האם שינוי נסיבות בבקשה לשינוי מזונות מספיק שהוכח שהתקיים בזמן הגשת התביעה ולפניה? והאם שינוי הפוך במהלך ההליך יכול להוות סיבה לדחייתה?

ייאא

New member
שלום, אשמח לעזרה בשאלה טכנית משפטית. מייצג את עצמי בבקשה לשינוי מזונות שנקבעו בפסק דין.

האם בבקשה לשינוי מזונות (לאור שינוי נסיבות מהותי) מספיק שהוכח כי במועד הגשת התביעה (ואף לפניה) התקיימו שינויי נסיבות מהותיים המצדיקים את פתיחת התיק וחישובם מחדש? (לדוגמא בין היתר עלייה בשכר אחד הצדדים שעלה ב 100% כשנה לאחר פסק הדין)

פסק הדין המקורי ניתן לפני הלכת 919/15 חושבו המזונות בצורה מגדרית ולא שוויונית ובצורה שברורה על פי המקרה שאינה צודקת. ( זמני שהות 7/7 העברת מזונות מההורה המשתכר נמוך ונקבע כי זהו פוטנציאל השתכרותו להורה המשתכר גבוה יותר)

מה קורה אם במהלך ההליך של התביעה לשינוי המזונות לאור שינויי נסיבות שהתקיימו - הליך שנמשך ונמשך כולל משבר הקורונה - מספר חודשים לאחר הגשת התביעה לשינוי המזונות, הצד שהרוויח באופן ניכר ושכרו עלה מהותית, טען שפוטר ועבר למקום עבודה חדש בשכר דומה למה שהרוויח בזמן מתן פסק הדין?

האם ניתן לדחות את התביעה בתואנה כי כעת לא מתקיימים שינויי נסיבות?
או האם היות והוכח כי התקיימו שינויי נסיבות שנה לאחר פסק הדין, ואף בזמן הגשת התביעה, וכאשר פסק הדין שניתן לא נקבע לפי 919/15 - סיבה כזו לא מצדיקה דחיית התביעה - ויש לבחון את המקרה כעת על פי 919/15.

תודה מראש לעונים ולכל המביעים את דעתם.
 
למעלה