חלמאות ברכבת ישראל...

מיקלוש77

Well-known member
תודה על העידכון. אם מסילות 1-2 כבר חצי-חצי אז הגיע הזמן לתכנן מחדש את הלו"ז לפי היכולת של החשמל. הצעד הפשוט ביותר שאפשר לעשות במיידי וללא תשתית נוספת הוא להצמיד את רכבות ירושלים ואשקלון - בינימינה לסלוטים צמודים שיחסכו ביחד 4 דקות לכל צמד. יתכן שזה יאפשר קכבת שלישית מירושלים או קו חשמלי קצר ממודיעין לתל אביב, השרון (עוד אופציה לחיבור הרצליה - רעננה) או בינימינה.

חישמול בית שמש זה שלב נוסף במעבר לחישמול.

מעניין אם יש אופציה להצמיד קטרים חשמליים וקטרי דיזל לרכבות לצפון כדי שינצלו את החישמול במקטעים המחושמלים כדי לחסוך בדלק.

בבריטניה יש מסילות בקו הראשי המערבי שהן עדיין מסילות דיזל למרות שהמקטע ממערב ללונדון ועד לבריסטול עבר חישמול (כ 150 ק"מ, מסילה מרובעת ושורת קווי ענף המתפצלים ממנה. יש גם קווי ענף פרבריים) אבל המשכי הקו בווילס ובדרום מערב אנגליה לקורנוול (מה שמאריך את הקו ל 350 ק"מ בערך בכל ענף ראשי, 500 ק"מ של ליבת פרוייקט) לא יחושמלו בשלב הנוכחי. כתוצאה יש רכבות הנעה כפולה - דיזל וחשמל שנקנו במיוחד. במערכת בקנה המידה של רכבת ישראל עדיף שיהיו רכבות חשמליות בלבד, אך האופציה קיימת במקומות שבהם חישמול מלא אינו אופציה עקב מורכבות הרשת.
יש לי תחושה שעד שלא יסיימו את הטמעת מערכת האיתות החדשה (שכמו שנכתב פה, פריסת הציוד שלה הסתיימה אבל יש עדיין מערכת של אלסטום שצריך להתקין...), לא יעשו שינוי מהותי בלו"ז.

לפי טענת הרכבת, כשמערכת האיתות החדשה תיכנס לפעולה יהיה אפשר להוסיף עוד 3 רכבות בשעה לכיוון. ההשערה שלי זה שיוסיפו עוד 2 רכבות בשעה לירושלים - ומעניין מה תהיה הרכבת השלישית הנוספת. אבל הכנסה כזאת של 3 רכבות נוספות בשעה תצריך לבטח שינוי מהותי בלו"ז.
 

Ccyclist

Well-known member
יש לי תחושה שעד שלא יסיימו את הטמעת מערכת האיתות החדשה (שכמו שנכתב פה, פריסת הציוד שלה הסתיימה אבל יש עדיין מערכת של אלסטום שצריך להתקין...), לא יעשו שינוי מהותי בלו"ז.

לפי טענת הרכבת, כשמערכת האיתות החדשה תיכנס לפעולה יהיה אפשר להוסיף עוד 3 רכבות בשעה לכיוון. ההשערה שלי זה שיוסיפו עוד 2 רכבות בשעה לירושלים - ומעניין מה תהיה הרכבת השלישית הנוספת. אבל הכנסה כזאת של 3 רכבות נוספות בשעה תצריך לבטח שינוי מהותי בלו"ז.

ר"י לא מחבבת תדירויות גבוהות בקווים הפרבריים, ואוהבת לחבל גם בקווים הארציים הארוכים כמו קו כרמיאל - ב"ש שמשאיר את באר שבע עם תדירות של רכבת לשעה בשעות השפל.

קשה לי לראות 4 רכבות לירושלים במערכת כזו לפני המסילה הרביעית או מעבר לתדירות אירופאית של 24 רכבות לשעה על מסילה במסילות 1-2.

הניחוש שלי ל "3" רכבות נוספות הוא:

1 ירושלים - הרצליה חשמלית
1 מודיעין - ? חשמלית (הגיע הזמן שתהיה לכם כזו)
1 בית שמש - ?
+ הפעלת קו באר שבע "כרמיאל" מקוצר בשעות השפל על הסלוט שלו, אך לא מעבר להרצליה / בינימינה / חיפה.

