אייבליזם מיני כלפי אוטיסטים בישראל ובעולם

שלום וברכה,

ברצוני להביא לידיעתכם תופעה חמורה המושתקת בחברה הישראלית וכן העולמית והיא - כל ה"הכלה", ה"קבלה" וה"שילוב" של אוטיסטים בחברה נעצרים בכניסה לחדר המיטות. חברות הייטק מהגדולות במשק מוכנות לקלוט אוטיסטים לשורותיהם, אך בחורות יפות ממאנות לצאת איתם ולשכב איתם, והאוטיסטים מושפלים ומודרים למסגרות ה"ייעודיות להם" ובהן מבחר הבנות היפות והשוות באמת מזערי עד לא קיים. מדוע נועה קירל מעולם לא יצאה עם אוטיסט? מדוע טיילור מלכוב מעולם לא בחרה אוטיסט שיהיה לה לבן-זוג? מדוע הדוגמנית ניבר מדר מצלטמת לקמפיינים עם אוטיסטים כסוג של איתות מוסרי אך כל בני זוגה היו נוירוטיפיקליים? העובדות הפשוטות הן, שאוטיסטים מודרים בכוונה ממוקדי הכוח המיניים בחברה, ונתפסים כלא מושכים וכנעדרי תכונות של סקס-אפיל ו/או כחסרי בשלות לזוגיות. כל אלה הן שאלות הראויות להישאל, כי לא ייתכן שבחורות נוירוטיפיקליות יפות ושוות באמת יאותו לשכב עם גברים מסוממים מכים מתעללים עבריינים ורוצחים לפני שיאותו לשכב עם אוטיסטים.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מה נשים רוצות?
קטונתי מלדבר בשם מחצית האוכלוסיה, ובכל-זאת-
מניחה שנשים (ובכלל בני אדם) רוצות יחס אנושי, לא מחפיץ,
רוצות שיראו בהן בנות-אדם ולא אוביקטיים לשימוש לצורך סיפוק מיני, הממויינים ל"שווה/לא שווה"
(אגב- בחורה שאינה נ"טית היא מבחינתך מראש "לא שווה"? למה?)
רוצות איזשהו קשר רגשי ברמה כלשהי, שיכלול גם כבוד הדדי-
כל אלה, נראה לי, הם תנאי-סף כדי שיהיה סיכוי שאולי יחפצו בקשר מיני עם מישהו/מישהי.
השורות שכתבת מבטאות, לפחות זו התחושה שהן משדרות לי, גישה הפוכה מזו.
אין קשר בין החפצת נשים לא"סים.
יש א"סים שאינם מחפיצים נשים , חלקם חוו קשר זוגי
ויש נ"טים שמחפיצים נשים- יש נשים שנפלו ברשתם, חלקן בגלל מורכבויות רגשיות שלהן.
בכל אופן, במקום להאשים נשים, נראה לי שיהיה יעיל יותר לנסות לברר מה בהתנהלותך מרחיק אותן.
 
לא דיברתי על החפצת נשים, לא החפצתי א.נשים, לא האשמתי נשים וגם לא אמרתי שא.נשים על הרצף שווים יותר או פחות, גם לא דיברתי על עצמי בכלל, אלא על תופעה כוללת בחברה הישראלית והעולמית, לצערי הרב. גם לא ביקשתי עצות להתנהלות בזוגיות וגם לא דיברתי על עצמי באופן אישי בכלל. (לשם ההבהרה, אני אינני מזהה את עצמי כאדם על הרצף וב-13 השנים האחרונות הייתי בשלושה קשרים זוגיים מוצלחים יותר ופחות, כאשר ברור לי שהקשר האחרון הסתיים בעיקר באשמתי, אך יותר פרטים אישיים מזה לא אנדב.) הבעיה הינה בעיה חברתית-תרבותית ובשום פנים ואופן לא פתחתי כאן שרשור על-מנת לדבר על עצמי באופן אישי או על מנת להאשים או להחפיץ בני אדם וגם לא על-מנת לקבל עצות להתנהלות בתוך קשר זוגי, ואם בטעות זה מה שהשתמע מדבריי, אני מתנצל. אנסה להבהיר באופן ברור יותר עד כמה הבעיה עמוקה ומושרשת בחברה ועד כמה היא כללית ולא אישית באמצעות הצגת עובדה פשוטה וכוללת - גם נשים העוסקות בתחום, כלומר חונכות/מאמנות/מדריכות/משלבות העובדות עם אוטיסטים, לעולם אינן בוחרות גבר אוטיסט כבן-זוגן; כלומר אפילו מי שאמור להיות להן ידע שאינו סטיגמטי בנושא מדירות אוטיסטים מהזדמנות שווה בעולם הרומנטי/מיני. כמובן שאינני מדבר על יחסי מרות - יבחרו להן החונכות/מאמנות/מדריכות/משלבות אוטיסטים אחרים שאינם כפופים למרותן, יתאהבו בהם וישכבו איתם; אך אפילו את זה הן אינן עושות, מתוך גועל ו/או פחד מהם, רוצה לומר, אייבליזם. מה רע במערכת יחסים מאושרת בין שני א.נשים על הרצף? כמובן שאין בעיה; אך זהו איננו שילוב אמיתי אם זוגות "מעורבים" הינם נדירים יותר.
 

