חברה ראיתי קמפיין של יום ליום בבני ברק

1 חד וחלק

New member
חברה ראיתי קמפיין של יום ליום בבני ברק

אתם חייבים לראות תגידו מה אתם אומרים מי שיכול לעלות שיעלה את זה זה קמפיין מאוד לא מובן וקשה מאוד להגדיר אותו ולמה זה יגרום אני אומר שאפיקים זה הקמפין הכי לא אחראי שהוציאו זה צורם מאוד ולא מקצועי
 

זולצבך

New member
מצוקת הדיור או מצוקת הדיירים?

"אצלינו לא אומרים פתח אליהו" - זה הקמפיין? (זה בכל אופן מה שאני רואה בירושלים)
 
בבית כנסת הגדול אברך ליטאי השחית את המודעה!!

וכשהעירו לו על גזל התחיל ללכלך ולומר שהספרדים הופכים את בני ברק לאלעד..ועוד זיבולי לשון.. אלו פרטנרים??
 

זולצבך

New member
להשחית מודעות זה בודאי לא בסדר

אבל בסה"כ הליטאים מוצגים במודעה הזו כגזענים שדוחים אנשים מעריהם רק בשל עדתם ומוצאם, ואם אותו אברך נפגע מזה אולי יש בזה סימן טוב, שלפחות איננו מן הגזענים שמכריזים על שנאתם בריש גלי וגאים בה.
 
עצם ההשחתה מראה על השנאה התהומית

ואולי קו למחשבה אם בכלל צריך להמשיך בשיטת ה"היה ספרדי בביתך,וליברל בצאתך",,
 

זולצבך

New member
מעולם לא הבנתי איך אדם יכול להתבייש

במורשת אבותיו ולהסתירה. כך נהגו אבותינו ורבותינו הקדושים ואנו מצווים ללכת בדרכם. אבל מבלי להסכים להשחתת המודעה את לא יכולה להבין את זה שיהודי אשכנזי עשוי להיעלב כשהוא מוצג כמי שדוחה יהודי חרדי ספרדי מלגור בשכנותו רק בגגלל נוסח תפילה שונה? תארי לעצמך מודעה בה נראית ועדת קבלה ספרדית שמודיעה ליהודי חרדי ממוצא אשכנזי: "חביבי, אצלינו לא אוכלים גפילטע פיש" (מה יש לי מגפילטע פיש?) לא היית נעלבת? לא חשוב כרגע שהמציאות בועדות הקבלה כיום אכן מעוותת וכנגד הספרדים, ולא חשוב שכל ענין ועדות הקבלה מעוות מיסודו, אני יכול להבין היעלבות ממודעה כזו גם אם לא לקבל אותה.
 
ועכשיו אולי תבין.

תאורטית הייתי מסכימה עם כל מילה שלך אבל שוב רק בתאוריהץ אתאר לך מצב של תלמידת בית יעקב שעומדת להירשם לסמינר:היא מגיעה עם תעודות שבהם רף הציונים ממצוע שאי נו יורד ברמתו משל אחיותיה(אולי כבר בנודודיה..) האשכנזיות, צנועה לפי הכללים, ובשניה שהיא אומרת את שם משפחתה (או המסכנות יותר שלרוע מזלן הצבע משחק תפקיד ראשי) היא כבר יודעת שנחרץ גורלה היא ספרדייה אין לה צאנס להכנס... זה ניראה לי הרבה יותר פוגע אומרים לך בפנים אתה לא למה?כי אתה ספרדי..וזה אמיתי!!!!!קורה עכשיו ממש בימים אלו!!!! (ואעשה שימוש אולי קצת ציני וחוצפני במה שארע בשואה ששם מי שסומן כיהודי אחת דינו למוות,ומשום כך השנאה לגרמניה עמוקה כ"כ...) לפיכך חשוב פעמיים ממה כדאי להעליב באמת, ולא מכל דבר לההיפך לנחיתי ולנסות להצדיק... אגב, הגפילטע פיש מאכל די טעים..אפשר לשדרג לקניידעלך..:))))))
 

זולצבך

New member
בעיקרון אני מסכים

רק ניסיתי ללמד זכות מול ההגדרה שלך כ"שנאה תהומית", לא מתוך נחיתיות אלא בגלל שאני באמת מאמין שרוב האנשים לא באמת שונאים אלא שהגזענות כ"כ מושרשת אצלם שהם בכלל לא מקדישים לזה מחשבה. אין ספק שאם אני מנסה להבין אשכנזי שנפגע ממודעה כזו, אני בודאי יכול להבין בת סמינר או בן ישיבה שחוו את הגזענות על בשרם, ואני מצפה גם מאותו אברך לעמוד מול מודעה כזו ולומר בלבו אני לעולם לא אנהג כך כלפי אחיי בני עמי. בכל מקרה הדוגמא של השואה, שגם את הסתייגת ממנה, ממחישה את מה שאמרתי. גם אם נניח שהדימוי לשואה ולאנטישמיות כלפי יהודים בכלל לצורך יצירת זעזוע הוא נכון כשלעצמו, שימוש בו לא מוביל כמעט אף פעם לתגובה הנכונה. איזכור של שואה בהקשר זה מקפיץ אצל האשכנזי המצוי פיוז או שניים (סליחה, איזכור השואה מייצר אנטיגוניזם, פיוזים יש רק למרוקאים) וגם את מבינה היטב את הרגישות סביב העניין.
 

מאיר ע1

New member
המודעה של בר כל יותר מעניינת

אבטיח בלי גרעינים ב1.98 נשמע יותר מעניין מהדמגוגיה הזולה של יום יום "יום ליום העיתון שעובדי הרשת מאולצים לקרוא,
 
למעלה