האם בדף נחיתה צריך להיות תפריט ניווט?

kiryatech

New member
ניווט נותן למשתמש שליטה, וזה בדרך כלל דבר טוב - אבל מה לגבי דף נחיתה, שבו המוטו הוא "דף אחד, מטרה אחת?" האם להשתמש בניווט בדפי נחיתה? אמנם אין תשובה אחת שמתאימה לכולם (אף פעם אין), אבל יש לנו כמה נתונים טובים שבאמצעותם נוכל לקבל החלטה.

בניית דפי נחיתה

תפריט ניווט בדפי נחיתה​

זוהי עובדה מקובלת בשיווק ומכירות, דפי נחיתה צריכים להיות מרכיב אינטגרלי באסטרטגיית השיווק הנכנס שלך, כאשר חברות רואות עלייה ממוצעת של 55% בהפניות כאשר מגדילים את מספר דפי הנחיתה שלהן.

עם זאת, למרות היותם מועילים בשיפור ההמרות, סקרים אומרים שרק כ-22% מהעסקים מרוצים משיעורי ההמרה שלהם.

דף נחיתה הוא דף מבודד מהאתר שהמבקר נוחת בו לאחר לחיצה על מודעה בתוצאת חיפוש. מטרתו היא לגרום למבקר הזה לנקוט בפעולה - מה שזה לא יהיה כמו קבלת הדגמת מוצר או הרשמה לקבלת פרטים נוספים.

תפריט ניווט בדפי נחיתה אינם הגיוניים, ובכל זאת עדיין ב- 16% מדפי הנחיתה קיים סרגל ניווט .

מדאיג, כן. אבל זה נכון.

האם שימוש בתפריט ניווט פוגע בהמרות? האם זה באמת עניין גדול? בואו נראה מה יש לנתוני בדיקות A/B לומר בעניין זה על ידי הסתכלות על הדברים משני הצדדים.

תפריט ניווט​

תפריט ניווט מאפשרים למבקרים לנוע בדף אינטרנט ומשרתים בעיקר שתי מטרות:

  • מספר למשתמש באיזה עמוד הוא צופה כעת;
  • אפשר למשתמש לעבור לדף אחר בקלות.
ישנם שלושה סוגים עיקריים של תפריטי ניווט :

  • ניווט ראשי;
  • ניווט מקומי;
  • ניווט קונטקסטואלי.

ניווט ראשי​

סוג זה של ניווט מחלק את תוכן האתר לתפריט נגיש בקלות. כל תפריט מייצג קטע מסוים באתר, המאפשר למבקר לדעת לאיזה קטע עמוד הוא רוצה ללכת.

ניווט מקומי​

הוא מייצג את תת המדורים והקבוצות ועוזר לסווג את התוכן למדורים המתאימים להם. קישורים אלה כוללים את קישורי התפריט הנפתח מתחת לניווט הראשי.

ניווט קונטקסטואלי​

סוג זה של ניווט מקל על מבקרים לגשת לחלקים אחרים באתר שאינם חלק מקטע האתר שבו הם צופים כעת. דוגמאות לניווט הקשרי כוללות את כפתור "הקודם", קישור "קרא עוד" או היפר-קישור בדף מוצר או מאמר בבלוג לדף קשור אחר באתר.


כל שלושת סוגי קישורי הניווט חיוניים לחוויית הגלישה של המשתמש ומספקים היררכיית אתרים. הם גם מקלים על המבקר לנוע באתר מכיוון שהם עוזרים למבקר לעבור בקלות לעמוד אחר ולהכיר את המותג טוב יותר.

להלן הנתונים:
  • רק ל-4% מהמשווקים יש דפי נחיתה ללא קישורים;
  • 81% מהמשווקים כוללים בין 1-9 קישורים בדפים שלהם;
  • 14% משתמשים ביותר מ-10 קישורי ניווט שמרחיקים מבקרים מדף הנחיתה.
שימוש בקישורי ניווט בדפי נחיתה מסייע למשווקים להשיג יעדים שאינם יעד דף הנחיתה המיידי. לדוגמה, קישורי מדיה חברתית בדפי נחיתה נותנים למשווקים את ההזדמנות להגביר את החשיפה החברתית של הדפים שלהם.

מבקרים שאינם מעוניינים במטרה העיקרית של הדף, עשויים להתעניין ביעדים אחרים הקיימים באתר. לכן, למרות שהקישורים מסיחים את דעתו של המבקר מלהמיר בדף, הם עשויים לחזור ביום אחר ולבצע פעולה נוספת.

זו הסיבה שדפי נחיתה כוללים קישורי ניווט:

  • קח מבקרים לדף הבית הראשי שלך באמצעות לוגו עם היפר-קישור;
  • קח מבקרים לדפים אחרים באתר שלך, כגון דף צור קשר או מידע אודות;
  • אפשר למבקרים לשתף את דף הנחיתה באמצעות ערוצי מדיה חברתית;
  • קח את המבקרים לדף מדיניות פרטיות או תנאי שירות כדי להפוך את הדף שלך (והמותג שלך) לאמין יותר.

