ברצלונה ללא גלוטן

uzi6666

New member
ברצלונה ללא גלוטן

ברצלונה עם הילדה ..
חוויות המלצות כמובן ללא גלוטן
 

Ccyclist

Well-known member
הייתי בשנה שעברה. יש מספר מאפיות לל"ג וכמובן שיש חובת יידוע.

אני ממהר כרגע אז אפנה אותך לחפש שני דברים:
&nbsp
א: דירקטיבת האלרגנים האירופית
&nbsp
(החוק לפיו מסמנים אלרגנים כולל גלוטן בכל מוצר מזון שנמכר באירופה ובכל עסק שמגיש שם מזון
&nbsp
ב: gluten free barcelona
&nbsp
יש מספר מאפיות שמתמחות באפייה ללא גלוטן כמו המאפייה הבאה ליד תחנת פורבנצה:
http://www.glutenfree.cat/
&nbsp
לקניית צידה לדרך אני ממליץ על סופר Carrefour שבגודל בינוני ברמבלס, כי יש מדפים ללא גלוטן. בדרכים ניתן לאכול חטיפים כמו 3D או Lays שמצויין עליהם שהם ללא גלוטן ( Sin Gluten).
&nbsp
לחווית קנייה אחרת ללא גלוטן אני ממליץ על רשת הסופרים Mercadonna שבה כל מוצר שלא חייב להיות עם גלוטן הופך למוצר ללא גלוטן. הסיבה לכך היא שבתו של בעל הסופר היא צליאקית. כך יש סימון ללא גלוטן על שוקולדים, מסטיקים, מוצרי חלב וכדומה כאשר ברשתות אחרות או שמשתמשים בקמח או שיש חשש להמצאות גלוטן. על הצד הפחות טוב מדובר ברשת ששמה את מוצרי הלל"ג בין המוצרים הרגילים כך שקצת קשה לחפש.
&nbsp
כמו בספרד השכנה כך גם בקטאלוניה יש אינסטינקט לשים פרוסות לחום על הצלחת ממש ליד המזון (במיוחד בטאפאס) ולפעמים ממש צריך להתעקש שלא יעשו זאת. בבאר טאפטס אסור לתת לאדם אחד לקחת את ההזמנה ולתת לאדם אחר לשים את המזון על הצלחת כי זה מתכון לפירורים. כמו כן אל תאכלו במקומות עם מלצרים פיליפיניים. או שלא נתנו להם הכשרה בנוגע לאלרגנים או שהמטבח לא מקשיב להם, בכל מקרה הוגשו לי לחמים ומאכלים עם גלוטן ע"י פיליפינים הן בברצלונה והן במדריד. באחד המקרים זה היה לחם וזה לא צויין, במקרה אחר - המלצרית הפיליפינית הגישה שוקו ואמרה בחיוך "בזה יש גלוטן" מבלי להבין מדוע שאלתי.
&nbsp
אסור לשתות שוקו שלא מצויין עליו במפורש "ללא גלוטן" כי במותגים המובילים בספרד ( Cola Cao, Paladin ) יש קמח חיטה.
&nbsp
כמו כן בבצלונה לא נותנים לצליאקים לאכול גלידה. הסיבה לכך היא שישנו זיהום משני כלשהו במכונות ליצירת הגלידה (יש מרכיבים שקשה לנקות ב100%). תבקשו ללא גלוטן ויציעו לכם את הסורבה בלבד כאילו בקישתם ללא לקטוז וזה מאד מתסכל כי המחשבה היא שהם התבלבלו באלרגן.
 
למעלה