היי :) אשמח לייעוץ ועזרה

yaelilui

New member
היי :) אשמח לייעוץ ועזרה

היי, כבר שנה וחצי שאני סובלת מכאבים באגן, בבטן בתחתונה מימין , נפיחות במפשעה, כאבי גב תחתון ובטן שמתנפחת, הייתי אצל המון מומחים ( אורולוג, אורטופד, גניקולוגים, ראומטולוג, יועץ קופה, רופאת צאוור ועוד ועוד...) בדקו לי הרניה, אפנדציט ואפילו אשפזו אותי ללילה עם דלקת באגן (מה שכנראה לא היה נכון) שיניתי תזונה, הפסקתי גלוטן מוצרי חלב בשר וקטניות למיניהם... חשבו שיש לי משהו במעי ועשיתי שלושה MRI, סיטי, אולטראסאונדים במגוון צורות, רנטגנים ועוד... לבסוף הגעתי למרפאת אנדומטריוזיס בתל השומר שם פגשתי את ד"ר דוד שעשה לי בדיקה בזמן הווסת והחליט חד משמעית שיש לי אנדומטריוזיס... מלבד תלונותי הוא לא בחן את הבדיקות שלי לעומק אלא מיד הסביר לי בנחמדות את האופציות העומדות בפני והמליץ להתחיל לקבל זריקות הורמונליות כמה שיותר מהר ויום אחד גם אצטרך ניתוח, אני בת 29 ומאמינה שיש עוד דרכים, הכאבים שמהם אני סובלת לא מפסיקים לי את הההתנהלות היומיומים אלא רק מאטים אותי ומורידים לי מאיכות החיים... כשהם מגיעים... ולאחר בדיקות בהם נוגעים לי בבטן הם מתחזקים והופכים משתקים לשלושה ימים... קראתי על האנדו ואני מחפשת פתרונות קצת יותר יצירתיים להתמודדות עם הכאבים, לפי הבנתי ההורמונים והניתוח לא פותרים את הבעיה... נותרתי קצת מבולבלת מכל האבחונים והרופאים, בנוסף הבנתי שקנאביס רפואי עשיר ב CBD מפחית את הכאבים בצורה משמעותית.התעייפתי מקופות החולים ומהרופאים שלא מאמינים ולא לוקחים ברצינות... אשמח אם תוכלו לחוות דעה, לעזור לי לקבל החלטה שתקל על הכאבים ותחזיר אותי להרגיש בגילי.. .תודה מראש
יעלי
 

לואי84

New member
שלום לך

תראי, גם אם את לא מתכוונת לעשות ניתוח כי את מרגישה שבסה"כ את מתפקדת ביומיום וזה לא כל כך מפריע לך, עדיין, אם מדובר באנדומטריוזיס צריך לקחת בחשבון שמדובר במחלה פרוגרסיבית בדר"כ, כלומר היא עלולה להחמיר עם כל וסת שאת מקבלת ולכן כדאי מאד לא להזניח וכן לקבל טיפול למניעת הוסת (בדר"כ נותנים גלולות ברצף).
הטיפול בהורמונים לא נועד רק כדי להקל על הכאבים אלא ליצור שליטה על התפשטות המחלה.
אנדו' זו לא מחלה של כאב בלבד, הכאבים הם רק סימפטום למה שקורה באגן.
כל וסת שמקבלים גורמת לרקמה של האנדו' לדמם כמו שהרקמה של הרחם מדממת, אך משום שאין לדם לאן לצאת אז הוא מצטבר ויכול לגרום להופעת ציסטות, הדבקויות, סתימות של החצוצרות. יש נגעים של אנדו' שעלולים לחדור לתוך רקמות בשלפוחית השתן והמעיים.
טיפול בכאבים "בלבד" הוא חשוב אבל צריך להתסכל על התמונה הגדולה.

מאחלת לך שתרגישי טוב בע"ה
 

aa02

New member
מחדדת...

למיטב הבנתי, לא רק הוסת בעייתית אלא כל המחזור החודשי עם השינויים ההורמונאליים שמתרחשים במהלכו. לכן בהחלט צריך להיות במעקב ולא להזניח. אני הזנחתי שנים כי גם לא סבלתי מכאבים והמחלה הארורה הזו החמירה (חייבת לציין שלפני 8 שנים לא ידעתי את מה שאני יודעת היום).
 
למעלה