצי שנה עד שנה וחצי. 2טיפות שמן אתרי מנדרין, 2טיפות שמן אתרי קמומיל . לערבב,ולהמיס את 2 סוגי השמנים בחצי כפית חומץ-תפוחים, להכניס את התערובת הזו,ל-100מ"ל שמן בסיס=שמן מוליך,של שקדים מתוקים, לערבב הכל יחד היטב, ולעסות בשעות הערב המוקדמות. בברכה.
אביבה.
 

avorly

New member
שמנים נוספים שמותרים

לשימוש בתינוקות הם שמן לבנדר ושמן גרניום. גם אותם רצוי מאוד למהול.
 
אורלי שלום.../images/Emo24.gif

את כל השמנים האתריים במבער צריך למהול במים. שמנים לעיסוי לתינוקות ילדים,ולכולם חייבים למהול בשמן מוליך, השימוש למבוגרים ,בשמן טיטרי ולבנדר אין צורך למהול בשמן בסיס,אלו 2 שמנים שאפשר למרוח ישירות על העור. כשלילדים יש את אבעבועות-רוח,אז מומלץ להשתמש בשמן אתרי גרניום בתוספת עוד שמנים למריחה על הפצעים עצמם,וכמובן בתערובת של שקדים-מתוקים,שמן מוליך. שבוע טוב ומבורך
. אביבה.
 
שמן פריחת תפוזים - נרולי

נפלא לתינוקות . למהול בשמן נושא . לאמבט אפשר להכניס טיפה אחת .
 
../images/Emo141.gifשבוע טוב,את השמנים מוהלים

בחומץ תפוחים כדי לוודא שהם מעורבבים היטב, ולא באלכוהול,כפי שנהוג לפעמים. מאחר ומדובר פה בתינוקות. בברכה. אביבה.
 
מה רע במים ?

מה תרומתו של החומץ ? המטרה היא פשוט דילול נוסף לפני ההכנסה לשמן הנושא כשמדובר בטיפה או שתיים וקשה לדייק .
 
ערב טוב,וחודש טוב.../images/Emo141.gif

לשמן יש תכונה לצוף במים, אפשר להשתמש עם השמנים האתריים גם ללא חומץ תפוחים ,אלא ישירות לשמן בסיס, מאחר ומדובר בתינוקות,רצוי לערבב את השמנים האתריים במעט מאוד חומץ תפוחים. שלא יהיה מצב חלילה שהשמנים אולי לא מעורבבים היטב . לפני שמערבבים את האתריים עם שמני הבסיס. גם שמנים אתריים לרחצה באמבטיה,מערבבים עם מעט חומץ תפוחים,או מעט אלכוהול,שהשמן לא יצוף במים,יכולים לקבל כווייה מהשמנים . בברכה.
אביבה.
 
../images/Emo39.gifתמיד נחמד ללמוד דברים חדשים

בזמני (אני קצת קשישה)לא לימדו שיטה זו ולכן גם לא לימדתי אותה . שמני תינוקות (לבנדר נרולי וכולי )לא אמורים בכמות של טיפה לאמבט לעשות גירוי על העור ובכל מקרה מיים היו חומר דילול יעיל . חומץ תפוחים הוא כידוע חומצה , כלומר חומר בעיתי כשלעצמו . אך וודאי אם כתבת יש לך נסיון טוב מהשטח . תודה על כל הידע הרב שאת תורמת לכולנו בפורום .
 

יעלת

New member
שמן לעיסוי תינוקות

כאשר מעסים תינוקות רכים אין צורך להוסיף שמנים אתרים,נהפוך הוא כאשר אנו מעסים תינוק,אנו מגרים את כל חושיו ובתוכם חוש הריח ולכן כדאי להשאיר לו את האפשרות להריח את המעסה (אמא או אבא) וללמוד לזהות את הוריו ע"י הריח.שמן שממומלץ ע"י האיגוד הבנלאומי לעיסוי תינוקות(IAIM) הינו ערוב של שמנים צמחיים בכבישה קרה לדוגמא שמן שקדים,שמן זית,שמן גרעיני ענבים ושמן סומסום.אין אפשרות של אלרגיה לשמנים אלו,ולכל אחד מהם יש את הויטמינים היחודים לו .מחקרים מראים ששמן סומסום הוא שמן שגורם להארכת הגפיים ולכן מומלץ להשתמש בו בתערובת. אני מדריכה מוסמכת להדרכת הורים בעיסוי תינוקות ע"י IAIM אפשר לפנות אלי עם עוד שאלות או לחילופין באתר www.iaim.net .
 
