ייעוץ למסורבי משכנתא- מרטין בוקסדורף, חברת "משכנתא מאושרת"

תוכן-מקודם

Member
מנהל
53033e8f-b544-44f7-898e-e922cc168508.jpeg
קרדיט תמונה - יח"צ​
רוצים לקבל משכנתא למרות שהבנק שלכם מסרב? אולי מומלץ להיעזר במומחה למסורבי משכנתא. מרטין בוקסדורף מחברת משכנתא מאושרת יענה לנו על שאלות ויתן לנו את כל המידע הנדרש.

אז למה בכלל הבנק מסרב למשכנתא?

מרטין
: התשריט הוא כזה. אנשים נוטים לסמוך הרבה יותר מדי על הבנק שלהם. גם אנשים שהם בסדר בבנק ורחוקים מלהיות מצוינים, נוטים לחשוב שהבנק שלהם סומך עליהם ואוהב אותם ייתן להם הכול. כאשר אנשים מגיעים להגיש את אותה בקשת המשכנתא בבנק- הם מגלים את האמת ונתקלים בסירוב משכנתא.

בהמשך לשאלתך, הדבר הכי נפוץ שגורם לסירובי משכנתא זה התנהלות פיננסית לא תקינה. הכוונה היא לעיקולים, צ'קים חוזרים, הוראות קבע שחזרו עקב אין כיסוי מספיק, הגבלות וכמובן פשיטות רגל. אם אתם רוצים לקרוא על משכנתא אחרי פשיטת רגל ספציפית, אני מזמין אתכם ללחוץ על משכנתא אחרי פשיטת רגל.

ומה עושים כאשר הבנק מסרב למשכנתא?


מרטין: בדרך כלל כאשר הבנק מסרב לאשר משכנתא יש שלוש תגובות טיפוסיות של אנשים. כאדר הדגש הוא ששלושת התגובות הן לא נכונות בכלל.

1. להתייאש ולהגיד שהכול אבוד ואין שום דרך להצליח.

2. לרוץ להגיש בקשות בעוד בנקים כדי לנסות ולהציל את המצב כמה שיותר

3. להתייעץ עם כל האנשים הלא מתאימים ולקבל את הייעוץ הכי לא מתאים. למשל, היה יועץ שעבד עם אחותי, אולי אני אערב אותו בתמונה עם התיק המורכב הזה.

הסיבה שכל הדברים האלו הם לא נכונים, היא כי אף אחד מאלו לא מוביל להתייעצות עם מישהו שבאמת מבין מה עושים במצבים כאלו. ברשותכם אדבר על עצמי. אני מטפל באנשים שהם מסורבי משכנתא מזה 15 שנה כבר, אחרי שעבדתי בשלושה בנקים למשכנתאות. כל מה שאני שומע כל היום זה אנשים שעברו פשיטת רגל, היו מוגבלים, היו להם צ'קים שחזרו, הבנק סירב להם לקבל משכנתא.

האם לא הייתם מעדיפים להתייעץ איתי בנוגע לסירוב משכנתא? מאשר עם היועץ שטיפל במשכנתא של אחותך, גם אם הוא עשה עבודה נפלאה.

אז אם אני טוען שהתגובות האלו הן לא נכונות לחלוטין, בואו נשקיע קצת זמן כדי להבין מה כן צריך לעשות כאשר ניגשים לבנק ומקבלים סירוב למשכנתא. רק שתבינו, ייעוץ למסורבי משכנתא עוסק בפתרונות לבעיות כאלו, כלומר איך מתמודדים עם בעיות כאלו בדיוק.

אז מה באמת עושים כאשר מקבלים סירוב למשכנתא?

מרטין: הדבר הראשון שאנחנו עושים במצבים כאלו זה לעצור. הריצות והלחץ לא נותנים שום דבר במצבים האלו. לכן קודם כל מקפיאים מצב ונרגעים. לאחר מכן מחפשים עם מי בדיוק להתייעץ, אני כמובן ממליץ על עצמי או על מישהו אחר שמתמחה במסורבי משכנתא ויודע מה לעשות במצבים כאלו.

הדבר השני הוא להזמין דוח נתוני אשראי: הכלי העיקרי שאיתו מבינים את הבעיות ואת הדרך להתמודד איתן היא דוח נתוני אשראי.

מדובר על כלי נהדר של בנק ישראל, שניתן לקבל בשיחת טלפון פשוטה. הדוח הזה מפרט בדיוק לפי תאריכים ושנים, כמה הוראות קבע חזרו? כמה צ'קים חזרו? מתי הם חזרו? האם הייתה הגבלה או פשיטת רגל ומתי בדיוק.

הדבר השלישי- הוא שיטת המאזניים שלי. ברגע שיש לי את הדוח, אני מנסה להבין עם עצמי את הדברים כמו שהם. שיטת המאזניים היא למעשה אומרת ששמים על כף אחת את הדברים הטובים שישנם ועל הכף השנייה שמים את הדברים הרעים ורואים האם הדברים הטובים גוברים על הדברים הרעים.

מה זה דברים רעים: דברים רעים הם למעשה כל דבר שמופיע בדוח. צ'קים חוזרים, הוראות קבע שלא שולמו, הגבלות, פשיטות רגל וכן הלאה. ואנחנו יודעים שאלו הדברים הרעים.

מה זה הדברים הטובים: בואו נחשוב יחד, מה יכול לעזור לשכנע את הבנקים לתת משכנתא לאדם שהיו לו בעיות. דברים כמו: יציבות במקום העבודה, וותק משמעותי, משכורת גבוהה, היכולת להביא ערבים, משכנתא נמוכה שצריך, הרבה הון עצמי או כל דבר טוב שאתם יכולים לחשוב עליו שיכול לעזור.

מה הלאה?

מכאן והלאה זה החלק שלי. אני יוצא לבנקים כדי להשיג את המשכנתא שצריכים. אני מפעיל את כל הכלים שבנינו יחד ואת הקשרים שלי בבנקים, כדי להגיע לאנשים הנכונים ולהשיג את המשכנתא שצריכים.

מרטין- 0508116397​
 
למעלה