לא לשומרי כשרות/צמחונים

סביוני

New member
לא לשומרי כשרות/צמחונים

אנשים ואנשות - קבלו התגלות שמיימית! הרגע אכלתי המבורגר (כמובן תוצרת בית), ואני מ-א-ו-ש-ר !!!!!! אוח', כזה טעים, כזאת פתיחה מדהימונית של בוקר יום שבת! מבוא: נתחיל מזה שלא אומרים איכס על אוכל. ונמשיך ברוב קריז(מה) בכך ש... לא מיועד לשומרי כשרות. אם שרדתם עד כה את הדרמטיזציה של ארוחת הבוקר שלי, הנה כי אתם מוזמנים לראות במה עסקינן: אז מדובר קודם כל בהמבורגר, כולה. אבל איזה שיק, איזו נגיעה. לא לוותר על שום צעד ושעל מאופן ההכנה, לפחות לא בניסיונכם הראשון. אחר כך שנו כאוות הנפש אשר לכם. אז ככה: יש כאן שלושה שלבים: 1. הכנת לחמניות המבורגר (מכינים כמות סבירה להקפאה, כדי שבכל פעם שנרצה המבורגר - יש להפשיר במיקרו). 2. הכנת ההמבורגרים (אפשר להכין מחצי קילו 5 חתיכות כאלה טובות לצינון במקרר בימים הבאים). 3. הכנת המנה (עכשיו בא לכם? סבבאביישן. הוציאו המבורגר מהמקרר ולחמניה מהמקפיא). מצרכי הבצק: 4 כוסות קמח מרמולייט 4 כפות שמרית 4 כפות סוכר 2 כפות שמן זית הכנת הבצק: 1. מערבבים את רכיבי הבצק בקערה בעזרת כף עץ עד שפחות או יותר אין גושושוניאדות בבפנוכו שלו. מניחים לתפיחה לשעה. 2. לאחר שעה - מערבבים שוב. הורסים את התפיכה ביצר הרסני במיוחד בעזרת כף העץ (מיודעתנו מהסעיף הקודם, עלה לה הסעיף?). נהנים כמובן מריח הבצק התפוח. 3. מרטיבים ידינו במעט מים, ויוצרים כדורים פחוסים בגודל המבורגר ומניחים על תבנית משומנת (בערך 10-12 לחמניות).. 4. מניחים את התבנית להתפחה נוספת רבע שעה בתנור על חום נמוך ביותר ואז מגבירים לחום גבוה ואופים. להכנת קציצות ההמבורגר: מצרכי ההמבורגרים- חצי קילו בשר בקר טחון חופן הגון של פטרוזיליה קצוצה בצל בינוני מגורר - מטוגן בשמן זית. 2 שיני שום חתיכה קטנה (4-5 ס"מ) גי'נג'ר טרי (לא אבקה) חצי כוס יין אדום יבש הכנת קציצות ההמבורגרים: 1. במעבד מזון מרסקים את השום, הפטרוזיליה והג'ינג'ר. (אפשר לקצוץ ידנית למי שאין מעבד מזון). 2. מוסיפים לבשר הטחון את התערובת הקצוצה מהסעיף הקודם (אתם בשיא האטרף כעת) ואת הבצל המגורר-מטוגן, כולל טיפונת השמן שנותר מטיגונו. 3. יוצקים את היין אל המחבת, מרתיחים ומקטינים את האש. 4. יוצרים קציצות המבורגר נכבדות וניחים על היין החם במחבת. 5. מטגנים משני הצדדים. אם צריך מגבירים מידי פעם את האש ומקטינים שוב. 6. לבסוף - מגבירים אש כדי להאדות את היין מהמחבת. הכנת מנת ההמבורגר: מצרכים דרושים - ביצה עין הפוכה; 2-3 רצועות שינקן מטוגנות; פרוסות בצל טרי; קטשופ; פרוסת גבינה צהובה. הכנה - 1. שתיים שלוש רצועות שינקן שריככנו ונירמלנו במחבת (לא צריך שמן. שומן השינקן נמס ומספיק בשביל ריכוך הרצועות). 2. מכינים ביצת עין (לא צריך להוסיף שמן - השומן שנאר מהשינקן מספיק). הופכים אותה כדי לאטום את החלק של החלמון כדי שלא יינגר לנו בזמן הארוחה מזוויות הפה שלנו. 3. מוציאים לחמנית המבורגר מהמקפיא וחושבים איזה בוקר נפלא יש לנו היום! מחממים אותה דקה אחת במיקרו. 4. מוציאים מהמיקרו - פורסים אותה לרוחב (משאירים קצה מחובר) על שני החלקים מפזרים קטשופ. 5. מניחים עליה את המבורגר, רצועות השינקן, פרוסת הגבינה הצהובה, והביצה. 6. מחממים במיקרו לעוד דקה. אני, אישית מוחצת, לא האמנתי כמה טעים יכול להיות המבורגר. [ואין טיפת מלח לכל אורך הדרך! לא צריך). תיהנו!
 

