האם לאשה שהיתה עם גבר

מצב
הנושא נעול.

dror91

New member
האם לאשה שהיתה עם גבר

האם לאשה שהיתה עם גבר
לפני גירושיה, מותר להתחתן איתו?
 
תשובה

אסורה בכל מקרה?
או שיש מקום להתיר? למשל, אין עדים, חרטה וכו´ מהם התנאים בהם כן יהיה מותר להתיר חתונה בינהם???
תשובה
הנישואין אסורים בכל מקרה ואם נערכו בכל זאת, ואחר כך תוגש תביעת גירושין ניתן יהיה לקבל גט רק בגלל שהיו אסורים.
 
באותו עניין...

באותו עניין...
אשה בהליכים, שענייניה המשפטיים מתנהלים בבית המשפט האזרחי, ותוך כדי ההליכים הכירה בחור. האם עליה להסתירו? האם יש הבדל אם זה באזרחי או ברבני לעניין המזונות? לעניין "הבגידה"?
 
תשובה

באותו עניין...
אשה בהליכים, שענייניה המשפטיים מתנהלים בבית המשפט האזרחי, ותוך כדי ההליכים הכירה בחור. האם עליה להסתירו? האם יש הבדל אם זה באזרחי או ברבני לעניין המזונות? לעניין "הבגידה"?
תשובה
לדעתי אשה שבוגדת בבעלה ויוצאת עם גבר זר, לא יכולה לתבוע ממנו מזונות גם בביהמ"ש האזרחי.
 
מס´ תשובות

תשובה
לדעתי אשה שבוגדת בבעלה ויוצאת עם גבר זר, לא יכולה לתבוע ממנו מזונות גם בביהמ"ש האזרחי.
מס´ תשובות
1. נכון שמבחינה הלכתית אסורה האשה לבועלה, אך טרם ראיתי זוג שנמנע ממנו להתחתן בגלל זה. (פעם היה על זה דיון כאן בפורום על גבר שאיים על גרושתו כי תינגד לנישואי גרושתו עם אותו "בועל" - סוכם זה כי לא יהיה סמכות לאסור עליהם להתחתן.) 2. לא בהכרח צריך "מכחול בשפורפרת" בכדי להוכיח בגידה וכדי לחייב גירושין בגלל בגידה - אז לא לבנות על זה שבגלל שאין עדים ל"מעשה" עצמו, לא ניתן להוכיח בגידה. 3. מזונות האשה הם עד לגט עצמו ואח"כ אין האשה זכאית כלל, לא משנה אם מזונות אשה נתבעו ברבני או בביהמ"ש למשפחה. 4. אשה שנראה לגביה כי בגדה בבעלה, גם כך לא תהיה זכאית ככל הנראה למזונות גם עד לגט, השאלה שלך בעניין זה לא מובנת לי. 5. אם את כן זכאית למזונות בנתיים ויש לך מישהו מהצד, כדאי שזה לא ממש יצא החוצה כי וודאי שיקבעו שאת לא זכאית למזונות (לא משנה היכן התביעה)..
 
ועוד דבר אחד

מס´ תשובות
1. נכון שמבחינה הלכתית אסורה האשה לבועלה, אך טרם ראיתי זוג שנמנע ממנו להתחתן בגלל זה. (פעם היה על זה דיון כאן בפורום על גבר שאיים על גרושתו כי תינגד לנישואי גרושתו עם אותו "בועל" - סוכם זה כי לא יהיה סמכות לאסור עליהם להתחתן.) 2. לא בהכרח צריך "מכחול בשפורפרת" בכדי להוכיח בגידה וכדי לחייב גירושין בגלל בגידה - אז לא לבנות על זה שבגלל שאין עדים ל"מעשה" עצמו, לא ניתן להוכיח בגידה. 3. מזונות האשה הם עד לגט עצמו ואח"כ אין האשה זכאית כלל, לא משנה אם מזונות אשה נתבעו ברבני או בביהמ"ש למשפחה. 4. אשה שנראה לגביה כי בגדה בבעלה, גם כך לא תהיה זכאית ככל הנראה למזונות גם עד לגט, השאלה שלך בעניין זה לא מובנת לי. 5. אם את כן זכאית למזונות בנתיים ויש לך מישהו מהצד, כדאי שזה לא ממש יצא החוצה כי וודאי שיקבעו שאת לא זכאית למזונות (לא משנה היכן התביעה)..
ועוד דבר אחד
אני לא מסכים עם קביעתו של עו"ד פנדריך לעניין תביעת ביטול הנישואין השניים כי זה היה באיסור. לידיעתך, ישנם לא מעט מקרים עפ"י ההלכה בהם אחרי שזוג התחתן ב"איסור" הלכתי, עדיין הנישואין תופסים ויחוייבו בגט. אז לא הייתי בונה על זה כטיעון לעתיד.
 
חשוב לציין

האם לאשה שהיתה עם גבר
לפני גירושיה, מותר להתחתן איתו?
חשוב לציין
שכל התשובות שקיבלת כאן נכונות למקרה שבבית הדין הרבני צויין ענין הבגידה, הוכח ונרשם שמו של אותו גבר. מעבר לכך, אם לא מתחתנים ונולד ילד, הילד אינו פסול, אינו ממזר ואין איתו בעיה הלכתית כמעט לחלוטין.
 

איציק800

New member
חידוש בהלכה היהודית

חשוב לציין
שכל התשובות שקיבלת כאן נכונות למקרה שבבית הדין הרבני צויין ענין הבגידה, הוכח ונרשם שמו של אותו גבר. מעבר לכך, אם לא מתחתנים ונולד ילד, הילד אינו פסול, אינו ממזר ואין איתו בעיה הלכתית כמעט לחלוטין.
חידוש בהלכה היהודית
ממתי ילד שנולד מאשת איש אינו ממזר ? אז מי כן ממזר ? את צודקת חלקית, ילד שנולד מחוץ למסגרת הנידשואין אינו ממזר, אבל אם היא אשת איש, אז הילד אשכרה ממזר, ואיזהו חכם הרואה את הנולד.
 
נו באמת,

חידוש בהלכה היהודית
ממתי ילד שנולד מאשת איש אינו ממזר ? אז מי כן ממזר ? את צודקת חלקית, ילד שנולד מחוץ למסגרת הנידשואין אינו ממזר, אבל אם היא אשת איש, אז הילד אשכרה ממזר, ואיזהו חכם הרואה את הנולד.
נו באמת,
הכוונה כמובן היא לילד שנולד לזוג - אחרי שהאשה התגרשה - אך לגבי אביו של הילד נכתב שהוא אסור עליה בגלל שנשואיה הקודמים היא קיימה עימו יחסי אישות. ב ר ו ר ??????
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה