דיארזד סופרמו

דרוזי4568

New member
דיארזד סופרמו

שלום לכם חברים אני חדש אצלכם בפורום ...

עשיתי חיפוש בנושא אך כל התשובות תמיד היו ליד לא פגעו בול אז אני חייב תשובה לגבי זה כי זה חשוב ..

יש לי על הכלי יושימורה וקרבורטור fcr 39 עכשיו השאלה כמה חשוב אם בכלל לשים לו פיטר פתוח ? או רק לתוח תיבת אוויר או גם וגם ?
תודה רבה לעונים מראש
 

45degrees

New member
כמה חשוב רק אתה תחליט

האם המטרה היא כוח אולטימטיבי או רק קצת יותר כיף?

אין ספק שפילטר פתוח ישפר את הביצועים מאוד אם הוא מותקן נכון, או ממש קצת אם הוא מותקן בסדר".
אם הוא מותקן לא נכון הוא יחרב לך את כל הביצועים של המנוע והאופנוע, היו מיקרים כאלו בארץ.

לפילטר פתוח יש חסרונות לנסיעות יומיומיות עם האופנוע שכן, הוא רגיש יחסית לרכיבה בתנאים של המון אבק וזוהמה - שזה מצב די רגיל בכבישי הארץ. אם תתחזק את הפילטר נכון המנוע גם יחיה טוב מאוד וגם יהיה בעל יותר ביצועים.

מאוד מומלץ, אם כבר אתה מתקין פילטר פתוח, להעיף את קופסת האוויר ולארגן פיתרון חליפי למגן הבוץ ורכיבי מערכת החשמל. כך אתה יכול לחסוך לעיתים למעלה מ 2 קילו שמותקנים גבוה באופנוע. בנוסף, מאוד מומלץ לארגן VELOCITY STACK בין המסנן הפתוח לבין הקרבורטור. בלי רכיב זה הפילטר יגרום למערבולות בתוך הקרבורטור שיפגעו בביצועים.

סתם ככה להתקין פילטר פתוח בתוך קופסת האוויר המקורית לא ייתן לך הרבה ביצועים חוץ מרעש יניקה קצת יותר נחמד עם BASS OVERTONES.
 

Asaphe

New member
+1 לתגובה של 45

רק אתה תחליט, אני אישית הייתי מוסיף פילטר פתוח כי העלות לא גבוה וזה קל.
כבר יש לך את שאר הדברים...

תוודא כי הקרבורטור שלך מכוון בידי מישהו שיודע מה הוא עושה ומשם הכל ילך חלק.
 
תתחיל מלפתוח את התיבת אויר + פילטר טווין אייר

אין צורך בפילטר כותנה ההבדלים בביצועים לא שווים את ההתעסקות ואת הפרש במחיר ובאמינות.
 

45degrees

New member
זה לא מדויק. הביצועים הכי טובים באופנוע שבו

קופסת האוויר קטנה (נובע מחוק בויל שבכל האופנועים שלנו הקופסה קטנה מדי), ובמנוע צילינדר יחיד, מתקבלת מהתקנת פילטר פתוח עם אלמנט כותנה, ללא קופסת אוויר כלל, ועם מתאם מיוחד הנקרא VELOCITY STACK.
קומבינציה זו נותנת על הדיינו תוצאות אפילו יותר טובות מקרבורטור פתוח לאוויר ללא מסנן או קופסה כלל (ועם שופר ביניקה).

מה שאתה מתאר נכון כאשר קופסת האוויר מוגבלת וחנוקה כמו במקור. במצב זה המעבר למסנן אלמנט כותנה כמעט לא מתבטא בביצועים יותר טובים בפועל.

יש טבלאות השוואה מאוד מעניינות של נתונים אלו בספרים המכילים מידע מקצועי על שיפורי מנועי 4 פעימות.
 

bulb

New member
הביצועים והאמינות הכי טובים יהיו בהחלפת הכלי

 
שיתחיל ברשימה שנתתי כשהוא יחליט שהאופנוע חלש

אז או שיגדיל מנוע או שיחליף אופנוע עם עדיפות לאופציה מספר 2.

התעסקות מעבר להחלפת אגזוז\קרבורטור\פתיחת התיבה+החלפה לטווין היא לדעתי כבר ממש מיותרת.
 

45degrees

New member
לא מדויק שוב.

כל עוד אתה רוצה אופנוע למסלול סופרמוטו עם תחזוקה נורמלית בקטגוריה S1 (עד 450 סמ"ק) אין היום בישראל אופציה טובה יותר מה DRZ.
אם אתה מחליט על האופציה הזו - אין ברירה אלא לשפר את ה DRZ ולא להחליף אופנוע.

החלפת אופנוע מתאימה כאשר:
1. אין לך בעיה לגדול בנפח מעל 450 סמ"ק.
2. אין לך בעיה עם תחזוקה תכופה של האופנוע לעומת התחזוקה הדרושה מ DRZ.
הכלים היחידים שיש להם נפח גדול ומתנהגים כמו שצריך במסלול והם גם בעלי מרווחי תחזוקה נורמלים הם הסינגלים הגדולים של KTM. כלים אלו יקרים משמעותית מה DRZ.
 
