אפשר לשאול משהו?

אפשר לשאול משהו?../images/Emo5.gif

רציתי לשאול אם אפשר להתייעץ כאן בקשר לאיזה מקרה של מטופלת .... אני צריכה קצת הכוונה לעיקרון טיפולי. קארין
 
זה בדיוק המקום

הרי בדיוק לשם כך קם פורום זה. שאלי, תני פרטים (כמובן לא מזהים) ותקבלי עזרה.
 
ייעוץ!!../images/Emo53.gif

המטופלת בת 25 , גובה 1.60 משקל 50 , מצב משפחתי רווקה. ת.ע : כאבי גב תחתון , וכאבי גב אמצעי במקביל לעמוד השידרה. הכאבים מוחמרים במאמץ , עמידה ממושכת , ישיבה ממושכת , מוקל במנוחה. יחד עם התלונה העיקרית ישנם הרבה דיסהרמוניות שאני פשוט לא יודעת מאיפה להתחיל לחפש את שורש הבעיה. לפני 3-4 שנים אושפזה בבית חולים בגלל כאבי בטן , הבית חולים ערך בדיקות מקיפות אך לא מצאו ממה הבעיה. מחלות משפחתיות - ההורים סובלים מלחץ דם גבוה , והאבא סובל מבעיות לב. עבודה - עובדת בתור מזכירה / פקידה בשירות לקוחות , 8 שעות וחצי , טוענת שהעבודה משעממת. תזונה - בעיקר פחמימות וסלט , ובערב ארוחה חמה המכילה אורז / מרק . שותה כל היום , העדפה לשתיה קרה. בבוקר שותה כוס תה 1. אלכוהול - בעבר שתתה די הרבה , 5-4 פעמים בשבוע , בחצי שנה האחרונה הכמות פחתה. עישון - 10 סיגריות ביום. סמים - גראס וחשיש. פעילות גופנית - עושה הליכה כל יום במשך שעה. שינה - המטופלת מספרת שבעבר ומאז שהיא מכירה את עצמה היא הייתה הולכת לישון בבוקר. הייתה נרדמת רק ב - 7-8 בבוקר , אבל עכשיו כשהיא עובדת השינה די הסתדרה. הרדמות - בגלל העבודה , היא עייפה והולכת לישון די מוקדם ונרדמת די מהר. יקיצה - לוקח לה בערך שעה לקום. שינה רצופה , יציאות סדירות (פעם , פעמיים ביום) אבל טוענת שסובלת משלשולים. שתן - מתן שתן רב. מצב נפשי - מתוחה , לחוצה. זיכרון - בינוני. ריכוז - "על הפנים" - ציטוט שלה. הזעות לילה. סובלת ממיגרנות מאז שמכירה את עצמה (כך טוענת) , מתח בכתפיים. עיניים - אדמומיות בעיניים + יובש בגלל הסמים. אף , גרון , פה - שקד ימין מתנפח בחורף וגורם לדלקת , סימפטומים נלווים - שיעול , כאבי גרון , יובש וקצת מנוזלת , אך טוענת שאחרי יומיים זה עובר. מע´ העיכול - בחילות , שלשולים , כאבי בטן , גזים. מחזור - את המחזור קיבלה בגיל 16 אבל עם התערבות רפואית (גלולות) , טוענת שלא קיבלה מחזור בצורה טבעית אלא רק בעזרת גלולות. משך המחזור - 5 ימים , כאבים בזמן מחזור , כאבי בטן , הדם בצבע אדום-חום , ללא קרישי דם , דלקות בואגינה - המטופלת טוענת שבזמן היותה בצבא סבלה די הרבה מדלקות , אך כרגע היא שנה ללא דלקות , סובלת מהפרשות לבנות נטולי ריח. רגשות - לחץ , מתח , חוסר בטחון העדפות ודחיות - טעם אהוב - מריר , טעם לא אהוב - מלוח. צבע אהוב ירוק עונת מזג אויר אהובה - חורף , לא אוהבת קיץ. אחרי שסיימתי את התשאול הזמנתי את המנחה הקליני שיתן לי קצת הכוונה. המנחה תשאל אותה קצת (שאלות שלא קשורות לתשאול) וראה שיש לה עצב בעיניים והיא החלה לבכות. דרך השיחה הזו הבנתי שאולי רוב הדיסהרמוניות בגוף אולי נובעות מהבעיות הרגשיות. שהיא בודדה , עצובה , חסרת בטחון. השאלה היא - מה העיקרון הטיפולי שכל אחד מכם היה עושה לה אם היה מקבל אותה לקליניקה? אני צריכה קצת הכוונה , צריכה ללמוד גם מה אחרים היו עושים. תודה , קארין.
 
