בד"כ כמעט לא נחשב, אבל הכמעט הזה...

45degrees

New member
תבדוק טוב את המתלה הקידמי

אם השיכוכים כמו שצריך, כל זעזוע אמור להיספג בגל סינוס יחיד ולא להמשיך. אתה יכול לשנות את גובה תא האוויר במזלג לקבלת התנהגות טובה יותר. בנוסף, מאוד מומלץ לרכב עם כנף סופרמוטו ולא כנף אנדורו. הכנף אנדורו מרימה את הפרונט במהירות גבוהה והקידמי במצב ריחוף הוא עצבני מאוד בסעיף השיוט. אם הכנף כבר קצה בחזית, אפשר מאחורה או לגלח אותה לחלוטין (לא מומלץ בכלל בגלל שאז אין הגנה על הרדיאטורים) או לקדוח בה סט של חורים גדולים (ראה תמונות של האופנוע שלי מאילת). החורים צריכים להיות לפחות בקוטר 20 מ"מ.
 

45degrees

New member
עוד משהו

בחלק מהמיקרים, לסליק מקדימה יש השפעה כזו על ההתנהגות. אצלי בהוסאברג סליקים של מישלין ברכיבת כביש מתחילים הד שייק ב 128 קמ"ש, וב 132 הם חריפים מדי מה שגורר סגירת גז. התופעה לא קיימת באותה רמה עם המצלר סליק. במסלול לעומת זאת, אפשר להגיע יותר מהר עם המישלין סליק כי הרעידות החריפות שונות קצת - הן מגיעות לרמה מסוימת ואינן מתגברות. אני חושב שזה תלוי בלחץ אוויר נמוך יותר במסלול ובתנוחת רכיבה שונה לעומת רכיבה בכביש. גובה המזלג במשולשים גם חשוב. קח בחשבון שאתה כמעט לא מעמיס את הקידמי באופנוע שלך, כך שאם אתה יושב קצת יותר מדי אחורה בשילוב מזלג גבוה (נמוך במשולשים) וכנף לא מחוררת, יש לך מתכון בטיוח לחוסר יציבות במהירות גבוהה.
 

asparagos

New member
לא הבנתי את עניין המזלג גבוה/נמוך במשולשים.

בקשר להתנהגות של ההד-דייק, זה מורגש גם אצלי בטווח המהירויות שציינת, וכפי שyoman ענה ב8, איסוף הבטן והירכיים עוזר מאד לאופנוע לא להיכנס לתנודות האלה (וגם עוזר לדברים אחרים ברכיבה - שליטה טובה על הגוף, תפעול קליל עם הידיים).
 

asparagos

New member
השיכוך עובד טוב, בדקתי סטטית ובנסיעה

גל הסינוס המקרה הזה היה לאורך האופנוע, הכידון הסתובב ימינה ושמאלה בצורה מאד אגרסיבית, ופסי הפחדנים נעלמו בשני הצמיגים בצד השמאלי. הכנף מקורית של DRZ SM.
 

45degrees

New member
אם פסי הפחדנים נעלמו בשני הצמיגים בנסיעה בקו

ישר באיילון - יש באופנוע בעיה חמורה שדורשת התיחסות. גובה המזלג במשולשים משנה את העברת המשקל על הקידמי ואת זווית הכנף מול הרוח. 2 אלו פרמטרים משמעותיים במצבי הד שייק.
 

פשוטיפש

New member
זה בסדר, זה תקין ואמור לקרות

אתה רוכב עם סט סליקס למירוצי סופרמוטו באוטוסטרדה על מאה ארבעים. לא סתם רשום על הצמיגים " לא לשימוש דרכים מהירות" . תתרגל. זה קרה לי גם לא מעט . הפתרון: משכך היגוי
 

45degrees

New member
לא חייבים להתרגל. זה לא שהסליקס מוגבלים

במהירות סופית. באילת המהירים הגיעו ל 160-170 בסוף הישורת על סליקס. בחריש אפשר יותר מהר. באשדוד אפשר להגיע קצת מעל 140 לפני הבלימה בסוף הישורת (שאחרי הימנית). צריך למצוא את הקונפיגורציה המתאימה: אופנוע-מיתלים-רוכב כך שהרעידות יהיו מהסוג המינורי שאינו מסוכן ואינו מחייב סגירת גז.
 
למעלה