האם הפורום קשור לאורולוגיה?

האם הפורום קשור לאורולוגיה?

האם אפשר לשאול בו שאלות שקשורות לאורולוגיה? את סקסולוגית במקצועך?
 
אורולוגיה? ומי אני

מיניות מתמיד נוגעת בין השאר גם בנושאים הקשורים לאורולוגיה, ואני אינני אורולוגית אלא עוסקת בטיפול ושיקום מיני. אני לא מגדירה את עצמי כסקסולוגית משום שזו מילה שהיא יותר סלנג מאשר הגדרה מקצועית, והרבה מאוד אנשים שהכשרתם מוגבלת או ללא הכשרה בכלל קוראים לעצמם סקסולוגים ולכן זו הפכה מילה מבלבלת. כל מי שרשאי לעסוק בטיפול מיני לא יקרא לעצמו סקסולוג. יחד עם זאת אתה בהחלט מוזמן לשאול שאלות אורולוגיות הקשורות בתפקוד מיני, דר´ חרותי שהוא הרופא של המרפאה ושל הפורום הזה יענה לך בשמחה כמיטב יכולתו ואם הוא לא ידע הוא יוכל לברר עבורך או להפנות אותך לגורם המתאים.
 
תרשה לי להוסיף כמה מילים

שלומלום לך אלמוני יקר. לגביי שאלתך על נושאים הקשורים לאורולוגיה. כפי שד"ר אלוני אמרה אתה בהחלט מוזמן לשאול כל שאתה בתחום יהיו כאן רופאים שיוכלו לענות לך. לגביי שאלתך הנוספת שאני מניח שהפנית אותה לד"ר רונית אלוני. אז אלא הפרטים לגביה: בעלת דוקטורט בתחום השיקום המיני מאוניברסיטת Union Institute of Cincinnati. בעלת תואר M.A. במיניות האדם מאוניברסיטת N.Y.U. בניו-יורק. בוגרת לימודי תעודה בטיפול משפחתי וזוגי באוניברסיטת תל-אביב. חברה באיט"מ האגודה הישראלית לטיפול מיני ובאגודה לטיפול במשפחה ובנישואין. נבחרה ע"י קופת חולים הכללית להקים ולנהל את המרכו לשיקום מיני בביה"ח לוינשטיין ברעננה, שם עברו תחת טיפולה מאות מטופלים עם בעיות מיניות שונות. הבעלים והמנהלת של מרפאה לטיפול מיני וטיפולי סרוגייט בת"א. המטפלת המינית היחידה בארץ המוסמכת למתן טיפולי סרוגייט לשיקום מיני ע"י משרד הביטחון. כמו כן אם אתה קורא אנגלית אני מצרף קובץ עם קורות חיים מפורטים שלה כולל ביליוגרפיה של מאמרים אותם היא כתבה. מקווה שעניתי על שאלותיך. שלומלום.
 
איזה רופא לאיזו בעיה ../images/Emo127.gif

הדיון אם צריך אורולוג או לא בהקשר לתפקוד מיני, הוא דיון עקרוני. היסטורית היה מקובל להגיע לאורולוג, שכן אברי המין היו באיזור התמחותו - זאת עד שהתברר לפתע שאיבר המין הגדול והחשוב ביותר הוא... הראש. במקביל גם הומצאו שיטות טיפול שמרניות ובלתי חודרניות, למשל, ויאגרה לטיפול בכשל זקפתי. כיום, ברור שלאורולוגים אין מונופול בתחום הטיפול בהפרעות בתפקוד מיני ושמדובר בתחום רב-מקצועי ובין-תחומי. עובדה היא שגם החברה הישראלית לטיפול בהפרעות בתפקוד מיני (ודומותיה בעולם ) מורכבת מרופאים ממגוון התמחויות (ולא רק מאורולוגים). דעתי האישית כרופא (מומחה ברפואה שיקומית אגב), העוסק בתחום ופוגש הרבה מטופלים שעברו הרבה מרפאות ורופאים, היא שעדיף טיפול במרפאה המיומנת בהפרעות תפקוד מיני המסוגלת לספק בירור אורגני-גופני ובמקביל לתת מענה פסיכו-סקסואלי מקצועי (ע"י סקסולוג/ית מוסמך) תחת קורת גג אחת. יש אורולוגים הבקיאים גם בהיבט הפסיכו-סקסואלי של הפרעות התפקוד המיני, אך חלק ניכר אינו מכיר היבט זה על בוריו וחלקם יעדיפו לרשום תרופה במקום להתעסק במקור הפסיכוגני של הבעיה ע"י טיפול זוגי מתאים, מפאת חוסר זמן, חוסר ידע, חוסר רצון או שילוב.
 

ranoz

New member
אורולוג

ובכל זאת אחרי כל זה - נראה לי שיש לפנות לאורולוג - אם יש בעייה. כל השאר י הרי הם כתובים לספר ההסטוריה - והרופא האורולוג - בדיוק מאותה סיבה שדר חירותי ציין שאין לו זמן - הוא כבר ידאג להפנותו לטיפולים אלטרנטיביים. אבל - אם יש סיבה והסיבה הזו מפוספסת בטיפולים האלה והזמן עובר - חבל על הזמן
 
חולק על דבריך ידידי ../images/Emo127.gif

ומבין את התעקשותך בנושא כאורולוג. הרי באותה מידה בחור עם בעיה פסיכוגנית עשוי להיות מפוספס ע"י אורולוג בטיפולים למינהם (מיותרים ברובם - ואין צורך לבזבז את היריעה בתיאורי חולים עם שפיכה מוקדמת המטופלים ע"י הזרקות...) והזמן עובר (כדבריך) וחבל על הזמן (שוב כדבריך...). על כן הצעתי היא למרפאה משולבת בה מאובחנים ומטופלים כל מרכיבי התפקוד המיני במקביל ע"י צוות מיומן, דוגמת המרפאות המובאות בקישור.
 

ranoz

New member
אין לי ויכוח על הקונספט

ואני אפילו מקים דבר כזה במאוחדת אבל - ברור על הדרך - ועל מניעת שרלטנות וניחוש עד כמה שניתן- ועד כמה שניתן בצורה מדעית ועניינית
 
למעלה