תוספת שמן לתינוק

שלום יעלת ותודה על השתתפותך . תוספת שמן ארומטי לתינוק אינה למטרת בישום . משתמשים בשמנים לטיפול בסימפטומים קלים מהסוג שמטפלים בהם בבית בדרך כלל כמו : קוליק,צמיחת שיניים, חום, הצטננות וכו" . במקרים אלו שמני נושא בלבד לא יעשו את העבודה .
 

יעלת

New member
שמנים לעיסוי תינוקות

כאשר מדובר בתינוקות,שמני בסיס עם עיסוי שמתאים לתינוקות יעשו את העבודה ללא צורך בתוספות.מחקרים אף מראים שעיסוי תינוקות שנעשה ללא שימון יעיל ביותר.לא מזמן קראתי מחקר שבדק השפעת שמנים בעיסוי תינוקות .המחקר נעשה בהודו בדלהי בשנת 2000. Department of Paediatrics,University Collehe of Medical Sciences & G.T.B Hospital,Delhi. נבדקו 125 תינוקות בריאים בני 6 שבועות במשקל גדול מ-3 ק"ג. הם חולקו באופן אקראי ל-5 קבוצות ,בכל קבוצה קיבלה שמן שונה לעיסוי :שמן עשבי מרפא(herbal oil ( , שמן סומסום ,שמן חרדל,שמן מינרלי,קבוצה חמישית לא קיבלה עיסוי ושימשה קבוצת ביקורת. תוצאות : העיסוי שיפר את אורך הגפיים בכס"מ לעומת הקבוצה שלא קיבלה עיסוי. כמו כן העיסוי שיפר את השינה לאחר העיסוי. השינוי הכי משמעותי נעשה בקבוצה שקיבלה עיסוי עם שמן סומסום. לסיכום :כוון שברוב המקרים ההורים מעסים את התינוק,ולא אדם שהתמחה בשמנים אתריים לא הייתי ממליצה להם להתנסות על תינוק צעיר,אלא להשתמש בשמני בסיס שאותם תינוק יכול להכניס לפה ללא חשש,ולהתעמק בעיסוי נכון להשגת תוצאות.
 

*g99

New member
אני אישית משתמשת בשמן שקדים טיבעי

כמו כן כל שמן אחר טבעי כמו,שמן זית,שמן סומסום וכ"ו. הסיבה פשוטה,חשוב שהשמן יהיה אכיל ולא יווצר מצב שבו התינוק יכניס את ידו או רגלו ויטעם שמן שאינו אכיל. לגבי חוש הריח,תינוק לא זקוק לבישום כלשהו בכדי להכיר את ריח אימו,הוא מזהה את ריח גוף אימו הטיבעי.
 

יעלת

New member
שמנים מבושמים

אני מאד שמחה שאת מסכימה עם דעתי,"בישום" השמן לא רק שלא עוזר להכרת הריח אלא אפילו מפריע לזהות את הריח.תנסו להזכר שמשהוא אהוב אליכם,ואם יש אחד כזה שהשתמש בבושם באופן קבוע,סביר שמה שתזכרו זה את הבושם שלו ולא את רייחו הטבעי. ישנם חברות רבות שהרייח שלהם יוצר אצלנו "חיתום",למשל תריחו קרם תינוקות של ג'ונסון את ג'ונסון לרוב האוכלוסיה הריח יזכיר תינוק,אף אל פי שאין בו אפילו שמץ של הריח המתוק של תינוק,פשוט חינוך של שנים החתים אותנו בריח זה.
 
ארומתרפיה לתינוקות - מניסיון

כמו שנכתב קודם משתמשים בזה כשהתינוק חולה . סתם עיסוי לכיף אפשר רק עם שמן צמחי . אך ארומתרפיה זה כמו טיפול בתרופה . עושים כשהילד חולה או שיש בעיה בריאותית . גם אם התינוק מלקק אין שום בעיה כי ממילא בוחרים לתינוקות שמנים שהם לא רעילים ומדוללים מאד מאד . בצרפת נותנים לתינוקות סירופים מהשמנים האלו כך שזה באמת לא רעיל .
 
למעלה