הפרשת יתר של אדרנלין מיותרת הכליה

hagitgiv

New member
הפרשת יתר של אדרנלין מיותרת הכליה

למישהו יש מושג איפה אני יכולה למצוא חומר על אבחון וטיפול ברפואה סינית בבעייה של הפרשת יתר של אדרנלין אצל קשישים (או בכלל)?
 

ינוקא1

New member
בואי נחשוב על זה סינית :

אדרנלין זהו הורמון של סטרס , מעלה קצב לב , FIGHT OR FLIGHT וכו'. סביר להניח שיש דופק מהיר , חום וחסר יין. המיקום גם כן הוא כליות. אז ברמה הכי פשוטה צריך כאן בנית יין ככל הנראה. כמובן שכדי להגיע לאבחנה סינית מלאה צריך עוד פרטים ותשאול מסודר. כמו כן בעיות הורמונליות קשורות הרבה פעמים למרידיאני האקסטרא. אז כדאי לחשוב גם בכיוון הזה. אני מניח שהפרשת היתר קשורה לגידול מסוג מסוים של הבלוטה (כולל גידול שפיר). גידול נחשב "סטגנציה" ונוכל לראות את זה כסטגנציה במחמם התחתון שיוצרת סוג של חום מקומי. אפשר לחשוב למשל על CV4 כנקודה שגם תניע מעט את המחמם התחתון וגם תבנה יין. בכל מקרה אני חושב שכדאי לבצע תשאול מסודר , לבדוק את כלל הסימפטומים , לראות מה הסינדרומים ולעבוד לפי זה.
 

hagitgiv

New member
אז זאת הבעיה

אין שום גידול בבלוטת יותרת הכליה. מדובר באשה בת 82, ככה שגם החום פה לא ממש דומיננטי. חוסר היין לא אקוטי מספיק בשביל להסביר את התופעה.
 
הורמונים

היי, כדאי לזכור שיש הרבה מאוד מצבים מערביים שאינם מופיעים בספרות הסינית, ולכן יותר קשה למצוא חומר. אבל, עדיין אפשר למצוא רסיסי מידע פה ושם.
אני הייתי מנסה ככה: 1. הייתי מנסה לבדוק בספרים אודות שמונת המיוחדים, שכן הם קשורים להורמונים בגוף- אליזבת והאב לאר, וקיקו. 2. הייתי בודקת באינדקס של ספרים שיכולים להיות קשורים אפילו בקטנה- ניגשים לאינדקס בסוף הספר ומחפשים מילות מפתח שיכולות להיות קשורות. 3. שווה לנסות לבדוק בספר של ג'ורג' סוליי דה מורה. 4. הייתי בודקת בגיליונות ישנים של ה- JCM, וגם באתר. הייתי גם יוצרת קשר עם פיטר דדמן ושואלת אם יש כתבה בנושא. 5. הייתי מתייעצת עם הרבה מאוד מטפלים ותיקים שסביר להניח שהגיעו אליהם אנשים עם המצב- והייתי מקפידה לגוון באסכולות- גם TCM, גם גזעים וענפים וגם חמשת האלמנטים. נסי בנתיים את אלו, ונראה מה תצליחי לדוג. בהצלחה, יעל
 

hagitgiv

New member
תודה

זו לא תופעה מאד נפוצה, ולכן לא מצאתי בינתיים תשובות בספרים או אצל המטפלים הוותיקים. דה מורי זה רעיון טוב. אנסה גם את דדמן. תודה.
 
למעלה