בדיקת רטיבות לפני קניית דירה

אלכסה

New member
בדיקת רטיבות לפני קניית דירה

שלום לכולם, ראינו דירה שמוצאת חן בעינינו, הדירה היא דירה עם גינה שמעליה יש דירה נוספת (סה"כ יש שתי קומות בבניין). על התקרה בסלון יש כתמי רטיבות ענקיים שהתייבשו כבר. המוכר אמר שהיה פיצוץ בקומה מעל והשכן תיקן את הנזילה וצריך רק לצבוע. גם בחדרים האחרים יש סימנים של רטיבות אבל לא גרועים כמו בסלון. השאלה היא איך בודקים מה מצב הדירה ואיך מוודאים שהתיקון אכן בוצע כהלכה. האם חברה לבדיקת מבנים תתן תשובה מוסמכת? יש המלצות לאיזור צפון ת"א? עלויות אפשריות? בכלל, איך בודקים מה מצב הדירה מבחינת צנרת,חשמל וכו' בתודה מראש.
 

ml2001

New member
תשובת אינסטלטור מוסמך.

שלום לכם. ראשית ברצוני לאחל לכם בהצלחה בכל החלטה שתחליטו לגביי רכישת דירה זו או כל דירה אחרת. שנית: בנוגע לרטיבויות על התקרה.: כל רטיבות שמופיעה בתקרה ויש קומה נוספת מעל הסיבה תמיד נזילה בדירה מעל. אין לכם שליטה על האינסטלציה בדירה מעל ולכן גם אין לכם שליטה לגביי רטיבות בהווה או כל נזילה עתידית. החוק מאפשר לכם [במקרה ומופיע רטיבות בתקרת דירתכם] לתבוע משפטית את השכנים מעל בכל ההוצאות בתיקון הנזילה בשטח דירתם וכמו כן בנשיאת עלות כל התיקונים בשטח דירתכם עקב ניזקיי המים. הבדיקה היחידה שביכולתכם לבצע זה אכן לראות שהכתמים יבשים[גם במראה וגם במגע עם היד בתיקרה]. יש עוד בדיקה וזה לבדוק את מונה המיים הדירתי שלהם כאשר כל הברזים סגורים[בתוך הבית] ועליכם לבדוק האם ה"פרפר" שבתוך השעון זז. חברה לבדיקת מיבנים תוכל לתת לכם חוות דעת משפטית לצורך תביעה בלבד [ולדעתי האישית רק עם הייתם רואים נזילה ממשית בפועל הייתי מפעיל חברת בדיקה]. בכל סיטואצייה אחרת ולאחר הבדיקות העצמאיות שציינתי לדעתי אין לכם כל צורך ליעוץ נוסף [אלא אם כן יש לכם עודף כסף]. ושנית בהצלחה.......
 

22יהושע

New member
בדיקת רטיבות ובדיקת דירה

לדעתי עליכם להזמין חברה שעושה בדיקה טרמוגרפית: היא יכולה לבדוק תוך כמה דקות גם אם יש נזילה בדירה שלמעלה, גם אם יש עדיין רטיבות בחול ובבטון שברצפה למעלה מעל התקרה שלכם אפילו אם תוקנה הנזילה, גם אם יש נזילות או רטיבות ברצפה ובקירות של הדירה שאתם רוצים לקנות, וגם אם יש בעיות במערכת החשמל של הדירה שאתם רוצים לקנות (בעיות חשמל גורמות התחממות נקודתית שהם מגלים). המחיר הוא בסדר גודל של 300 - 400$ וזה אפסי יחסית למחיר הדירה. אם יש לכם בעיה למצוא חברה כזאת אתן לכם מספר טלפון.
 

אלכסה

New member
תודה על התשובה אבל

בבקשה תסביר איך בדיקה טרמוגרפית מגלה אם יש רטיבות, הרי הבדיקה משתמשת במצלמה טרמית ואני לא מצליחה להבין איך מים שנקווים כתוצאה מרטיבות יופיעו בהדמיה. תודה.
 

22יהושע

New member
Thermography

It is simple: water evaporates even under construction materials that are actually porous and therefore a wet area will appear colder than a dry area under the same conditions. With thermography you get a map of the area similar to a topographic map but in which areas with different temperatures appear in different colors: areas with a lot of water will be the coldest and will appear in deep blue. Areas with less water will appear in light blue. Dry areas with yellow or even red color. The maps of the different areas (rooms) can be printed and attached to the final report. If thermography finds the areas dry than no problem. What thermography cannot find is the exact percentage of water in the materials and in some cases if wetness found is high to the degree that require repairs or not. If you will encounter this problem contact me and I will refer you to the company that can measure it and give you a decisive recommendation.
 

Benx3k

New member
כעקרון מצלמה תרמית מאתרת ומזהה נקודות רטיבות באמצעות שינוי טמפרטורות כאשר היא סורקת את האזור, ובאמצעות שינוי צבעים בהתאם לטמפרטורה ניתן לזהות בדיוק רב את מקור הנזילה, את כיוון הנזילה וברב המקרים את הנזק שהצטבר. המצלמה התרמית מאפשרת לאתר נזילות ביעילות ללא צורך בשבירת קירות והרמת בלטות כפי שהיה נהוג בעבר.

למידע נוסף כנסו לאתר שלנו

מאתר נזילות עם המלצות, תרמו-שי

Screenshot_20211027-232440_Samsung Internet.jpg
 
למעלה