limim

New member
מתה על הניסוחים שלך! עושה רושם ../images/Emo45.gif

 

garbil

New member
אלוהים, אני מזיל ריר!

עשית לי תיאבון... הבעיה היא שזה יותר מדי עבודה, וכשאני רעב אני גם עצלן
 
אוויייי זה נשמע מגרה

אפשר גרסה לכזה צמחוני?
סחתיין על התיאורים והכתיבה הויזואלית.
 

סביוני

New member
בשמחה.

אלא שאני ממהר עכשיו לצאת מהבית. אחשוב על משהו ואפרסמו. ולגבי מוטיב העצלנות - זה ממש לא הרבה עבודה. פשוט מיללתי עצמי לעייפה בתיאור ההכנה. אתמול באו אלי 2 חבורת ולא היה לי הרבה זמן להתכונן. אז הוצאתי מהמקפיא את הלחמניות ומהמקרר את ההמוברגרים כל מה שהיה צריך להמשיך לעשות זה רק ביצים הפוכות ולטגן את הבייקון.
 

סביוני

New member
המבורגר צמחוני

המבורגר צמחוני ד"ר פני סטאנווי, מתוך הספר "אוכל טוב לילדים" תודה ל CLCL מפורום תפוז מתכונים... לא ניסיתי עדיין - אבל מבטיח לנסות ולעדכן בתוצאה. תיהני. חומרים 375 גרם שעועית ירוקה עדינה, שעועית לבנה או שעועית אדומה, מבושלת או משומרת 375 גרם בטטות כתומות, גזר או גזר לבן חתוכים 2 כפות שמן זית 1 בצל אדום או חום,קצוץ 2 שיני שום כתושות 1 גבעול סלרי חתוך לקוביות קטנות 1 כף קמח רגיל 1 כף רסק עגבניות 2 כפות רוטב סויה ללא גלוטן 1 כף עלי כוסברה טריים קצוצים אופן ההכנה 1. מסננים היטב את השעועית ומייבשים אותה על גבי מגבת נייר. מעבירים לקערה ומועכים היטב. מבשלים את הבטטה ואת הגזר או הגזר הלבן במים רותחים במשך 20-25 דקות עד שהם רכים מאוד ואז מסננים ומועכים. 2. מחממים כף אחת שמן במחבת גדולה. מוסיפים את הבצל, את השום ואת הסלרי ומבשלים במשך 5 דקות. בוחשים מדי פעם. מוסיפים את הבטטה המעוכה או הגזר או הגזר הלבן, ומבשלים בחום נמוך תוך בחישה במשך 5 דקות נוספות. מעבירים לתוך קערה גדולה ומוסיפים את השעועית, את הקמח, את רסק העגבניות, את רוטב הסויה ואת הכוסברה (אם משתמשים בה). 3. בידיים מקומחות לשים את התערובת ומעצבים 8 קציצות קטנות או ארבע קציצות גדולות שטוחות. מחממים את שארית השמן במחבת. 4. מטגנים את הקציצות בשתי קבוצות, אם יש צורך בכך. מטגנים במשך 4 דקות, הופכים ומטגנים את הצד השני במשך 3 דקות נוספות. 5. בינתיים חוצים לחמנייה עגולה, או פיתה, או לחמנייה להמבורגר, בלי לפרק אותה לשני חלקים נפרדים. מורחים מיונז על צד אחד, ועל הצד האחר קטשופ עגבניות. שמים על הבסיס עלי חסה אחדים, חתוכים למידה המתאימה, ומניחים עליהם קציצה. מכסים בחלק השני. יש המגישים רק את הקציצות, או בתוספת עגבניה או סלט מלפפונים. ייתכן שילדים גדולים יותר ירצו להוסיף מלפפונים כבושים לכריכי הקציצות שלהם
 

סביוני

New member
ולפעמים בשימורי הקטניות

יש גלוטן. אני תמיד אשרה שעועית שקניתי בשוק, אבשלה ואעבדה.
 
למעלה