איך מוצאים כליה?

פּלפּל

New member
איך מוצאים כליה?

אין כמו כליה טובה לשיפור איכות החיים של מטופלי הדיאליזה. מה מצב רשימת ההמתנה לתרומה בארץ? מה השיקולים בהחלטה להמתין בארץ או לערוך השתלה בחו"ל? האם עדיפה כליה מן החי או מן המת? האם הדיאליזה והכליה כלולים בכלל בסל התרופות? כמה עולה התענוג הזה? יש איזה ארגון שנותן סיוע מידע ותמיכה לממתינים? שכויח!
 

D o r o t h y

New member
רגע, רגע לאט לאט לאט

לא את כל השאלות בבת אחת שאלת שאלות חשובות וטובות ואני לא יודע את כל התשובות ננסה מחדש, בחר לך שאלה, ונתחיל מהתחלה (רגע עם דודלי, שם, שם)
ברשימה בארץ רשומים כ-450 איש.
השיקולים בד"כ הם כלכליים. קופות החולים משתתפות במידה כזו או אחרת תלוי בסוג הביטוח שיש לכל אחד שם. יש מקומות שבהם עושים ניתוחי השתלה, שם יש כמות איברים גדולה (כמו בסין למשל) שם לא צריך להמתין בכלל, מגיעים ותוך כמה ימים יש כליה מתאימה. יש מקומות אחרים ששם צריך להמתין (כמפה בארץ למשל).
כליה מן החי עדיפה, אבל ההבדל אינו גדול מבחינת איכות ההשתלה או קלות ההקלטות של ההשתלה בגוף. בקיצור - ההבדל הוא אחוזים בודדים.
בעיקרון טיפולי דיאליזה והתרופות הקשורות ישירות בדיאליזה כלולים בסל ואמורים להינתן חינם במסגרת הביטוח הרפואי, בפועל זה לא ממש כך (בדיוק לפני שעה שילמתי 200 ש"חים עבור תרוםות הקשורות ישירות לדיאליזה וזה רק עבור 10 ימים.. בנוגע לניתוח ההשתלה הוא אינו בסל והמימון שלו תלוי בסוג הביטוח שיש לכל אחד, כל קופת חולים משתתפת בסכום אחר.
תענוג השתלת כליה עולה בין 70 ל-100 אלף דולר (תלוי איפה עושים). אם מחכים הארץ בתור להשתלה - זה מכוסה לגמרי ע"י קופ"ח.
על איזו תמיכה אתה מדבר? רגשית? כלכלית? אין משהו שאני מכירה, אבל צריך עוד לבדוק. ידוע לי שקיימות עמותות כאלה אבל אני עוד צריכה לבדוק איך הן מסייעות. על כל אחת מהשאלות האלו אפשר לפתוח דיונים שלמיפ. התשובות כמו שאתה ודאי יודע הן על קצה המזלג.
 

lexigali

New member
רגע (גם אני):

1. איך זה שבסין אין תור בכלל? למה יש שם כמות איברים גדולה? 2. האם יש חיות שיש להן כליות דומות לאדם ואולי בעתיד יהיה אפשר להיעזר בהן? 3. האם כל חולי הדיאליזה ממתינים להשתלה, או שיש כאלה שלא יכולים לעבור השתלה?
 

ari היחיד

New member
אני אנסה

1.בסין קיים עונש מוות כאשר בית המשפט שם קבע שהעונש של האדם הוא עונש מוות הוא רשאי לתרום את איבריו אם לא יתרום את איבריו משפחתו תצתרך לשלם הרבה כסף על כל מיני הליכים כגון קבורה מצבה הוצאות משפט ועוד... 2.בקשר לחיות שאפשר יהיה להעזר בהם בעתיד כמו השתלת לב של חזיר בלב אדם או אוזן של אדם שגדלה על עכבר זה לא יהיה ב 10 שנים הקרובות. 3.אני מניח שחלק גדול מחולי הדיאליזה מחכים להשתלה חלקם להשתלה שניה ויש גם אנשים שלא יכולים לעבור השתלה.
 

shellyland

New member
עוד על סין:

פשוט יש גם מלא סינים. טכנית, קל יותר למצוא תורם. אני לא יודעת מה קורה שם לןגבי תורמים חיים ואם אפשר "לקנות" כלייה, אבל אם כן אז אני מניחה שגם מצוקת הקיום שם תורמת להיצע.
 

