לא מצאתי תשובות במערכת הבריאות

לא מצאתי תשובות במערכת הבריאות

שלום לך סליחה על אורך השאלה,אבל קצת רקע צריך לתת. אני אמא לשתי בנות (2.5 שנים ו- 4.5 חודשים). במרץ 2005 עברתי ניתוח לכריתת בלוטת התריס (במהלך ההריון) עקב גידול סרטני ואני עומדת עכשיו לפני טיפול ביוד רדיואקטיבי שנדחה עד לאחר הלידה. עדיןן לא קיבלתי הוראות מדוייקות מהרופא, כי לא הוחלט עדיין על המינון לטיפול, אבל נאמר לי שלמשך 3-7 ימים(תלוי במינון) אני אצטרך להיות בבידוד מוחלט-וזה נעשה באישפוז בבי"ח , אבל אח"כ למשך תקופה של 2-3 שבועות אסור לי להתקרב לילדים שלי בכלל (שוב תלוי במינון). - זה כשלעצמו קשה לי. אבל... כשפניתי לקופ"ח (מכבי) לברר מה ניתן לעשות והיכן אוכל לשהות במהלך הטיפול, נאמר לי שאין להם שום מסגרת שמתאימה לזה ורק אם בי"ח יאשפז אותי לכל התקופה הם יבדקו אם מגיע לי ואז ישלמו על האישפוז הזה. אין לי אפשרות ללון אצל הורי/אחי-בביתם יש רק "בית שימוש "אחד וחייבים שניים. אצל אחותי גם יש ילדים ואצל הורי בעלי-אימו עברה לפני כחודש אירוע מוחי ונמצאת כרגע בשיקום-לא ניתן לשהות שם. מה אני אמורה לעשות? לסכן את ילדי??? - ילדה בת 2.5 שנים לא מבינה מה זה לא להתקרב לאמא ולפנות אליה רק מהקצה השני של החדר. לסכן את עצמי???. - לסרב לעבור טיפול,כי אין סידור עבורי? או לישון ברחוב ???? - שם לא אפריע לאף אחד מבני משפחתי. למה המערכת כל-כך אטומה !!! ואיפה ניתן למצוא פתרונות? אל תשלחי אותי לבית מלון-אין לי אפשרות כלכלית לכך, גם ככה בתקופת הטיפול אני לא אעבוד ובעלי יקצץ משעות העבודה שלו ואולי אפילו ייקח חופש לטיפול בילדות, כי אין לי אפשרות להחזיק מטפלת לתקופה הזאת? מה עושים? תודה מראש
 
לאמא של שיר ורוני

ניסיתי לברר עם כמה מעמיתותי העוסקות בתחום האונקולוגי להלן תמצית המידע שאספתי: כפי שכתבת חשוב לדעת מה היא התוכנית הרפואית המתוכננת עבורך. בזמן גיבוש התוכנית עם הרופא את בהחלט יכולה להסביר את מצבך ולבקש שהטיפול יהיה במסגרת בית החולים. לגבי התקופה שלאחר האישפוז. נראה שהפתרון הסביר גם אם לא האידיאלי יהיה שהבנות תשהנה באותה תקופה אצל קרובי משפחה בעוד את תשארי בבית. מה דעתך? האם פנית לעובדת סוציאלית של מכבי בבקשה לבדוק איתה את דרכי ההתארגנות?
 
שלום דורון

אז לגבי השאלה אם פניתי לעו"ס של מכבי- התשובה היא כן ועדיין אין לי תשובה ממנה בכלל. השארת הילדות אצל קרובי משפחה לא נראית לי פתרון טוב:אמי לא מסוגלת לטפל בקטנה,יום שלם עם הגדולה ( ללא הליכה לגן למשך 2-3 שבועות,כי אמי אינה נוהגת) יכניסו אותה לבי"ח לחולי נפש. אבי עובד ולא יכול לקחת חופש כרצונו. חמותי בשיקום אחרי אירוע מוחי-לא יכולה לטפל בילדות. חמי מטפל בה ובאימה החולה. אצל אחי אין מקום להכנס 2 ילדות קטנות(לול לתינוקת) ואני לא בטוחה שזוג ללא ילדים,שאין להם עדיין ניסיון עם ילדים יחזיקו מעמד עם 2 ילדות בהפרש גילאים כזה. ואצל אחותי (שגרה מאד רחוק) הגדולה לא תלך לגן ואז צריך למצוא פתרון לשתי ילדות למשך היום. זה לא רק קשה, זה נראה לי מסובך עד בלתי אפשרי לביצוע. אני עדיין מנסה למצוא פתרון עבורי מחוץ לבית ולא פתרון עבור הילדות מחוץ לבית.
 
ודבר נוסף

שכחתי לאמר שהבת הגדולה נרדמת רק איתנו וגם אם אנחנו מעבירים אותה למיטה שלה והיא התעוררה במצע הלילה היא קוראת לנו ולא חוזרת לישון ולא מפסיקה לבכות עד שאנחנו לוקחים אותה בחזרה למיטה שלנו. אם היא תאלץ לישון אצל מישהו אחר-לא ישנו איתה כל לילה כל הלילה,אז היא פשוט תבכה ותחפש את אבא ואמא שלה!!! אם היא נשארת בבית שלנו עם בעלי ,נכון שהיא תחפש אותי ,אבל זה יסתדר והיא תירדם איתו (בלעדי). אם אני נשארת בבית שלנו נוספת גם בעיית השינה שלה.
 
בהתייעצות עם האחות האחראית

במחלקה האונקולוגית הגב' גלה גלאור קיבלתי את הפרטים הבאים: יש צורך לשמור מרחק מהילדים במשך כ 10 ימים. עם זאת אין מניעה להיות בדירה עם אנשים מבוגרים כולל מערכת שרותים אחת. בכל מקרה כדאי להתייעץ כמובן עם הרופא המטפל במחלקה בה תטופלי. מקווה שמידע שיש בכך כיוון לפתרון. דורון
 
למעלה