זה ממש מזל שהקימו את הפורום הזה!

זה ממש מזל שהקימו את הפורום הזה!

בעקבות קריאה מעמיקה של כל מה שנכתב בשני דפי הפורום, הגעתי להארה שחבל שלא הגעתי אליה לפני כמה שנים - כפי שכבר ציינתי בהודעותי הקודמות, עברתי לפני כמה שנים בדיקות צליאק שיצאו שליליות (דם+ביופסיה ע"י צינור בגרון
). את כל התקופה שעברה מאז העברתי בתסכול, מכך שהבדיקות אומרות שאין לי צליאק אבל יש לי את כל הסימפטומים - ובלי לדעת למה זה הרבה יותר קשה ומעצבן. ומה עכשיו גיליתי? שלא פלא שהבדיקות יצאו שליליות, היות שבתקופה שנבדקתי הייתי קרוב לחצי שנה בלי גלוטן בכלל בתפריט. משום מה אף אחד ממליון הרופאים שהייתי אצלם לא טרח ליידע אותי בזה שצריך לאכול כרגיל לפני הבדיקות, אפילו שלא הסתרתי את זה שבעקבות תופעות הלוואי הוצאתי את מוצרי החיטה מהתפריט. נו טוב, למה כבר אפשר לצפות מרופאים בצבא... אז מחר אני הולכת לרופא המשפחה ודורשת בדיקת צליאק נוספת. אולי עכשיו סוף סוף יפסיקו להגיד לי שזה הכל בראש שלי.
 

daniela21

New member
לא רק בצבא...

מסתבר שהרבה רופאים "מחפפים" או לא בעלי ידע מספק. אני עשיתי את בדיקות הדם לצליאק שיצאו שליליות והייתי בדיאטה ואף אחד לא טרח ליידע אותי... מזל שלא ביצעתי ביופסיה בזמנו. מה אני אגיד לך... כל הבדיקות והביקורים אצל הרופאים בשנה האחרונה כבר הביאו אותי לא פעם ליאוש. רופא אחד טוען X, שני Y, שולחים אותך לבדיקות לא מתאימות, בד"כ לא שולחים אותך לבדיקות רלבנטיות, חלק מתייחסים אליך כאל מטרד. אני כבר הגעתי למסקנה שאפילו בגילי, אמא שלי צריכה לבוא איתי לביקורים האלה כדי שלא יחפפו אותי מהחדר אחרי 5 דקות בטענה ש"יש לי מעי רגיז". אני כנראה היחידה שיכולה לעזור לעצמי והרבה בזכות קריאת חומר באינטרנט. הידע שצברתי בשנה הזו הפך אותי למומחית בגסטרו, למרבה האירוניה... והכי אני שונאת שנותנים לך את התחושה ש"הכל בראש שלך". אני מאוד מצטערת, אבל שום אדם שפוי לא יתלונן במשך כ"כ הרבה שנים על בעיות ספציפיות בעיכול, אף אחד לא שש לבקר עשרות רופאים ולבצע בדיקות מסויטות ועוד להכנס לדיאטה שממש לא קלה לאף אחד. מי שהגיע למצב כזה זה רק אדם שכל תלונותיו היו אמיתיות. תרגישי טוב!
 
תודה דניאלה!

בקטע הזה את ממש צודקת - בהרבה מקרים הפיתרון הכי טוב זה לברר ולאתר חומר בנושא באינטרנט. אני "בלעתי" כבר ספרות בכמות כזאת, שרופא הגסטרו בצבא שאל אותי אם הייתי במגמה ביולוגית, לפי הידע שהפגנתי. ועוד דבר שטוב בפורום הזה - שיש כאן אנשים שמכירים את התחושה המבאסת והמעצבנת בעקבות כל אלו שטוענים שסתם נדמה לך והכל בראש שלך.
 

סביוני

New member
צודקת

כמעט שהלכתי לפסיכולוג לברר למה אני משלשל כל הזמן וחלש. רופאים כבר כמעט שכנעו אותי שהכל בראש שלי. עד שהחלפתי מקום מגורים וסניף קופ"ח. הלכתי להזמין תור אצל הרופא לבדיקת דם שגרתית שאני עושה (הכל בסדר. פשוט כדי לבדוק שאין בי דברים כמו סוכר וכאלה) והוא אמר שבגלל שהוא רופא חדש שלי הוא רוצה לבדוק אותי בדיקה שגרתית כללית. איך שהוא הניח את המסכת שלו על בטני ישר אמר: יש לך צליאק, אבל נדע את זה אחרי ביופסיה ובדיקת דם. תפסיק לאכול גלוטן, הנחה אותי איך, ותוך שבוע כבר עברתי לדיאטה נטולת גלוטן, תוך שנתיים עליתי 13 ק"ג, נהייתי כוסון, הגוף שלי חבר שלי, והרופא הזה הציל את חיי. כמה שהודיתי לו אחר כך.
 
רופא המשפחה הפנה אותי לפסיכולוג

לאחר תקופה של שנתיים שהתלוננתי על סבל בל יתואר ובבדיקות הדם ראו ירידה בהמוגלובין הרופא הפסיכי אמר שזה גבולי וזה בסדר ואולי הבעייה היא על רקע פסיכולוגי.
 

סביוני

New member
לפחות נהנית מהלחם האסור....

כך אני תמיד אומר לעצמי אחרי שאני טועה בגלוטן (דבר שלא קיים כבר 7 שנים)
 
גם כן הנאה...

מגיל צעיר אני נמנעת מלחם וכו', אחרי שפשוט הקשבתי לגוף שלי. זה פשוט לא שווה את זה. מה שתסכל אותי כל הזמן הזה זה שלא מצאו סיבה לכך ואמרו שזה הכל בראש שלי.
 
למעלה