2014abc

New member
בתור מישהי שאובחנה ברצף והייתה בכיתה של חינוך מיוחד וחוותה את הדרך שבה אנשים רגילים מתייחסים לבן אדם שהם לא מכירים ורק יודעים שהוא מאובחן ברצף , אני חושבת שאנשים לא מסוגלים לעלות על דעתם את האפשרות של מערכת יחסים עם בן אדם ברצף האוטיסטי כי הם פשוט לא רואים אותם כבני אדם בוגרים כמוהם, שהם שומעים את המילה אוטיסט הם חושבים שיש פער גדול במיוחד בין הרמה של האינטילגנציה שלו והדרך שבה הוא רואה את העולם ומבין דברים ובכלל הדרך שבה המח שלו עובד , לבני האדם הנורמטיבים .
הם לא חושבים שזה אנשים שאפשר לדבר איתם בצורה רגילה הם תמיד חושבים ש*כל* האוטיסטים הם בהכרח תמימים ופחות בוגרים ביחס לגיל שלהם , אפילו אם הם מתחילים להכיר אותם באופן אישי עדיין יהיה להם מאוד קשה לראות אותם מעבר לכל הסטריאוטיפים ולמה שהמילה "אוטיסט" אומרת להם במחשבה שלהם.
בסך הכל אפשר להגיד שהם רואים את האנשים ברצף האוטיסטי כדומים יותר לילדים קטנים מהרבה בחינות , וכמו שבן אדם בריא לא יעלה על דעתו מחשבות על רומנטיקה ומיניות עם ילד קטן , הוא לא יעלה על דעתו מחשבות כאלה על בן אדם שהוא יודע שיש לו אבחנה ברצף .
לצערנו תמיד מדברים על כל הקשיים שאנשים אוטיסטים חווים מהאוטיזם עצמו אבל אף פעם לא מדברים על כמה שאיך שהתדמית של המילה אוטיסט מושרשת בחברה פוגעת בהם וסוגרת בפניהם כל כך הרבה דלתות בחיים ,לנוירוטיפיקליים אין מודעות לזה בכלל, וכבר שמעתי לא מעט על אנשים ברצף שסיפרו שהם יצאו עם בן אדם רגיל וברגע שהם סיפרו לו על האבחנה שלהם הוא ניתק קשר איתם .
יש גם אנשים שאובחנו אחרי שהם כבר התחתנו עם בן אדם רגיל , ולדעתי סביר להניח שאם הם היו מקבלים אבחון לפני זה הם היו נשארים לבד עד היום ..

מה שמעניין זה (לפחות ממה אני חוויתי וראיתי) שדווקא נשים שעובדות עם הרצף האוטיסטי מקובעות על כל הסטריאוטיפים וההכללות יותר מאנשים רגילים וגם אם הם עובדות אם אנשים בתפקוד גבוה ומכירות אותם כבר שנה שלמה הם מסוגלות להמשיך לדבר אליהם כמו אל אנשים תמימים גם אם הם לא באמת כאלה ואין להם שום צורך ביחס מהסוג הזה
 
נערך לאחרונה ב:
כן זה לגמרי מה שהתכוונתי אליו - שילוב רעיל במיוחד של אייבליזם וגילנות. כך יוצא שהאוטיסטים תמיד נדחקים למשבצת ״האחים הקטנים״ (אפילו לא ידידים!) בעיני נשים ומוקדי הכוח המיניים בחברה ואפילו נשים שמודעות לנושא האוטיזם בגלל קשר משפחתי כמו דנה אידיסיס לא בוחרות אוטיסטים כבני זוגן ולא נמשכות אליהן, אפילו לא למעמד של לילה אחד. בקיצור - מחיקה גורפת וכוללת של מיניותם.
 
למעלה