ari היחיד

New member
אני חושב

שהמספר לא קובע מה שקובע זה אחוז התורמים בפועל בישראל הוא עומד על בערך 4.4 אנשים לכל 1מיליון אנשים בשנה כאשר באירופה הוא נע מ 1 ועד 35 אנשים תורמים על 1 מיליון אנשים אני מדבר על כל ההשתלות של אנשים שמתו יש מקומות שיותר קל למצוא תורם למשל ברוסיה אם אני צריך לב חדש אפשר לשלם למאפיה הרוסית הם רוצחים איזה בן אדם ורופא מאפיונר מוציא לו את הלב ולוקחים אותך להשתלה אני מניח שבסין אפשר לקנות כליה ובקשר למצוקת הקיום סין מאיימת חזק להפוך למעצמה מאוד חזקה ומתקדמת ארצות הברית בפאניקה ולא מסכימה בין השאר שאנחנו ארץ ישראל נמכור נשק לסינים (עיסקת הפלקון בוטלה) מאז החוק שיצא בשנת 1970 להוליד מקסימום ילד אחד סין צומחת במהירות בלתי נתפסת ממדינת עולם רביעית (שהיתה מתחת למדינות אפריקה) ועד להיות מעל מערב אירופה סין מאיימת לאכוף בסיבוב את ארצות הברית יפן ומערב אירופה
 

D o r o t h y

New member
בהמשך לתשובות שקיבלת

בסין יש הרבה יותר אנשים ומכורח זה הרבה יותר איברים. כמו גם שקיים שם גם עונש מוות ומי שמוצא להורג, איבריו מולאמים ונמסרים להשתלה. לא ידוע לי על כליות של חיות המתאימות לאדם בעיקרון אפשר להשתיל כליה לכל אחד אבל יש חולים שמצב הלב שלהם לא טוב, שיש להם סוכר גבוה מדי או כל מיני סיכונים אחרים שיכולים לסכן את חייהם או לפגוע בכליה המושתלת (כמו למשל במקרה של המצאותו של גידול סרטני בגוף) שעדיף שלא להעביר אותם את התהליך הלא קל של השתלה.
 

lexigali

New member
תודה לך ולארי על התשובות.

לעניין סין, גם אני חושבת שאין קשר למספר הרב של האנשים - שכן מן הסתם אחוז החולים אמור להיות תואם. מה שכן, עניין ההוצאות להורג (שלא חשבתי עליו) ואולי העידוד לתרומת איברים עושה את ההבדל.
 
השאלה היא

האם אחוז החולים המקומיים מטופלים באותה יעילות כמו החולים הזרים (היינו: עם הדולרים). אני לא משוכנעת שהתשובה היא "כן".
 

D o r o t h y

New member
גם אני לא משוכנעת

בנוסף לכך, אחוז החוליפ באוכלוסיה הסינית נמוך יותר כיוון שאורח החיים שלהם בריא יותר (הרבה פחות בעיות של לחץ דם וסכרת שבהרבה מאד מקרים הם אלו שמביאים לקריסת הכליות).
 
אין "תור" להשתלת כליה

זה לא לפי מספרים אדם יכול לחכות מס שנים להשתתלה, ואחד חודשים ספורים, שמעתי גם על מיקרים שחיכו ימים ספורים, אז איך זה עובד? ישנו מחשב מרכזי שנדמה לי שהוא בחיפה, מוזנים לתוכון פרטים של המועמד להשתלה, וכמה פרמטרים שיעזרו למצוא את המועמד להשתלה הכי קרוב בכדי שאחוזי ההצלחה של ההשתלה יהיו גבוהים קודם כל התאמה של סוג הדם, בדיקת רקמות, רמת הנוגדים בגוף המטופל, זמן ההמתנה להשתלה, ועוד פרמטרים ששכחתי,לכל פרמטר יש לו "משקל", מזינים את הפרמטרים של הכליה הנתרמת למחשב והמשחב פולט את התוצאות= שם הכי קרוב לנתונים שהוכנסו לו, ואז יוצרים קשר עם המועמד, ואז הוא מגיע לבית החולים שביקש מראש לעבור את ההשתלה אבי נועם
 

baby devil1

New member
בטח!

הי קודם כל סחטן על המצב רוח הטוב. זה הדבר הכי חשוב! שנית בתור אחת שתרמה כליה לפני שנתיים מתוך נטו תרומה וללא שום גמול, מזעזע שחייבים להזכיר את זה כל פעם. אני יודעת שיש ארגון שעוזר בדברים האלו - בגיוס תרומות, במציאת תורם אמיתי! לארגון הזה קוראים "חזקים ביחד". לגבי הדיאליזה אני לא יודעת אבל אני יודעת שהקופות חולים מממנות את רוב הניתוח אם לא את כולו אז... בהצלחה והמון בריאות
 
למעלה