התנהגות בזמן סחרחורת

התנהגות בזמן סחרחורת

אני בת 36,וכבר הרבה שנים סובלת מסחרחורות. עברתי כל מיני בדיקות,והכל יצא תקין. הנוירולוג אמר לי שיש לי "דיזינס" וזה כנראה על רקע נפשי. אומנם כבר הרבה שנים יש לי את זה,אבל כל פעם מחדש אני נילחצת מזה כשזה קורה. מה אתם עושים כשאתם מסוחררים? מה הכי נכון לעשות? לנשום עמוק? לא לנשום עמוק? לשבת? (כשאין אפשרות לשכב) האם גם אתם נילחצים מזה? או שלמדתם לחיות עם זה?
 
התנהגות בזמן סחרחורת

שלום לאם הבננות, קודם כל הייתי מציעה לך לפנות לרופא נוסף, עדיף מומחה לסחרחורות ולקבל עוד חוות דעת. מניסיון של שמונה שנים במצב דומה + תופעות נוספות, אני יכולה להעיד שלחץ נפשי מגביר מצב קיים, אך הסיבה לזה שהגוף מגיב בסחרחורת ללחץ, נעוצה בבעיה פיזיולוגית שייתכן וניתן לטפל בה. עצתי לך, בזמן שהדיזינס ( שזה למעשה תרגום המילה סחרחורת מאנגלית) תוקף אותך, לא להילחץ. נכון שנשמע בלתי אפשרי, אבל מניסיון לי זה עזר. מהרגע שקיבלתי את הסחרחורת כחלק משגרת חיי, היה לי קל יותר להתמודד עם המצב, לנתח את המצב ולנקוט בפעולות מנע או פעולות העוזרות למצב. כשזה מגיע, הכי טוב לקחת פסק זמן ממה שאת עושה (אם זה בעבודה, בבית או במקום ציבורי), לנשום עמוק, ולהירגע, לנוח ולהגיד לעצמך שכמו שזה בעבר בא והלך, גם עכשיו זה יעבור. לתת ליגיטמציה למצב ולא לנסות להתעלם ולהמשיך בעבודה. בשלב השני, תנסי לבדוק אם יש דגם חוזר, או תופעות מסוימות שגורמות לך לסחרחורת. תבדקי אותם ותנסי להימנע מהם. אני למשל מצאתי ששתיית קפה מגביר סחרחורת והפסקתי לשתות, אור ניאון עושה לי רע, ואני הולכת עם משקפים כהים במקומות מוארים. אם את מנתחת את המצב ונוקטת באמצעי מניעה+פעולות מסוימות, זה יכול להוריד משמעותית את ההפרעה של הסחרחורת להמשך חיים תקין. נקיטת הפעולות שאני עשיתי כוללים בעיקר פעילות גופנית: הליכה מהירה וטאי צ'י וכן לדאוג לישון מספיק שעות בלילה. כאשר אני לא ישנה מספיק שעות השיווי משקל שלי על הפנים, ואני מסוחרררת כל היום. דבר נוסף שניתן לבדוק בבדיקת דם פשוטה זה רמת ויטמין ה B12. אצלי היה מחסור ותוספת הורידה מעוצמת הסחרור. כעבור שנה בדקתי שוב, ושוב היה מחסור. כאשר לקחתי שוב B12 הרגשתי הטבה. בקיצור, ניתן לחיות גם עם סחרור קבוע ברקע, כמו שאני עושה זה שנים, ואפילו אני בשלבי סיום תואר מתקדם באוניברסיטה תוך כדי זה. צריך להסתכל לסחרחורת בעיניים ולא לפחד ממנה. לבדוק את המצב כפי שהוא בצורה קונקרטית ללא לחץ ופאניקה, ולנקוט באמצעי מניעה ופעולה. במקביל כמובן, טוב להתייעץ עם רופא נוסף.אם תגיעי לרופא עם מידע יותר מפורט, של מה גורם לך לסחרחורת ומה עוזר נגד, אולי יהיה לו קל יותר לאבחן ולסייע לך. הבעייה העיקרית היא שסחרחורת היא סימפטום של למעלה ממאתיים מחלות, ולכן הרופאים בדר"כ שוללים את החמורים שבהם, ואז שולחים את הפציינט לדרכו עם אבחנה של "רקע נפשי". גם אני ביקרתי אצל הרבה רופאים (ומרפאים שונים) לאורך השנים, לקחתי מכל אחד משהוא, אך לא הצלחתי לקבל אבחון חד משמעי. במובן מסוים, מהרגע שהפסקתי לחפש תשובה חד משמעית, או כדור פלא שירפא אותי, או אז התחלתי לעלות על המסלול הנכון ובנתיים (טפו, טפו), בשנתיים האחרונות חייה עם הסחרחורת בשלום. יש לקחת בחשבון שזה לעיתים דרוש הרבה זמן וסבלנות, ודבקות במטרה על מנת להגיע לתוצאות. זה לוקח המון זמן לטפל בגוף במצב כזה. כל טוב ומקווה שתרגישי הטבה בקרוב.
 