למרות שתפריט ניווט בדפי נחיתה מסיטים את דעת המבקרים ממטרת הדף, קישורים מאפשרים לך לקדם את הדף שלך באמצעות מדיה חברתית ולהציג את סיפור המותג שלך דרך דף אודות ולעזור למבקרים ליצור איתך קשר דרך דף צור קשר.

אתה יכול אפילו להוסיף קישור למדיניות פרטיות כדי לגרום למבקרים להרגיש בנוח, למרות שנתונים מראים שרק 48% מדפי הנחיתה כוללים קישורי פרטיות.

בעד או נגד שימוש בתפריט ניווט בדף נחיתה​

תפריט ניווט בדפי נחיתה הם לרוב לא יעילים מכיוון שדף הנחיתה שלך אינו כל דף אחר באתר שלך, ולכן הוא לא אמור להיראות כמו אחד כזה.

בדף הבית, יש תפריט ניווט שעוזר למבקרים לנוע באתר, לעבור מדף אחד לאחר, ככל שהם אוספים מידע נוסף. עם זאת, בדפי נחיתה, קישורי ניווט רק משמשים כקישורי יציאה שמוציאים את המבקר מהדף.

זה לא משנה שלדף יש כותרת מרתקת, כפתור אדום גדול להנעה לפעולה. תפריט הניווט ירחיק את המבקר מיעד ההמרה ואתה לא יודע אם הוא יחזור במועד מאוחר יותר או לא.

למבקרים שלך יש טווח קשב מוגבל ולכן עליך לעסוק בהם בדף שלך מההתחלה ולוודא שהכל ילך כשורה משם והלאה.


כאשר אין קישורים אחרים בדף הנחיתה (חוץ מכפתור ה-CTA) אין למבקרים סיכוי לרדת ממטרת ההמרה. דף שאינו כולל קישורי ניווט הוא עמוד המתמקד רק במטרה אחת - וזו בדיוק הסיבה שמבקרים מתמקדים במטרה אחת.

לא רק תפריטי ניווט מסיטים את דעת המבקרים מיעד ההמרה. הם יכולים לעלות לך כסף. אם תחליט לכלול אותם, אמורה להיות לך סיבה טובה מאוד (מגובה בנתונים שלך).

שימוש בשיווק PPC כדי לקדם את דפי הנחיתה שלך פירושו להוציא כסף עבור כל מבקר שלוחץ על המודעה שלך. וכאשר המודעה שלך לא לוקחת מבקרים לדף ייעודי ללא תפריט ניווט; יש סיכוי גדול בהרבה להפסיד כסף מכיוון שהמבקר אינו מסוגל להשלים את יעד ההמרה באותה קלות.

ללא קשר לסוג הדף שאתה יוצר, בין אם אתה משתמש בתבניות של דפי נחיתה או מתחיל מאפס כאשר תפריט ניווט בדפי נחיתה כלולים, אתה מאפשר למבקרים לעקוף את יעד ההמרה ולעבור אל יעד משני.

עם זאת, עליך לדעת שזה בסדר לכלול תפריט ניווט בדפי נחיתה כאשר הקישורים משאירים את המבקר בדף ומייעלים את החוויה שלו.

דפי נחיתה ארוכים יותר משתמשים בסרגל ניווט דביק כדי לעזור למבקרים לנווט בדף ולעבור בקלות ממקטע אחד למשנהו. בדפי נחיתה עתירי מידע - כותרת הניווט בדף עוזרת למבקרים לעבור למקטע הרצוי להם בלחיצת כפתור. זה הרבה יותר טוב לחוויית המשתמש מאשר לגלול את כל העמוד כדי למצוא את הקטע שהם חיפשו.

לסיכום האם צריך ניווט בדפי נחיתה?​

שלא כמו דף הבית שלך, דפי נחיתה הם דפים ייעודיים שנוצרו כדי לשכנע מבקרים לבצע פעולה ספציפית, וכל תשומת הלב שלהם צריכה להיות מופנית אל יעד המרה זה. כאשר אתה מוסיף תפריט עם קישורי ניווט, אתה נותן למבקרים את ההזדמנות להסיח את דעתך ולעזוב את הדף לפני ההמרה.

תפריט ניווט בדפי הבית הם החלטה הגיונית, הגיוני לספק למבקרים שלך מפת דרכים מכיוון שיש להם מספר דפים לעבור והצעות מרובות לצפייה. לעומת זאת, הכללת הקישורים בדף נחיתה אינה הגיונית, מכיוון שהם לא צריכים מפת דרכים כדי לעבור על דף בודד שנוצר כדי להגשים מטרה אחת בלבד.

דפי הנחיתה שלך צריכים להיות מוקדשים למטרה אחת. הצגת למבקרים תפריט יתן להם סיבות לעזוב את הדף וזה לא אפשרות שכדאי לך להשתמש בה.
 
למעלה