דיון באיך לחלק אברים להשתלות באה"ב

אמא1אחת

New member
דיון באיך לחלק אברים להשתלות באה"ב

רציתי לדעת איך מחלטים בארץ? (סליחה לתירגום גוגל

http://www.oregonlive.com/today/index.ssf/2013/06/cystic_fibrosis_case_puts_orga.html

מקרה סיסטיק פיברוזיס מעמיד באור זרקורי אתיקה השתלות איברים
הדפסה על ידי סוכנות הידיעות AP
עקוב בטוויטר
ביוני 6, 2013

שרה Murnaghan (משמאל) שוכב במיטתה בבית החולים בסמוך לאחותה אלה ביום ה -100 של שהותה בבית החולים לילדים של פילדלפיה.
סוכנות הידיעות AP

וושינגטון - זה עניין של חיים או מוות: מי מקבל את האיברים נתרמו נדירים הבאים? באתגר חסר תקדים למערכת ההשתלה של האומה, שופט פדרלי אפשר ילד גוסס אחד - וכעבור יום נוסף - למעשה לקפוץ קו בפסיקה שיכולה להיות השלכות על אלפי אנשים ממתינים לאיברים חדשים.

שוב ושוב, ויכוחי האומה ההגינות של מדיניות להשתלת הכבד, משל מיקי מנטל בשנת 1990 לאנשים היום שנחתכו הפעמים לחכותם על ידי ההעברה לעיר אחרת שבו הרשימה היא קצרה יותר. אבל להופיע שבוע פסיקות גב אל גב על ידי שופט פדרלי להיות חוקי ראשונה שמומחים מצפים ליותר תביעות ינחו מאנשים המחפשים ההמתנה קצרה יותר, בדיוק כמו שההורים של שני חולים בבית חולים בפילדלפיה - 10 בת שרה Murnaghan וחבייר אקוסטה, בן 11.

"אנשים שיש להם זכות או אנשים שמתלוננים בקול רם יותר או שיש לי קול פוליטי לא צריכים להיות מסוגלים לתבוע יחס מיוחד," אמר לורנס א 'Gostin, פרופסור למשפטים מבולטים בריאות באוניברסיטת ג'ורג'טאון, שחקר את הבסיס המשפטי של פסקי הדין. מדיניות השתלות שואף להיות "הוגן וצודק לכולם, לא רק למקרה אחד שקורע לב".

אוניברסיטת ג'ונס הופקינס השתלת מנתח ד"ר Dorry שגב לשים את זה יותר בוטה: "כל בחירה שהוא עשה בהשתלה לטובת חולה אחד פירושו המוות צפוי ברשימה לחולה אחרת."

ואכן, כאשר שירותי בריאות אדם מזכיר קתלין סבליוס סרבו להתערב במקרה של שרה, היא הצביעה על כך שגם שלושה ילדים אחרים בבית החולים לילדים של פילדלפיה היו באותו המצב, ו40 Pennsylvanians במחלה קשה אחר מעל גיל 12 גם היה ממתין השתלת ריאות.

Murnaghans תיגר על מדיניות השתלת ריאות שמתאימה לילדים מתחת לגיל 12 עם תורמי ילדים, שהם נדירים, או מציעים להם ריאות מבוגרות בלבד אחרי שיש לי מתבגרים ומבוגרים ברשימת ההמתנה סיכוי בהם. המשפחה אמרה שרה אמות בלי סט חדש של ריאות בקרוב וטענה כי ילדים מתחת לגיל 12 צריכים להיות גישה שווה לתרומות למבוגרים. משפחתו של חבייר אקוסטה של ניו יורק הגיש תביעה דומה יום חמישי, ואמר שהוא עלול למות ברשימת ההמתנה כמו אחיו עשתה לפני שנתיים. כמו שרה, הריאות של חוויאר נהרסו על ידי סיסטיק פיברוזיס.

