ברכות על פתיחת הפורום!

דגנית

New member
לחסל מגרנות זה מבורך לטווח המידי, עכשיו

נסי לחשוב איך את מנקה את הגוף ממה ש'מרעיל' אותו וגורם לך לתחושות רעות. הרבה פעמים זה סוג של מאזנים - שווה לי או לא שווה לי. פעם היה שווה לי לחטוף כאב ראש מידי פעם בתמורה לביס שניים מעוגת שוקולד חמה. עם השנים הבנתי שזה ממש לא משתלם לי. הטעם נגמר בשניות הכאב נשאר שעות אם לא ימים.
 

דגנית

New member
את בטוחה שחלב עיזים מתאים לך?

אני לא מסוגלת לגעת בשום מוצר חלבי, כולל אלו שאומרים שאין בהם לקטוז / שיש בהם מעט לקטוז כמו גבינה צהובה... מעי רגיז הפסיק להיות רגיז דלקות אוזניים נעלמו לחלוטין! דלקות גרון נעלמו גם כן. כמה צרות החלב הזה גרם לי ולא ידעתי מכך, עד שעליתי על הקשר בין שתית שוקו למגרנות... כנ"ל מונוסודיום גלוטמט, בימי כסטודנטית עצלנית אכלתי כמה וכמה מנות חמות, אוווו כמה סבל הן גרמו לי.
 

SleeplessBeauty

New member
אוי ואבוי...

אני מאוד מאוד מקווה שזה לא זה! מאחר ואני צמחונית, רוב התזונה שלי היא מוצרי חלב, ואני כל כך אוהבת גבינות שאני פשוט אהיה בדיכאון אם זה ממוצרי חלב. יש בדיקה שמוכיחה את זה? פשוט כי אני יודעת שלהגיע למצב שבו אני אשכרה עושה הפסקה של כמה ימים מחלב תהיה לי מאוד קשה ואני אדחה אותה לנצח. מה לגבי מוצרי מזון אחרים? איך עושים את זה? איך בודקים?
 
יש בדיקה שרופא המישפחה שולח לבית חולים.

זוהי בדיקת נשיפה לכלי לאחר שתית חומר מסויים. מכירה צימחונית עם רגישות ללקטז שעברה לטיבעונות והיום מאושרת ומרגישה מצויין גם מבחינה אידיאולוגית. אבל לא כל דיברי החלב עם לקטוז. מוצרי חלב עיזים וכבשים טובים ונטולי לקטוז. יש גם יוגורט וגבינות צהובות כמו פרמזן ומוצרלה שגם דלי לקטוז. אחד מהסימנים שלי שהיו לרגישות הלקטוז זה צרבות שחלפו וגם שילשולים.
 

דגנית

New member
יש בדיקת נשיפה - מבקשים הפניה לבדיקת רגישות

או סבילות - ללקטוז מרופא משפחה, והבדיקה היא בדיקה של גסטרו. רופא המשפחה שלי טען שאין דבר כזה רגישות ללקטוז בגיל מבוגר, ולא הסכים לתת לי הפניה, אמרתי לו שאני מבקשת הפניה....... בסוף נתן. אני רגישה ללקטוז ברמה כזו שגם מוצרים שרוב האנשים יכולים לאכול כמו קוטג' וגבינה צהובה, לא עוברים אצלי בשקט. הורדתי לגמרי את כל מוצרי החלב השונים מהתפריט שלי. זו בדיקה של כמה שעות, בהתחלה שותים מים עם לקטוז, ואז כל חצי שעה בודקים בדיקת נשיפה. תשמעי, אני צמחונית מאז ומתמיד, הרגישות לחלב ואי-אהבה לביצים הפכה אותי לטבעונית. החיים הרבה הרבה יותר טובים!! בלי כל הכאבים שנלווים לרגישות לחלב. בלי כאבי ראש / מגרנות / מעי רגיז / כאבי אוזניים.. אצלי. וכו' וכו'. לא שווה לסבול. לגבי מוצרים אחרים, זה סוג של הקשבה מודעת לגוף. פשוט שמתי לב שכל פעם שאני אוכלת מנות חמות יש מגרנה. אז בדקתי מה המרכיבים, עם הזמן שמתי לב שאבקות מרק שמכילות מונוסודיום גלוטמט, או חטיפים מלוחים עם התבלין הזה גורמים לי לכאבי ראש, זה ממש ניסויי וטעיה. היום כשכואב לי הראש אני בודקת עם עצמי מה אכלתי...
 
את צודקת גם בקשר לאבקות מרק.

גם לי יש תגובה כזאת של כאבי ראש לאחר מאכלים המטובלים באבקת המונוסודיום גלוטמט. אין ספק שטיבעונים אוכלים הכי נכון. אך מי שהתרגל למאכלים הקודמים כמוני , חוטא פה ושם בהם. מה שלא גורם לכאב ראש אני ממשיכה לאכוול. מאז שהשתמשתי בסימבלטה רק 3 חודשים, חל שינוי מדהים בקשר לכאבים שחלפו גם לאחר שהפסקתי לקחת את התרופה.
 

