חברי פורום יקרים

סולנין בתפוחי אדמה

ריכזתי לך את התשובות 1. הריכוז מצוי בסמוך לקליפה ובנביטה הירוקה שעל תפוח האדמה 2. קילוף עוזר להוריד את כמות הסולנין (אם כי עדיף להעדיף תפוח אדמה שלא נבט) 3. הסולנין (אלקלואיד רעיל) מדכא את הפעילות של האנזים כולין אסטרז מכאן כבר תוכל להבין את פוטנציאל הנזק אם יהיו עוד שאלות תחזור אלי
 
החומר מאלף

שלום אריאל. החומר מעניין ביותר . מאחר והקישור יעלם לו תוך כמה ימים בשטף השיחות, נשמח להוסיף את המאמרים למדור מאמרים אנא כתוב לי אם רצונך בכך .
 

שמש א

New member
משפחת הירקות הסולניים

כוללת את העגבניה, חציל, תפוח אדמה וכל סוגי הפילפל (פרט לפלפל שחור). בקבוצה זו נמצא רעלן אלקלואידי הנקרא סולנין, הגורם לאנשים מסויימים, הרגישים לו, לתופעותה כמו שלשול, הקאות, כאבי ראש, כאבי מפרקים, ובמקרים קיצוניים יותר ל- HEART FAILURE.
 
משפחת הסולניים

משפחה ובה אלפי צמחים בינהם כמובן גם צמחי מאכל (עגבניה, חציל, פלפלים, תפוחי אדמה,) רמות הרעילןת במשפחה שונות מצמח לצמח . אך שימו לב לאחד מבני המשפחה : אטרופה בלדונה - מצמח זה מכינים את האטרופין (המזרק בערכת המגן) כלומר תרופה מצילת חיים בנוסף בלדונה הומיאופטית - אחת התרופות שחשוה שתהיה בבית .
 
חברי פורום יקרים

לצערי הרגשתי נאלצת למחוק שרשור שלם (כי כך זה נמחק טכנית) הפורום משרת את ציבור המטפלים המעונינים ביעוץ ובהידברות מקצועית . בואו לא נקלקל הזדמנות לבנות פינה חמה ומקצועית למי שחפץ בכך . אני מודה לכל המבקרים והמשתתפים . ומתנצלת שוב בפני מי שהודעתו נמחקה בשל מיקומה בשרשור
 

nitzano

New member
עכשיו אשמח לקרוא ולהשכיל מחוכמתכם

 
אריה, תודה על השיעור שנתת לי.

כדבריך, כל מסע מתחיל בנפילה - אילו לא היית מפיל אותי כאן, הייתי נופל במקום אחר, יותר כואב ויותר חזק, ובלי חברים שיעזרו לי לקום. נתת לי שיעור חשוב.
דוד
 
למעלה