התייעצות לגבי ילד בן 4 וחצי

התייעצות לגבי ילד בן 4 וחצי

בני ילד מאד אנרגטי ופעיל מתקשה מאד במוטוריקה עדינה. מצייר מעט מאד, בקושי גוזר לא ממש אוהב להדביק. אם אני יושבת איתו אז הוא עושה . בגן הוא בכלל לא ניגש לשום דבר הקשור ליצירה. בקשתי לגשת לאבחון המאבחנת בהתחלה אמרה שאין שום בעיה אבל במעקב אחרי חצי שנה החליטה שיש כן מקום לטיפול ואמרה שיש בעיה של תכנון תנועה. אנחנו מתחילים טיפול של 18 מפגשים, האם את יכולה לספר לי מה יכלול הטיפול כיצד אראה התקדמות? מה אני יכולה לעשות בבית כדי לקדם אותו?
 
תכנון תנועה

אני אבקש מאחד המומחים שלנו בתחום הילדים לענות לך (תחום הילדים אינו התחום בו התמחתי). לבינתיים אפשר לעזור לילד על ידי הפשטת משימות ופירוקם לשלבים. ולדעתי רצוי להתחיל בדברים שהילד אוהב ולהמנע כמה שניתן ממאבק. בהצלחה לך אמא של שני חמודים. תהני מהם. טל
 

עטרה בט

New member
שלום לך ../images/Emo13.gif קשה מאוד להכליל מה

תראי בטיפול ואיך תזהי התקדמות. בגדול אם הילד משתפר סימן שהיתה התקדמות
. תכנון תנועה בגדול מתחלק לשלושה שלבים: המחשבה מה לעשות הרעיון איך לעשות את זה הביצוע בפועל שבו מתגייסים השרירים והעצבים כדי להפעיל את הרעיון הלכה למעשה. ילדים נתקעים בכל השלבים. אני אתן לך דוגמא מתחום היצירה שהעלית: א. הילד שואל את עצמו: אבל מה כבר אני יכול לצייר ? ב. הילד אומר, אה אני רוצה לצייר סוס ! אבל איך עושים את זה ? ג. הילד מתחיל את הציור אבל הכוח שהוא משקיע בעיפרון חזק או חלש מדי, הוא מתקשה לצייר בגודל שהוא רוצה וכולי. ד. התכנון של הציור על הדף לוקה. למשל: העיניים יהיו מעל הזנב ולא בתוך הראש. כל הדברים האלו הם איפיונים של קשיים שילדים בכללית נתקלים בהם, ויש עוד. המרפאה בעיסוק תבחן איזה שלב או איזה קושי בדיוק יש לילד ועליו תעבוד בדרכים שונות. אני אתן דוגמא גם לזה: ייתכן שהידיים של הילד חלשות (כפות הידיים) אז המרפאה בעיסוק תעשה איתו כל מיני פעילויות שמחזקות את הידיים (למשל עבודת לישה). במקרה כזה אפשר גם לתת תרגילים הביתה (למשל אפייה בצוותא). ייתכן שהילד מתקשה לתכנן את המהלכים שלו: מה לפני מה, מה אחרי מה, איפה להתחיל, איך להמשיך. במקרה כזה העבודה יכולה להתבצע דרך משחקים של רצפים. ודרך פעילות היצירה עצמה. ייתכן שהילד מתקשה בקואורדינציה. הידיים רועדות לו, הוא לא שם לב לדברים עדינים. במקרה כזה אפשר למשל להשתמש במשחק דוקים. כל שאלה שיש לך תוכלי להפנות למרפאה בעיסוק שתטפל בילד, ואם היא לא תתן לך תרגילים הביתה תוכלי לבקש ממנה גם את זה. אני בדרך כלל מדריכה הורים לשלב את הילד בפעילות השגרתית של הבית: לערוך שולחן, לעזור בהכנת האוכל, בנקיון, דברים שממילא עושים אותם והם לא הופכים ל"פרוייקט" שנזנח מהר מאוד. אבל לכל מרפאה בעיסוק יש את הדרך עבודה שלה ועדיף ללכת עם מה שהיא מציעה. דבר אחרון: גם אם יש לך ביקורת או השגות לגבי הדרך שבה עובדת המרפאה בעיסוק כדאי לך לפנות עם הדברים אליה. זה מאוד עוזר לך, לה ולילד. גם שיתוף פעולה עם הגננת בדרך כלל יכול לעזור
.
. עטרה.
 
עטרה תודה תודה../images/Emo20.gif

על התשובה המקיפה את נהדרת. אקח את הרעיון של עזרה בעבודות השונות בבית , מצא חן בעיני. אשמח לשמוע מהו משחק הרצפים שהזכרת. היום היינו אצל המרפא בעיסוק , אני יכולה להגיד שבני נהנה מאד . היא עבדה איתו על מריחה של קצף גילוח, גזירה, ציור x. ונתנה לו לבחור פעיליות. הוא מאד מאד נהנה אבל גם מתרגש מאד ולכן מתנהג מוזר . שוב תודה
 
למעלה