תודה רבה

לך על התשובה המפורטת והמסבירה... קשה לי מאוד לא להילחץ כשיש לי סחרחורת. לא יודעת למה,אבל הפחד הכי גדול שלי זה להתעלף,ואני תמיד פוחדת שאתעלף בעקבות הסחרחורת (דבר שאף פעם לא קרה). אני אנסה לאמץ את ההצעות שלך..מקווה שיעזור לי.
 
בבקשה רבה

אם אף פעם לא התעלפת, למה את פוחדת להתעלף? סתם אני שואלת....למעשה אני מבינה 100% את הרגשתך. גם אני הייתי שם לפני שנתיים, וגם אני כל הזמן פחדתי מכל מיני דברים מפחידים שיקרו בעקבות הסחרחורת . כל מה שתיארתי שאני עברתי הוא תהליך ארוך, וזה לא קורה ביום אחד. לזירוז העניין, עצה נוספת: לגשת לקבל ייעוץ פסיכולוגי בנושא "איך מתמודדים עם מצב פיזי קיים ולא נלחצים". זה מאוד יכול לעזור להסתכל על הדברים בצורה קונקרטית, נטולת רגשות ומעורבות רגשית. שמחתי שיכלתי לעזור, והכי חשוב הגישה החיובית! מקווה שתרגישי טוב!
 
שאלה טובה

אם לא התעלפתי,למה אני פוחדת...אין לי תשובה על זה... איפה מוצאים פסיכולוג שמטפל בבעיה הזאת? בהתמודדות במצב פיזי קיים שממש הורס את איכות החיים? ובהחלט עזרת לי..פניתי למקום הנכון.
 

zs1957

New member
התנהגות בזמן סחרחורת

לומדים לחיות עם הסחרחורת אולם במקביל יש לטפל בה. כמובן שכל מתח נפשי מחמיר את הסחרחורת.בעת התקף יש לשבת, לנשום נשימות עמוקות לעשות הרפיה ע"י מדיטציה. במקביל יש לפנות למרפאת סחרחורת לקבלת טיפול רפואי. יש לבדוק אם אין מחסור בויטמין B12, B6 רמת ההמוגלובין בדם, מומלץ לעשות מדיטציה או יוגה להרפיה. ספורט כמו הליכה יום יומית מסייעת מאד להרגש טובה לבריאות הגוף והנפש. תרגישי טוב, זהבה שחם
 
אני לא רוצה ללכת למרפאת סחרחורת

שמעתי שהבדיקות שם ממש לא נעימות... אני מעדיפה לסבול את הסחרחורת (וזה סבל אמיתי) ולא ללכת למקום,שכדי לאבחן מה יש לי,יגרמו לי סחרחורת! תודה
 

דסוליק

New member
תשובה

אני כל כך מזדהה איתך, גם אני סובלת מאי יציבות, סחרור, ערפול, שיוט, מעל שנתיים. הפחד שלי הוא גם להתעלף ולא להרגיש טוב בעבודה, בישיבות, עם אנשים. אבל למדתי לחיות עם התופעות ולהתנהג אחרת כשזה קורה, לעשות נשימות, להירגע, לחשוב שיש ימים טובים וימים פחות טובים. עשיתי את כל הבדיקות, כולל בדיקה באוזניים לא נעימה לגלות מאיפה הסחרחורת, ולאף רופא אין תשובות בשבילי. הרופאת משפחה שלי כל הזמן אומרת שאני צריכה ללכת לפסיכיאטר ולחיות על כדורים. לא נראה לי. אני מידי פעם כשהמצב מחריף, לוקחת כדור סטונרון וזה מעט עוזר, כדי להירגע אני לוקחת טיפות "רסקיו" המרגיע. אני הולכת ברגל, וזה עוזר ליציבות של הגוף, וכמובן הורדתי את הקפה שתרם לסחרחורות. הלוואי שיכולתי להחזיר את הגלגל אחורה, ולחיות כמו לפני התופעות האלו, כי אף יום אני לא יודעת איזה יום מצפה לי. לישון טוב בלילה עוזר לתפקוד למחרת, להיות רגועה גם עוזר לתיפקוד. עומס רב מידי מחזיר אותי אחורה. מה אני אגיד לך, מקוה שיעבור יום אחד, כמו שזה בא ככה אני מתפללת שזה ילך ממני. בהצלחה.
 
תודה על תשובתך

נעים לגלות שאני לא לבד...(למרות שאני כמובן לא מאחלת לך סבל) לגבי הקפה,מי אמר שהוא גורם לסחרחורות? קראתי כאן כמה תגובות שמזכירות את זה... זה ממש ידוע? כי אני שותה קפה,ולא ידעתי שזה מגביר סחרורות.
 

דסוליק

New member
קפה - לאם הבננות

תראי, אני לא יודעת מה הקשר בין קפה לסחרחורות, אבל עשיתי כמה ניסיונות ושמתי לב כשאני שותה קפה, נס קפה במיוחד בשעות הבוקר, כמו פעם זה גורם לי לסחרחורות. כיום אני שותה לרוב מים רתוחים עם נענע וכפית סוכר חום, ומצרפת לזה גם עלי מרווה שזה מרגיע. לעיתים רחוקות אני שותה נס קפה, בשעות אחה"צ. לא יודעת מה הקשר, אבל עובדה... תנסי, מה יש לך להפסיד? מקסימום אולי תרגישי יותר טוב.
 
למעלה