דיון פתוח - איך חולפת לה תהילת עולם

דיון פתוח - איך חולפת לה תהילת עולם

היום בידיעות אחרונות נווית זומר בשנות השמונים בירה מכבי תפסה 40% משוק הבירה בישראל היום בקושי 10% מה דעתכם? האם מישהו נרדם בשמירה? האם הצרכנים שינו העדפות טעם? תחרות? מותגים חדשים המציפים את השוק? אני מזמין אתכם להגיב וגם מזמין את חברות המיתוג שמיתגו את המתחרים של מכבי לספר לנו איך זה היה להתמודד מול מותג "מ נ צ ח" כזה לחיים! מצ"ב סריקת הכתבה
 

איריס295

New member
קצת עצוב לקרוא על זה

עצוב לקרוא איך חברה כמעט ומוותרת על מותג ישראלי. אולם, לנוכח הדברים, נראה שאין להם ברירה. הם צריכים להתמודד מול קוקה קולה, שלה תקציבי ענק לפרסום.ישנה רק עוגה אחת, ויש להחליט כיצד מחלקים אותה. כואב לקרוא זאת, כי בירה מכבי היתה מותג ישראלי מצליח שהולך וגווע. המגמה בארץ השתנה. השוק הולך לכיוון גלובליזציה. רואים זאת בכל ענף. אני, למשל, מגיעה מענף החשמל. שמות המותגים של המפסקים האחרונים ששיווקנו היו אוניברסאליים. אנחנו אף רואים שישנם מקרים ששמות הסרטים משווקים באנגלית. המפיצים החליטו לא לתרגם אותם כלל. אני חושבת שהחברה אכן נרדמה בשמירה. היא לא התאימה עצמה למגמות המשתנות. יכול להיות שהיו צריכים לשנות את השם, או לשנות את אופי הפרסום, שיהיה "גלובלי" יותר, כזה שיוכל להתחרות עם כל המותגים מחו"ל - היינקן, קלסברג ואחרים. אני לא חושבת שהקהל הישראלי ויתר על מוצרים ישראליים. הקהל הישראלי מחפש קשר לעולם, לכפר הגלובלי שלנו. דוגמאות לכך, הן חברות האופנה פוקס וקסטרו. חברות ישראליות (שאומנם מייצרות בסין...) שאופי הפרסום שלהן מתמקד בחו"ל. קסטרו, למשל, נעזרת בדוגמנים מחו"ל,ופוקס - מצלמת בחו"ל. וכמו שציינתי קודם, השמות של החברות הם לועזיים.
 

hosq

New member
מיתוג זה לא מספיק

צריך שגם המוצר יהיה טוב אני מעריך שההשפעות הן לפחות חצי חצי, כאשר מוצר טוב במיוחד ידרוש הרבה פחות עבודה, ומוצר גרוע במיוחד, כזה שעבר זמנו ויש לו מתחרים רבים וטובים, יצריך השקעה רבה בשיווק ובין היתר במיתוג כדי לשרוד (וראה לא מעט מוצרים אמריקאיים כדוגמאות, לטוב ולרע). במקרה הזה, הבירה עצמה מאוד לא אטרקטיבית, ומתאימה למעט אנשים, כאלה שרגילים אליה מימים רחוקים וקשים. יכול להיות אגב שמבחינה אבסולוטית השוק זהה, וצריכת הבירה גדלה מאוד? ויכול להיות שקהל היעד עצמו כל כך הזדקן שכבר אסור לו לשתות בירה...
 

barometer

New member
זה הכל הכסף

בסופו של דבר יכולת התמיכה של חברה במותגיה הוא מוגבל (כלכלית) ולכן חייבת ההנהלה לקבוע סדר עדיפויות מי לשבט ומי לחסד מי יש לו את הסיכויי הטוב ביותר לשרוד ולפרוח ומי לא . אני חושב שהחלטתה של טמפו היא החלטה אמיצה שמעידה שמה שמנחה את החברה זה היגיון עיסקי בריא ולא אמוציות (וזה לא פשוט כשיש כ- 10% נתח שוק) כך יקל עליהם להתמקד ולתמוך במותיגהם האחרים . כך גם קרה בעלית כשהחליטו על כינוס מותגיהם תחת הפרה דבר שאילץ "חיסול" כמה מותגים מוכרים למדי
 
למעלה