התיק לפרס: משרד לפיתוח הנגב והגליל

התיק לפרס: משרד לפיתוח הנגב והגליל

התיק לפרס: משרד לפיתוח הנגב והגליל
נכתב ע"י: יואב יצחק

אנשי פרס פועלים כדי לגייס עוד חבר כנסת אחד כדי להביא לפילוג העבודה והקמת סיעה חדשה * רייכמן הודיע על הצטרפות למפלגת קדימה בראשות שרון

מתעצמת נדידת הכוכבים במערכת הפוליטית והתזוזות במפלגות הראשיות: ל- Nfc נודע, כי העבודה נקלעה לסכנת פילוג, כפי שנפרט בהמשך; שמעון פרס כבר בדרכו לקדימה ושרון אף מכין למענו משרד; ואילו בקדימה - פרופ´ אוריאל רייכמן, נשיא המרכז הבינתחומי בהרצליה, הודיע כי הוא מצטרף למפלגה זו, בראשות שרון.

ראש הממשלה אינו מבזבז זמן. נודע, כי שרון מייעד לפרס - מלבד תפקיד "שגריר" לענייני שלום - גם את הטיפול בפיתוח הנגב והגליל. במסגרת בניית התיק כבר אישרה אתמול הממשלה, בראשותו, את שינוי המשרד הקודם: "משרד המשנה לראש הממשלה", לשמו החדש: "משרד לפיתוח הנגב והגליל". פרס יוסמך לטפל בנוסף בכל גיוס הכספים מחו"ל, לפיתוח הנגב, לרבות קידום גיוס הכספים הדרושים מהממשל האמריקני.

ליאור חורב, יועצו של ראש הממשלה, אמר לסוכנות AP כי פרס עומד להצטרף לשרון. לדבריו, פרס יקיים מחר (יום ד´) מסיבת עיתונאים ויודיע את דבר החלטתו.

בפגישה עם כתבים בברצלונה רמז פרס, כי הוא עומד לחבור לשרון כדי לקדם את השלום. פרס ציין, כי שרון שינה את עמדתו ודרכו הפוליטית. הוא הוסיף, כי על כל המפלגות לפעול עכשיו כדי להשיג את השלום. פרס מבקר עתה בברצלונה, לרגל הוועידה המזרח תיכונית. כמו כן הוא משתתף, כאורח, במשחק באיצטדיון בברצלונה, משחק אותו יזם מרכז פרס לשלום, שבו מתחרות ישראל נגד הפלשתינים.

מחפשים חבר כנסת שביעי


נודע, כי במפלגת העבודה מחפשים אנשיו של ח"כ שמעון פרס חבר כנסת נוסף כדי להביא לפילוג תנועת העבודה ולייצור סיעה חדשה, שתצטרף מאוחר יותר לקדימה. כדי להתפלג מהעבודה דרושים לפחות שיבעה חברים, ולכן, כאמור, נעשה מאמץ לגייס חבר כנסת מקרב אנשי העבודה.

חברי הכנסת הבאים עכשיו בחשבון להקמת הסיעה החדשה הם: שמעון פרס, דליה איציק, שלום שמחון, דני יתום, קולט אביטל ואלי בן-מנחם. נודע, כי אהוד ברק שוקל גם הוא להצטרף לקדימה, לקראת הבחירות.

אם אכן תמומש הכוונה, תפולג סיעת העבודה כבר עכשיו, ובחודשים שיישארו עד הבחירות תיפעל הסיעה החדשה בנפרד ממפלגת העבודה. הקמת סיעה נפרדת תאפשר לחברי הכנסת הפורשים לקבל מימון שוטף, להנות מכל ההטבות והזכויות הניתנוטת לכל סיעה בנפרד, וכן לקבל את יחידת המימון לבחירות לכנסת ה- 17: 1.15 מיליון ש"ח לכל חבר כנסת. סכומים אלה ייגרעו ממפלגת העבודה, ומכאן הדאגה בקרב אנשיו של יושב-ראש המפלגה, עמיר פרץ, שכן המימון השוטף, ויחידות המימון, מיועדות בחלק מהם, לפחות, לכיסוי חובות העבודה.

רייכמן - לקדימה


התפתחות גדולה נוספת הינה החלטת נשיא המרכז הבינתחומי בהרצליה, פרופ´ אוריאל רייכמן, למפלגת קדימה בראשות שרון. אחרי כמה ימים של שמועות ומו"מ, הודיע רייכמן רשמית על הצטרפותו לקדימה. הוא מיועד לשמש בקדימה כשר החינוך. לדבריו, הוא יוצא לשירות לאומי שלאחריו ישוב למרכז הבינתחומי.

רייכמן, שנמנה עם מייסדי תנועת שינוי, מאס בפעילות משותפת לצד יו"ר התנועה, יוסף (טומי) לפיד. לכן, בין היתר, הוא החליט לפרוש משינוי ולהצטרף לקדימה.

בין רייכמן לבין לפיד התגלעו חילוקי דיעות קשים. רייכמן יצא, בין היתר, נגד לפיד, על התבטאויותיו נגד הדתיים והחרדים. כמו כן הוא יצא נגד מנהגו של לפיד, המנסה לכפות עמדותיו על חברי תנועת שינוי.

עודכן ב- 29/11/2005 16:44:00
 
פוליטיקה חדשה לא פילוג

סוף סוף אני יכול לבחור את מה שאני מחפש . שחיתות החוצה. חלוקת העוגה לא לעם החוצה. ישראל השלמה החוצה. וואלה לא רע הפזל החדש.
 

royb10

New member
מפלגת העבודה נהיית אטרקטיבית.

ב-24 השעות האחרונות מצטרפים אנשים חדשים ואיכותיים, ואילו כל התככנים הפוליטים, הפוליטיקאים הקטנים מתעופפים להם. שמעון פרס - תתבייש לך. אתה כל כך פאטתי.קורע את הלב לראות אדם בעל זכויות כמוך, ממשיך וחותר וחותר וחותר. אכן חתרן בלתי נלאה. כיצד הבאת יצמך למצב בו אתה נתפס כנטל אלקטוראלי?! דליה איציק, שמחון ושאר האפסים - צאו ממפלגת העבודה ופנו מקום לאנשי עמל, דרך ויושרה. עמיר פרץ - בהצלחה!
 

DadleFish

New member
העבודה בראשות פרץ

מייצגת בולשביזם שמאלני מדי לרוב העם. קדימה מייצגת את המרכז השפוי, ומצרפת יחד אנשים שהמדינה בראש מעייניהם.
 
למעלה