האם אני צריך חשבון בנק אמריקאי כדי לקנות נכס בארה"ב?

  • פותח הנושא משקיעחדש
  • פורסם בתאריך
מ

משקיעחדש

Guest
אהלן, אני חייל משוחרר, ויש לי בערך 200,000 ש"ח שאני מעוניין להשקיע בארה"ב, האם אני צריך חשבון בנק אמריקאי כדי לקנוס נכס להשקעה?
 

ניר בבגני

Member
מנהל
היי,
בשעה טובה על השחרור מהצבא!
כדאי ומומלץ לפתוח חן בנק אמריקאי כחלק מפעילות ההשקעות שלך בארצות הברית וזאת למרות שאתה יכול לקנות את הנכס גם מבלי לפתוח חן בנק.
יש מספר סיבות חשובות למה זה מומלץ ואיל לעשות זאת. מומזן לקרוא עוד כאן : פתיחת חן בנק אמריקאי כדי לקנות נכס להשקעה
 

vinney

Well-known member
אין שום צורך בחשבון בנק אמריקאי לכדי לקנות נכס. בכל מקרה תבצע העברה בנקאית (wire transfer) לחברה שמנהלת את תהליך הרכישה (escrow), ואת זה אפשר לעשות גם מהבנק בארץ.

מה שכן, חשבון בנק בארה״ב יקל עלייך את הניהול השוטף של הנכס, אבל אם יש לך מנהל נכס מקצועי אז גם זה לא קריטי - הם ישתמשו בחשבון שהם יפתחו עבורך (trust account) לניהול שוטף וישלחו לך כסף לארץ באותה דרך של העברה בנקאית. זה רק יעלה טיפה יותר יקר בגלל עמלות בנק/המרה.

לפתוח חשבון בארה״ב מרחוק בלי היסטוריית אשראי בארה״ב וזהות אמריקאית זה כמעט בלתי אפשרי, רוב/כל מי שמציע לעשות זאת כי ״יש לו קשרים בבנק״ בעצם מבצע עבירה על חוקי בטחון מולדת בארה״ב או לחלופין פותח חשבון עבורך בשמו (שזה סיכון כלכלי עצום עבורך), ואני ממליץ להמנע מזה. הדרך הבטוחה היא להכנס לסניף הבנק ולפתוח חשבון במקום, אבל בשביל זה צריך להיות נוכח פיזית בארה״ב. לחלק מהבנקים הישראלים יש נוכחות בארה״ב, ויכול להיות שבגלל המצב הנוכחי הם יוכלו לפתוח לך חשבון בסניף אמריקאי של בנק ישראלי, נסה לשאול.
 

ניר בבגני

Member
מנהל
תודה ויני זה נכון. חשוב לצורך מודעות לקחת בחשבון שיקולים נוספים למשל ברכישה באמצעות LLC חשבון הבנק הוא אחד המבחנים להפרדה המשפטית של הLLC. כלומר, להבחנה שבין הישות הנפרדת משפטית לבעלים. דרך החשבון מבוצעת הנהלת החשבונות, ניהול הספרים שנדרש מישות נפרדת. עקרונית במצב של בדיקת הספרים של החברה ואו בבית משפט אחד המבחנים להרמת מסך ולאפקטיביות של המחיצה המשפטית של הLLC הוא התנהלות נפרדת של הLLC מהבעלים, חן הבנק כחלק מההתנהלות כולה יכול להוות גורם רלוונטי גם כן. ועל כך כבר הרחבתי במאמר על השיקולים לפתיחת חן בנק וכולל שיקולים נוספים למשל לוגיסטיים וגם שיתפתי דרכי פעולה אפשריות חלופיות כמו חן בנק אונליין לטובת ניהול שוטף כמו קבלת כספי שכירות
 
למעלה