זכויות הורים לאחר ניתוח לב בילדם

ku harel

New member
זכויות הורים לאחר ניתוח לב בילדם

בננו בן ה- 3, אחד מתאומים, עבר בהצלחה ניתוח לב פתוח לסגירת VSD (מום מלידה). לתדהמתנו, הודיעו לנו חגיגית לאחר הניתוח כי עלינו להחזיק את הילד בבית לפחות 6 שבועות מיום השחרור מבית החולים ואסור בתכלית להחזירו למעון. שנינו הורים עובדים ושכירים ולא מאפשרים לנו לקבל חופשת מחלה כה ארוכה לטיפול בילד, אלא אם נרצה חופשה ללא תשלום או לחילופין - פיטורים. לפני האשפוז ובמהלכו כבר היינו בחופשת מחלה של הילד 7 ימים ז"א שסה"כ דורשים משמינו לשהות בחופש במקרה הטוב 50 יום. אני לא מלין על הקשיים הבלתי אפשריים להתמודד בבית ימים שלמים עם ילד שלא סובל, מרגיש נהדר ברוך השם ורוצה לצאת מהבית כמו אחיו התאום, פשוט אני תמהה מי אמור "לספוג" את הנזקים הכלכליים שנגרמין וגרמו לנו. לשם מה אנו משלמים ביטוח לאומי, בריאות ולא פחות חשוב מבוטחים במכבי מגן זהב? מכבי מצידה מכירה בחולים לאחר ניתוח לב ומאפשרת להם הבראה במלון בליווי רפואי, חדר כושר ודברים דומים שאינם מתאימים לילד בן 3, מנגד למבוגרים קשישים ומוגבלים הם מסייעים בשעות שבועיות של טיפול בבית אך במצבנו אינם מכירים ומנסים להתנער. כל שאנו מבקשים הוא השתתפות בשכרה של מטפלת בבית מאחר והמצב בו אנו נמצאים הוא בשל מצב רפואי ולא מסיבה אחרת אז בקשישים מכירים ומשתתפים בעלויות של הוצאות שכאלה ובהורים לילד בן 3 לא? מה עלינו לעשות ומי יכול לסייע? אנו ממש עומדים בפני שוקת שבורה ונשמח לכל שביב מידע. אגב, מכבי טוענת כי משרד הבריאות קובע את המבחנים להכיר בזכויות של חולים לאחר ניתוחי לב ולא הקופה, דבר שעל פניו הגיוני אלמלא הייתי מוצא את המאמר המצ"ב שמדווח כי משרד הבראיות קבע שלאחר ניתוח לב מינימום השהייה בבית היא בת 6 שבועות.
 
ועוד קישור שאולי יסייע ../images/Emo65.gif

הורים יקרים, עד כה לא העלו ניסיונותי פרי, המצוקה שהעלתם גדולה ומענה בינתיים לא מצאתי. פניתי אל העובדים הסוציאליים בבי"ח דנה אך נמסר לי שלא ידוע להם על פתרון לבעיה שהעלתם. פניתי לעו"סים בבתי חולים נוספים וברגע שיהיה לי מה לחדש אעשה זאת. בינתיים אני מצרף קישור נוסף שאולי תוכלו להסתייע בו.
 
בהתייעצות עם עו"ס ניתוחי ../images/Emo23.gif

הורים יקרים, בהתייעצות עם עו"ס ניתוחי לב בשניידר פידא פארס נמסר לי כי אין תשובה גורפת , תלוי בניתוח, במצב הילד, השלכות על תפקודו,צורך בהשגחה ,תרופות טיפולים ועוד. לרוב העו"ס תפנה את המשפחה להגיש לביטוח הלאומי בקשה לקצבת ילד נכה.במידה ויש צורך בתרופות שאינן בסל התרופות הרופא המטפל בבי"ח יפנה לרופא מחוזי. אך כל מקרה לגופו והצרכים שלו. מקווה שעזרתי ולו במקצת. תודה לעו"ס נירית פיין מבית החולים שניידר שתיווכה בקבלת התשובה. דורון
 
למעלה