אני לא רואה אותם מתגברים את הפרברית מאשקלון דרך לוד מ 3 רכבות בשעה ל 4, אבל אני מקווה שישפרו את הריווח.
 

מיקלוש77

Well-known member
ר"י לא מחבבת תדירויות גבוהות בקווים הפרבריים, ואוהבת לחבל גם בקווים הארציים הארוכים כמו קו כרמיאל - ב"ש שמשאיר את באר שבע עם תדירות של רכבת לשעה בשעות השפל.

קשה לי לראות 4 רכבות לירושלים במערכת כזו לפני המסילה הרביעית או מעבר לתדירות אירופאית של 24 רכבות לשעה על מסילה במסילות 1-2.

הניחוש שלי ל "3" רכבות נוספות הוא:

1 ירושלים - הרצליה חשמלית
1 מודיעין - ? חשמלית (הגיע הזמן שתהיה לכם כזו)
1 בית שמש - ?
+ הפעלת קו באר שבע "כרמיאל" מקוצר בשעות השפל על הסלוט שלו, אך לא מעבר להרצליה / בינימינה / חיפה.

אני לא רואה אותם מתגברים את הפרברית מאשקלון דרך לוד מ 3 רכבות בשעה ל 4, אבל אני מקווה שישפרו את הריווח.
אתה צודק שהם לא אוהבים לפרגן לפרבריות, אבל אל תשכח שהקו לירושלים גם משדר חוזקה לאומית ולכן הפוליטיקה תלחץ שהתגבור יהיה שם.

לגבי בית שמש - לא רואה את זה קורה. זה קו דיזל וכשיוסיפו את 3 הרכבות אני מניח שילכו על אחד מהקווים החשמליים.

לגבי אשקלון דרך לוד - אני חושב שאתה טועה, יש רק 1 בשעה ועוד רכבת שניה בשעות השיא. הרכבת השלישית (מנתניה) שפועלת בשעות השיא היא רק עד רחובות. כמובן שלתושבי אשקלון יש עוד 2 רכבות בשעה עד הרצליה (דרך טבעת השרון). כך שיש להם בין 3 ל 4 רכבות בשעה בשעות היום.

גם בקו של טבעת השרון אני לא רואה שמוסיפים רכבת מעבר לארבע שכבר יש (לפחות כפי שהיה עד המלחמה. מאז המלחמה ירדו ל 2 בשעה).

מה שנשאר זה - או שמאריכים את השאטל מראשונים ללוד עד לתל אביב ואולי קצת צפונה משם, כמו שהיה פעם בימים הטובים של הקו הזה (בהנחה שיחשמלו את 2 הק"מ החסרים בין ראשונים למסילת לוד-רחובות), או שיוסיפו רכבת מבאר שבע לתל אביב או קצת צפונה. תכל'ס - לבאר שבעים מגיע את זה כי בשפל יש רק רכבת אחת בשעה אל המרכז (לפני המלחמה הייתה להם לפחות עוד רכבת איטית דרך קו הנגב המערבי. עכשיו גם זה לא קיים כי הרכבת מסתיימת בשדרות).
 
הלו"ז ברכבת אכן חלמאית:
1) רכבות מחיפה למרכז נוסעות 4 פעמים בשעה בהפרשי דקות של 10 - 23 - 8 - 19.
2) רכבות מנתב"ג לת"א נוסעות פעמיים בשעה בהפרשים של 6 דקות ואז 24 דקות לפי הלו"ז ובפועל זה יותר גרוע כי הרכבת מירושלים תמיד מאחרת בכ-2 דקות ואז יוצא 4 ו-26 דקות!

ככה זה שכמשתמשים בלו"ז ישן עם "טלאים" לקווים החדשים, במקום לעשות מדי פעם "פינוי בינוי". ומאותה סיבה רוב הרכבות בקטע המחושמל "מודיעין - בנימינה" עדיין נעות על דיזל. וכן מאז חישמול משה דיין - לולאת השרון הרכבות עומדות כ-2 דקות בכל תחנה!
סתכל את הלוז באשדוד
 
למעלה