"הבעיה היא, שאנחנו לא יכולים לבנות מערכת סביב מה שהופך את חריגים לכולם, כי הוא לא מקבל את ההשתלה כאשר הם צריכים את זה", אומר ד"ר ג'ון רוברטס, העומד בראש מועצת המנהלים רכש האיברים והשתלות של הרשת, אמר ביום חמישי.

הבעיה הגדולה יותר שתביעות הללו להעלות: האם מדיניות ההשתלה של האומה להיות שונה כדי שילדים תמיד מקבלים העדפה? רוברטס אמר שזו שאלה הוגנת שהחברה זקוקה לויכוח, ואם כן, באיזה גיל להגדיר כניתוק. האם 16 ילדים בני שנים לקבל את אותה העדפה כמו כיתה תלמידי בית ספר?

שגב, מנתח הופקינס שכליות ובכבד השתלות, מציע דוגמה קשה יותר: מה אם היה איבר זמין שהיה נותן סיכוי של 25 בת 98 אחוזים של הצלחה וסיכוי של 5 אחוזים בן 15 מהצלחה - מי מקבל את זה, במיוחד אם בת 15 הוא קצת חולה יותר?

מדיניות השתלות להשתנות במידה רבה על ידי איבר, ורוברטס אמר המדיניות תחת-12 עבור חשבונות ריאות לצרכי הרפואיים השונים ילדיו הצעירים של. הם קשים במיוחד להשתלה, ילדים אינם נוטים לנסיעה, כמו גם ריאות ומבוגרת לא תמיד יתאימו להם. הפוליסה כוללת צעדים כדי להגדיל את הגישה: ריאות שנתרמו על ידי 12 - 17 לילדי בנים הם ראשון שהוצע לחולים שגיל ולאחר מכן לילדים צעירים יותר לפני שהם מציעים למבוגרים, לדוגמה.

זה איזון שנקבע על ידי רופאים ולא רק, אלא על ידי ועדות הכוללות מושתלים, עורכי דין ומומחים לאתיקת מטופל. המטרות כוללות מגבילים פעמים לחכות ולקבל איברים לחולים שעומדים הסיכוי הטוב ביותר להצלחה.

שגב אמר הפער הגדול ביותר במדינה הוא לא על ילדים אלא גאוגרפיה: באזורים מסוימים, אנשים נוספים לתרום איברים, המאפשרים לחולים לחנות סביב לקווים קצרים יותר ואפילו לקבל ברשימה יותר מפעם אחת אם יש להם את האמצעים להגיע אל רחוק בית חולים בתוך שעות של איבר הופכים זמינים. לדוגמה, ההשתלה הכבד "המנכ"ל אפל סטיב ג'ובס 2009 הייתה במדינת טנסי, שבו ההמתנה הייתה קצרה בהרבה מאשר לחזור הביתה בקליפורניה.

אז יש שאלות על אנשים שצריכים השתלה בגלל מחלות שנגרמות על ידי בחירות בסגנון חיים עניות. 1 כמעט ב5 השתלות כבד הולך לשתיינים כבדים הווה או בעבר, כמו מנטל חזרה מיקי בשנת 1990. מרכזי השתלות רבים דורשים כיום חולים ממתינים לכבד חדש לוותר על שתייה במשך שישה חודשים כדי להעפיל.

רוברטס לעומת מדיניות השתלת הגדרה למשחק קטלני של כיסאות מוזיקליים - פשוט אין מספיק איברים לברחבי כך שכל אחד יש סיכוי לנצח, משהו שישנה לו רק היו יותר אנשי תורמי איברים.

"אם כולם רוצה להיות איתנו תמיד כיסא לילדים, אנחנו יכולים אבל מי עוד נמצאים שהולכים לפגוע?" אמר רוברטס. "אלה החלטות איומות שצריכות להתבצע כאשר אין לך מספיק איברים."
 
למעלה