בעלויות של בתי חולים

בעלויות של בתי חולים

בישראל בתי החולים משוייכים למספר גופים. יש בתי חולים ממשלתיים, עירוניים, פרטיים, בתי חולים ששייכים לקופות חולים ואני לא בטוח אבל אולי אפשר לומר שיש גם בית חולים אוניברסיטאי. קצת קשה לי לעקוב אחרי הבעלים של כל בתי החולים הגדולים בארץ ויותר מכך על מדת הצלחתם התפעולית והרפואית. לכן אני שואל אתכם מכל סוגי הבעלויות של בתי החולים בארץ מי מפעיל הכי טוב את בתי החולים? משרד הבריאות על בתי החולים הממשלתיים? קופות החולים (בעיקר כללית)? בתי חולים עירוניים (הבנתי שבירושלים למשל יש בית חולים עירוני שמופעל בעצם על ידי העירייה)? אולי בכלל בתי חולים פרטיים טובים יותר מהציבוריים? אם הייתם צריכים להמליץ על הגוף שמפעיל הכי טוב בארץ בתי חולים על מי הייתם ממליצים. על קופת חולים כללית? משרד הבריאות או גופים אחרים?
 

דן סלס

New member
בעלויות

לעיתים הבעלות קובעת שימוש קופות חולים מפנות את מבוטחיהם לבתי החולים שלהם לכן בתי החולים הממשלתיים מחפשים לקוחות ואף כנראה ע"פ פרסומים בתקשורת מבקשים להקים קופת חולים משלהם פעם פורסמה רשימה של בתי חולים ושעור ההצלחה של ניתוחים בבית החולים, אבל זה היה לפני עשר שנים ולא זמין ברשת. סיכום שלי מומלץ - יכולת לבחור רופא מומחה. זה אפשרי - רק בבית חולים פרטי או סמי-פרטי כמו שר"פ הדסה.
 
בכל אופן

תוכל לתת לי סקירה שלך לגבי בתי החולים הגדולים בישראל לפי הבעלות שלהם או ההגדרה שלהם? לדעתי אשדוד לא צריכה להתמקד בלחץ על משרד הבריאות והממשלה כדי להקים בית חולים בעיר אלא למצוא מממנים פרטיים ולהקים בית חולים עירוני ולא ממשלתי דווקא. מה דעתך? ורציתי לשאול אותך על מודל נוסף של בתי חולים שנפוץ בחו"ל, מה שמכונה בית חולים אוניברסיטאי. (למעשה ככל הזכור לי גם בית החולים הדסה בירושלים נחשב לפחות בעברו כבית חולים אוניברסיטאי). מה דעתך על בית חולים אוניברסיטאי, האם הוא משתלם יותר מבתי חולים ממשלתיים ועירוניים? ומה ההבדל בינו לבית חולים רגיל (יש בו יותר סטודנטים לרפואה שעושים בו סטאז' ומדובר בבית חולים בעל רופאים פחות מוכשרים אך יותר זולים?) ושאלה אחרונה מה לגבי בתי חולים מהמודל הישן שחלקם קיימים עד היום למשל בירושלים, בתי חולים שמופעלים על ידי מנזרים ואחיות נזירות וגם בתי חולים מוסלמים? האם הם בגדר בתי חולים גם היום?
 

דן סלס

New member
בתי חולים

לא מצאתי רשימת בתי חולים לפי בעלות אשדוד - יש שם רשימת אינטרסים שלא תבייש מדינה גדולה פי 10 מאיתנו כל בתי החולים הציבוריים בישראל מכשירים מתמחים בית חולים אוניהברסיטאי (בישראל) הוא כזה שמכשיר גם סטודנטים כמו איכילוב, הדסה, רמב"ם בחו"ל יש משמעות גם לנושא המחקרים. לגבי בתי חולים של מנזרים בישראל - בדר"כ הם קטנים מידי מכדי לייצר מאסה קריטית של איכות
 
למעלה