דפיקות לב מהירות בלי סימנים בבדיקות

דפיקות לב מהירות בלי סימנים בבדיקות

שלום, אני בן 21, ויש לי בעיה שאני לא יודע אם היא פסיכולוגית או פיזית או שניהם. אני חושב שאני מודע לפעילות הגוף שלי באופן הרבה יותר חזק מהרגיל. זה מתבטא בעיקר בדפיקות לב: פעמים רבות אני מרגיש את הלב שלי דופק מאוד מאוד בבירור, וכשאני מודע לכך הוא בדרך כלל מתחיל לדפוק יותר מהר. קורה לי שאני שוכב במיטה ומנסה להרדם ואז אני פתאום מתחיל להרגיש מאוד בבירור את הלב שלי. ואז בגלל שאני חושב על כך הוא מתחיל לדפוק יותר מהר ואני מרגיש לא כל כך טוב. לפעמים הלב שלי מתחיל לדפוק ממש מהר כתוצאה מהתרגשות סתמית וקטנה לחלוטין ולפעמים הוא דופק עד כדי כך מהר שיש לי סחרחורת. אני גם יכול מרצוני החופשי לגרום לו לדפוק יותר מהר, רק על ידי כך שאני חושב על כך... אני גם מודע לעוד פעילויות של הגוף שלי. קורה לי שאני יושב ועושה משהו (האמת שזה קורה בדיוק עכשיו) ואני מרגיש בבירור את הנשימה שלי, את החום של הגוף שלי ואת הלב שלי דופק. עשו לי פעם בדיקת דפיקות לב ל-24 שעות (שכחתי את שמה המקצועי) ולא היו בעיות. בנוסף לזה ניסיתי למדוד לחץ דם ודופק מספר ימים ברצף פעמיים ביום ולא הייתה כל בעיה. זה מאוד מפריע לי... למה זה קורה? ברור שחלק מזה זה פסיכולוגי, אבל יכול להיות שגם יש משהו בריאותי שלא גילו?
 

טל30י

New member
גם לי זה קורה לפעמים..

ייתכן שמדובר בסוג של חרדה..גם לי לפעמים יש דפיקות לב מואצות.. ואין ממצא רפואי שיכול לתת לי פתרון.. לפעמים שנמצאים במתח הגוף מגיב בהתאם. צריך לשים לב מתי זה קורה ואילו מחשבות מתלוות לזה.. לפי הפסיכולוגית שלי זה מצריך מודעות. לדעתי, כדאי לפנות ליעוץ פסיכולוגי כדי להיות יותר שקט. ואולי גם טכניקות של רגיעה כמו מדיטציה, יוגה וכו'. יום נפלא ותרגיש טוב.
 
../images/Emo127.gif אכן

דפיקות לב מואצות ללא הסבר רפואי בהחלט יכולות להיגרם מחרדה. הפתרון לחרדה הוא, כמובן להירגע. או לפחות: ללמוד איך למנוע מהחרדה להשפיע על הגוף. העובדה שאתה מצליח להגביר את דפיקות הלב האלו מעידה שיש לך שליטה מסויימת עליהן. אתה יכול למוד לנצל את השליטה הזאת לטובתך: ללמוד דווקא להאט את הפיעמות בחזרה. שיטות הרגיעה שמיכל ציינה, כמו מדיטציה ויוגה משתמשות במודעות ובשליטה על מנת להרגיע את הגוף והנפש. גם שיטות כמו היפנוזה עצמית וביופידבק מבוססות על כך. ניתן ללמוד שיטות כאלה במרפאות לרפואה משלימה של קופות החולים, וגם בסדנאות שונות. בהצלחה!
 
למעלה