ההבדלים בביצועים לא שווים את ההתעסקות

תרכב פעם בלי פילטר כלל אל מול טווין איר ותבין על מה אני מדבר, מהנסיון שלי זה לא נותן הרבה.
 

45degrees

New member
שים לב לנתונים הטכניים הבאים:

שאותם לא תוכל להכחיש.
עזובת'ך מ"תחושת מכנסיים" - אלו נתונים מדוייקים מדודים של אופנוע עם מנוע סינגל. אלו נתוני הזרימה המקסימליים שמערכת היניקה מאפשרת בכניסה לראש המנוע.
קרבורטור ללא פילטר וללא קופסא: 823 CFM (כל המידות הן ב CFM: Cubic Feet per Minute)
קרבורטור ללא פילטר וללא קופסא אבל עם שופר יניקה: 839
קרבורטור מותקן רגיל עם שנורקל יניקה אחד בקופסא: 554
אותו דבר עם 2 שנורקלים בקופסא: 594
אותו דבר עם פ]תיחה של הקופסא וחיתוך השנורקלים: 665
קרבורטור ללא קופסא עם פילטר ספוג לביצועים: 780
קרבורטור עם מסנן K&N ו VELOCITY STACK: 853


מספרים נטו:
האופציה שלך מביאה 665 CFM והאופציה שלי מביאה: 853 CFM. כלומר: יכולת נשימה משופרת ב 28.3 %. על זה אתה אומר זניח על סמך איזה מידע?

בחום אני מציע לך לנסות פעם לרכב עם פילטר K&N מותאם כמו שצריך ולנסות אחרי זה את הפתרון ה"רגיל" של קופסא חתוכה עם פילטר ספוג. לא תרצה לראות יותר פילטרים מספוג באופנוע ביצועים.
יש לי קצת ניסיון עם התאמות של פילטרים של K&N עם מגוון אופנועים ומנועים. התוצאה תמיד מעולה.
גם יצא לי לראות פעם אופנוע סינגל אחד שהתקינו לו מסננים פתוחים לא מתאימים עם עבודת התאמה מצ'וקמקת והאופנוע החליף 5 ידיים בשנה כי אף אחד לא הצליח לתאם את הקרבורטורים לעבוד כמו שצריך.
 

45degrees

New member
עוד משהו שחשוב להבין: אם הפילטר נקי ובמצב

טוב, כמעט לא משנה סוג האלמנט: כותנה (K&N), ספוג או נייר (כמו במכוניות).
מה שמשפיע הרבה יותר הוא צורת ונפח מערכת היניקה: הגומיות בין הקרבורטור למנוע, קוטר הקרבורטור עצמו (לרוב הגדלת הקרבורטור עצמו לא תורמת דבר לביצועים במדידות על דיינו), צורת ונפח קופסת האוויר, דיום BAFFLES בתוך קופסת האוויר, מיקום השנורקלים וכדומה.

לדוגמא, בהוסאברג שלי, קופסת האוויר מגבילה מאוד מאוד את המנוע. במדידות שנעשו עם מושב ובלי מושב (המושב הוא ה"מכסה" של תיבת האוויר) יש הבדל של 4 כ"ס שלמים (כ 8 %). זה שווה המון ביצועים שהולכים לפח.
 
הנתונים שלך מטעים מאוד, המספרים על הנייר בלבד

פלוס אין לך שום נתונים על קופסא ללא פילטר כלל וגם אין נתונים על קופסא עם מסנן טווין.

שים לב שהמלצתי לו לפתוח את התיבה, ומה שמעבר לזה מבחינתי לא היה שווה את ההתעסקות על סמך הכרותי את הדרוזי אישית והיה אחד חדש בבעלותי שעבר הסבה לE אותו דרוזי עבר המון התעסקויות ונסיונות אצלי כשעוד היה לי עודף זמן (אגב בדרוזי אין את כיסוי הכיסא כמו שיש לך בהוסאברג על הקופסא ולכן כשפותחים את הקופסא כמו שצריך הוא ללא שום כיסוי מגביל גם כשהכיסא מורכב ).

שוב זו דעתי בלבד על סמך נסיונות שאני עשיתי לפני 4 שנים ב2008 שבמקרה נוסו על DRZ2007 עם FCR39 ומערכת RS3 מלאה של יושימורה.

שורה תחתונה אין לי שום עניין להתווכח על זה. שפותח השירשור יעשה מה שבא לו :)
 

45degrees

New member
אף פעם לא ניסית פילטר פתוח ללא קופסא עם

מתאם מתאים, אז איך אתה יכול לומר שהנתונים מטעים?

וגם סליחה, אבל איך אומרים: "לא להתבלבל מהעובדות" כן?
TWIN AIR זה בסה"כ מסנן ספוג חליפי, כך שיש שם מדידה מתאימה.
 
למעלה