בוקר טוב יעל שאלה

בוקר טוב יעל שאלה

לפני כ-4 חודשים עברתי תאונה כשמכונית פגעה במכוניתי מאחור בעוצמה גבוה לאחר טיפול בחדר מיון שלא הובחנו שברים או סדקים עברתי לטיפול פיזוטרפי שהמליץ הרופא. התחלתי עם תרגילים אשר נעשים במכון פיזוטרפיה שבקו"ח בקבוצה,כשזה לא עזר והמצב החמיר המליצו על פיזוטרפיה מעשית (ידנית),אני אחרי 6 טיפולי פזוטרפיה ידנית המלווים בחשמל גם,אינני רואה תוצאות ממשיות,קצת לאחר הטיפול אך עד ערב הכאבים חוזרים,אני משתמשת בתרופות חזקות נגד הסחרחורות והכאבים הם גורמים לי לחוסר זיכרון (שיככה)ונימנום יתר. שאלתי אליך לאחר שהפזיוטרפיסט מעונין להפסיק הטיפול כשהוא לא רואה תוצאות ממשיות, מה עושים? זהו? האם עלי להשלים אם גורלי? מה הלאה? למי לפנות? ואיזה סוגי טיפול את מכירה שיכולים לעזור במצבי בכדי להפסיק הטיפול בתרופות ולחזור לשגרה? אודה לך לתשובתך.
 

מסוחררת

New member
לגבי סחרחורות

לסחרחורות יכולים להיות גורמים רבים. במקרה שלך זה יכול לנבוע או מבעיה צווארית עליונה או מבעיה באוזן הפנימית(וסטיבולרית) שנגרמת לעיתים אחרי תאונות דרכים(סחרחורת סיבובית עם או בלי טשטוש ראיה בחילות או הקאות בעת שינוי תנוחה). אולי כדאי לפנות לפיזיוטרפיה וסטיבולרית ולוודא שהמקור אינו וסטיבולרי. במצבים בהם הבעיה הוסטיבולרית קיימת יש קושי בהצלחת הטיפול הצווארי- כי שרירי הצוואר נכנסים לכיווץ הגנתי כדאי למנוע שינוי תנוחה. בברכת מזור ובריאות טובה.
 
להתמודד

אם טיפול לא עוזר צריך להפסיק. כאבים אחרי תאונות דרכים הם נושא מאוד מורכב. יש המון טיפולים ויעילות חלק גדול מהם שנוי במחלוקת . מהדברים שאינם שנויים במחלוקת - תרגילים, לא במכון הפיזיותרפיה אלא יום-יום בבית, חזרה לשיגרה במהירות האפשרית כולל עבודה, מטלות בבית ,פעילות גופנית ועוד. הדבר החשוב ביותר,לדעתי על סמך הבנתי את המחקרים הרבים בנושא,זה ההתמודדות שלך עם הכאב. העובדה שכואב אינה בהכרח מעידה על כך שמשהו לא בסדר פיזית.במצב שתיארת יש מעין רגישות יתר של מערכת הכאב והיא מגיבה לגירויים שבאופן נורמלי אינם מכאיבים.תנסי לשים את הכאב - לא משנה כמה הוא חמור- בצד ולהיות עסוקה בפעלויות השגרתיות.הכאב הזה חולף. זה רק עניין של זמן ושל ההתמודדות שלך. תנסי. נירית פיזיותרפיסטית
 
למעלה