תחומים

שיאצו אינו תחום המומחיות או ההתמחות שלי . אשמח אם מטפלים בעלי נסיון בשיאצו ירימו את הכפפה . האם יש לך עניין לשמוע (האם את חושבת שזה יתרום לך) הערות כלליות ?
 
פרטים בתשאול

כאבי הגב : מתי התחילו ? האם נבדקה בעטיים של כאבים אלו ? (פעמים רבות כאבי גב קשורים לאיברים פנימיים) האם קיבלה טיפולים בעבר בהקשר לגב ? בקיצור חסרה כאן היסטוריה ספציפית הנראית נחוצה מאחר וזו התלונה העיקרית . כאבי הבטן שלא אובחנו : האם חזרו ? נעלמו לבלי שוב ? העבודה משעממת . אז למה היא נשארת ? (חסר לי הברור) מה זה שותה כל היום ? 2 ליטר 4 ליטר ליטר ? תיאור תכיפות היציאה והמילה שלשול לא מסתדר . האם הכוונה שהצואה מיימית ? מתן שתן רב ? מעט פעמים אך כמות רבה או הרבה פעמים ביום כמה ? 5 6 10 הרבה זה משהו יחסי לאדם . שותה הרבה וצמאה (חשד לסכרת) העייפות המתוארת נשמעת קיצונית ביחס לעבודה פקידותית של יום עבודה רגיל מערכת העיכול : נשמעת לא משהו . האם עברה בירור רפואי ? מה זה הפרשה לבנה נטולת ריח ? האם הכוונה להפרשה רגילה הקשורה בהורמונים למשל בביוץ ? או האם מדובר בהפרשה כתוצאה מזיהום בנרתיק ? טעם אהוב מריר . אז מה מריר היא אוכלת ? שוקולד ? בחורה צעירה ורווקה : איך נראים חיי החברה שלה ? איך חיי האהבה ? מין ? הקשר עם ההורים? רוב אם לא כל הדיסהרמוניות מקורן בעולם הרגש רוח . הגוף הוא אמצעי ביטוי השאלה היא איך בכלי הטיפולי שלך את לומדת ומישמת את אפשרויות החזרה לאיזון . בגדול בחורה צעירה ורווקה עם סימפטומים במערכת העיכול ובמערכת ההורמונלית וכאבי גב (שאינני יודעת אם עברו בירו או לא ) תבדקי אם השאלות שהיו מענינות אותי רלבנטיות גם עבור התרפיה שלך . בכל מקרה הבירור הרפואי המקדים רלבנטי לכל מטפל שאינו מעוניין לשגות ברשלנות טיפולית . בהצלחה
 
תשובות

אני אנסה לענות לשאלות , לפחות לחלקן. כאבי הגב , אני לא ממש זוכרת מתי התחילו. אני יודעת שזה לא עוזר. אבל כאבי הגב באמת יכולים להיות מאיברים פנימיים. יש לה כאבי בטן , גזים , שלשולים (טוענת שעצירות אצלה נדיר מאוד). בקשר לעבודה - למה נשארת? כסף. עבודה. אומרת שהיא שותה כל היום לאו דווקא כי היא צמאה, אלא פשוט שותה. השתנה מרובה היא אמרה שאם היא שותה הרבה אז בערך כל 15-30 דקות יש לה מתן שתן. היא לא ציינה שיש לה זיהום או דלקות בואגינה. רק אמרה שיש לה הפרשות לבנות נטולי ריח. טעם מריר - כוונה לשוקולד מריר. לפי מה שהצלחתי להבין , אחרי המנחה קליני דיבר איתי והיא קצת בכתה, ראינו שיש בה הרבה מטען רגשי. הייתה גרה תקופה עם חברים ועכשיו (לפני חודשיים) חזרה לגור עם ההורים בגלל מחסור בכסף לתשלום שכ"ד. חבר אין לה 3 שנים כבר. אני מאמינה שהיא מאוד בודדה , מחוסרת בטחון , עצובה ... כל הקטע של עישון הסמים זאת בריחה. גם אני חשבתי כל היום איך לגשת פעם הבאה לטיפול , מה לעשות ... האם להרגיע את הנפש והרגשות קודם ואחר כך לעבוד לאט לאט על התלונה העיקרית והאיברים הפנימיים ...? קארין.
 
למעלה