גם זה קורה...

גם זה קורה...

שלום לכולם..וואוו...מגניב. יש פורום לאלרגיה הזו... בכל מקרה, אני רוצה לספר לכם את הסיפור שלי... לפני 20 שנה בדיוק (כשהייתי בן 12 וכן, היום אני בן 32...) עשו לי כמה בדיקות שבטח כולם פה מכירים (האמת שכמעט שכחתי את השם של הבדיקה המגעילה ההיא שצריך לשתות משהוא לבן ולבלוע צינור). בכל מקרה, אובחנתי כבעל רגישות. כמו כל ילד, שאלתי, איך אני אוכל רגיל (ועד אז אכלתי רגיל) ולא קורה לי כלום...? שום כאבים, שום כלום. תשובה לא הייתה אז. עברה שנה, והורי היקרים ואני החלטנו לבדוק את זה לעומק. טסנו לאירופה לפגוש שני פרופסורים: אחד בצרפת ואחד באנגליה (ממש טיול כיף, הא?) הצרפתי, קבע חד וחלק שיש לי את זה - אמר, אין לך סימפטומים חיצוניים אבל הפנימיים קיימים. האנגלי, היה בספק רב. אכן, הם ראו את אותו הדבר אבל המסקנה לא הייתה דומה...הוא חשב שאני צריך להפסיק את הדיאטה ולעכוב אחרי שנה. זו הייתה הפעם האחרונה שלי מאז ללא גלוטן. חזרנו לביקורת אחרי שנה, הרופאים בארץ הזהירו אותנו שזה יכול להתפרץ כל רגע. אז זהו...20 שנה אחרי (טפו, טפו, טפו) הכל בסדר. אני יודע שכנראה יש לי את הסימפטומים הפנימיים וכנראה בגלל שאני אוכל רגיל שמן אני כבר לא אהיה...(אולי כי אני לא מעכל 80 אחוז...
ולמי שרק גילו לו את זה עכשיו, זה לא כ"כ נורא. היום יש כבר באמת הכל בארץ (ואפילו טעים). עז
 

סביוני

New member
עם כל העומס של הצליאק...

נכון שזה כיף להיראות כוסון בגיל שבו כל חברינו מתחילים לצמח כרס וכאלה? (לא היתה לי כרס בזמן הצליאק - גילו לי אותה לפני 7 שנים).
 
אין לי כ"כ עומס...

אני אוכל רגיל אבל פשוט כלופ...
נשאר רזה כמו בן 18... מצאתי מכנסי ג'ינס מלפני 10 שנים (לפחות..) אין בעיה בכלל..
 

Inara

New member
שווה לבדוק שוב

צליאק לא עובר. לפעמים לא רואים סימפטומים. כדאי לבדוק שוב אפילו אחרי כל השנים הללו. יש יותר ידע בארץ היום. מרכז מתמחה הוא בי"ח לילדים בתל השומר. יש הרבה עדויות היום שאנשים שלא שומרים על דיאטה והם עם צליאק עשויים להגיע לכל מיני בעיות בריאות רציניות. בכנס השבוע הרופאה דיברה על צליאק לטנטי (נחבא) שלא קל לגלות אותו.
 
למעלה