דגנית

New member
אני עדיין משתמשת באבקת מרק - פשוט קונה אבקת

מרק או מרקים מוכנים - שכתוב בפירוש שהם ללא מונוסודיום גלוטמט. בעיניי חבל לסבול, ועוד יותר חבל להתרגל לכדורים.. אגב, לא מזמן חטפתי מגרנה מהגיהנום (לדעתי בגלל שאכלתי בלי סוף וופלים פרווה
) בכל מקרה הגעתי לרופאה שאמרה לי ששווה לחשוב על בדיקות הורמונליות.. בינתיים העפתי את הוופלים שהגיעו אליי בטעות לפח, ושלום על ראשי
 
אבקות ותרופות.

לא ניתקלתי עדין באבקת מרק ללא מונוסודיום, אולי בלי חומרים משמרים. לגבי תרופות לדעתי כדאי לנסות אם כל הניסיונות האחרים ,הטיבעיים והאלטרנטיבים לא מועילים, ועובדה שאצלי זה עבד. ניסיתי להפסיק את ה סימבלתה ועדין מרגישה טוב ללא מיגרנות. הוופלים לא בריאים בכל מקרה כי הם עשויים מקמח לבן וסוכר לבן שעושים בעיות בגוף. בכלל שמתי לב שכאב הראש אצלי נוהג להגיע כשיש לי בעיה בגוף כמו איזה מיגדלור שמזעיק לעזרה. ידוע היום שקמח לבן וסוכר לבן מזיקים לגוף, ויש כאלה שהמיגרנה מופיעה אצלם מיד לאחר מאכל מזיק לגופם.
 

דגנית

New member
השילוב האולטימטיבי עבורי לחטוף מגרנה


שילוב של קמח לבן + סוכר, רק להוסיף חלב וזה יופי
יש אבקות מרק של אוסם - כתוב ללא מונוסודיום גלוטמט, ועשוי מרכיבים טבעיים. הקופסאות צהובות, נמצאות על המדף של אבקות מרק בסופר. אין לי מושג מה זה סימבלתה? אני לא נגד תרופות בגורף, לקחתי משהו נגד מגרנה כשהיתה, פשוט.... אני מעדיפה לשנות תזונה, זה יותר פשוט ובריא. ו... כשאני קוראת בפורומים השונים על אנשים שסובלים ממעי רגיז או ממגרנות או כאבי ראש / אוזניים וכו' - אני מעלה למודעות את הנושא של רגישות ללקטוז, היום הרגישות הזו ידועה יותר מלפני כמה שנים... אנשים לא תמיד יודעים שלחלב יש השפעה כזו על הבריאות.
 
מכירה זאת היטב!

כאחת שנהגה לאפות עוגות מצופות בקצפות שכמובן כללו את כל הדברים שהייתי מכורה להם כמו קמח לבן, סוכר, חלב. התחלתי להבין שיש קשר בין גוף למזון. בדיקת הלקטוז הגיעה אלי במיקרה השנה , אחרת הייתי ממשיכה לסבול מכאבי ראש, צרבות ושילשולים. אני עדין חושבת שיש לי גם את האבקה הצהובה שהיא עשויה מחומרים טיבעיים אבל אם אני לא טועה, יש שם גם מונוסודיום גלוטמט, פשוט זרקתי את האריזה ואיחסנתי במיכל. אם יש לך את האריזה, תיבדקי שוב, כי אני בטוחה שיש שם עדין המונוסודיום גלוטמט. תעדכני אותי, כי עדין אני בכל זאת משתמשת בה במרקים.
 

דגנית

New member
אני בטוחה
בדקתי לפני שכתבתי..

הקופסה צהובה עם מכסה אדום כתוב בפירוש: פרווה ללא תוספת מונוסודיום לוטמט, ללא חומר משמר וצבע מאכל ובגדול כתוב רכיבים טבעיים בלבד. אממ שימי לב שיש פג תוקף לאבקות. מסתבר שאני משתמשת באבקה שפג לה התוקף ב 29/6/11
הקישור מאוד ארוך - תכתבי בגוגל תמונות אבקת מרק אסם ללא מונוסודיום גלוטמט ותראי את הקופסה הצהובה עם המכסה האדום עליו אני מדברת.
 
האמת שלא זכור לי.

הוצאתי מחפיסה צהובה של שקית לתוך מיכל. מקווה שזה אותו דבר. בכל אופן ,טוב לדעת , תודה
 

דגנית

New member
אם את חושבת שזה מעורר כאבי ראש - תזרקי

זה לא עולה כל כך יקר...
 
עכשיו הבנתי שזאת חפיסת אבקת קנור.

רק לאוסם יש אבקה ללא מונוסודיום גלוטמט? ניראה לי שאזרוק בכל מיקרה , לא בטוחה אם יש או אין כי זרקתי את העטיפה. לא בחוחה גם אם זה עורר כאבי ראש לאחרונה ,כי אכלתי מאז הטיפול בסימבלטה וכאבי הראש לא חזרו. אולי עדיף כדי למנוע ספק לזרוק ולקנות את של אוסם.
 

דגנית

New member
אני חושבת שכן, וגם - תסתכלי מה כתוב על האריזה

לא כל האריזות הן ללא מונוסודיום גלוטמט. העיקר שכאב הראש לא יחזור |טפו|
 
מסתבר שהטיבעונים
אוכלים הכי נכון.

רק הטורפים בטבע מעכלים היטב בשר. אני חצימחונית אוכלת הכל במידה. יותר נוטה לפרות, ירקות , סויה קטניות ואורז מלא. הכי בריא!!!
 
למעלה