לחיות בהרמוניה עם האגו

אינדרין

New member
לחיות בהרמוניה עם האגו

שלום, אם אני עכשיו חי בהרמוניה עם עצמי ועם הסביבה שלי, עדיין יש לי לאן להתפתח? מהם התפקידים של האגו בהתפתחות הרוחנית שלי?
 

רצון100

New member
האגו- מנוע ההתפתחות

היי אינדרין, זו שאלה יפה מאוד. הרי כולנו מונעים ע"י אינטרסים ודחפים הטבועים בנו. כולנו עשויים מאותו החומר- רצון לקבל הנאה ותענוג. האגו שבנו הוא הכח שדוחף אותנו להשיג הנאה ותענוג לעצמיינו, גם על חשבון אחרים. האגו השולט בנו מכתיב לנו את הרצונות והמחשבות שלנו. האגו שם לפנינו את מטרותיו ואנו כעבדיו רצים בכל הכח כדי לממש. בדומה לחור שחור, התאבון שלו גדל עם כל סעודה.האנושות התפתחה על ידי האגו הגדל מדור לדור ודורש מילויים מתוחכמים ומהירים יותר. נוסחת העבודה על פי האגו היא פשוטה ומוכרת היטב לכולנו- מינימום השקעה ומקסימום תענוג. האגו דורש להגביה את עצמו מעל לכל הסביבה שלו ולכן פוגע בהרמוניה ומצד שני דורש מהאדם להתפתח יותר ויותר. לכן הסביבה בכללה הולכת ומתפתחת. השאלה היא לאן האגו הזה מוביל בסופו של דבר וכיצד ניתן להשתמש בו בכדי להגדיל את ההרמוניה ולהגיע אל ייעודיינו? האגו מוביל ל- הרס עצמי! אנו רואים זאת במו עינינו, המשברים הכלליים בכל תחומי חיינו נובעים אך ורק מהיחסים האגואיסטיים בין אדם לחברו. אם אפעל בהתעלות מעל האגו שלי ואזהה אותו כגורם בתוכי המבקש מילוי לעצמו, אוכל לראות מעבר לעינו הצרה ולחיות בהרמוניה עם הסביבה שלי. כשאני נמצאת מעל הרצונות הפרטיים שלי וחיה ברצונות הזולת, כך אני משיגה את הכח הכללי שמפעיל את כל הרשת המחברת בינינו- כח הטבע. זאת ניתן להשיג רק אם רכשתי את האהבה לסביבה שלי. אם אני חשה אותה כחלק ממני, ואף יותר חשוב מעצמי. ממש כמו אם ובנה. לכך נועדה שיטת הקבלה. כיצד לקבל הנאה ותענוג. כל שדרוש הוא הכלי הנכון. היחס הנכון לאגו ולסביבה ומיד מגלים רצונות חדשים ובהם מילויים אינסופיים. נשמע כמו אגדה? טעם וראה..
 
שיטת הקבלה?

אני מרגיש שאני מנוהל לחלוטין ע"י האגו שלי וכל מה שאני עושה זה לטובת המילוי הרגעי ומייד לאחר מכן אני מרגיש ריקנות וככה זה נמשך כל הזמן. אני מרגיש כמו כלב שרודף אחרי הזנב של עצמו. זו תחושת תקיעות איומה שאם הייתי יכול לצאת ממנה הייתי עושה זאת. דיברת בהודעה שלך על שיטה בשם הקבלה. האם היא מאפשרת לי לצאת מהניהול של האגו, האם היא מביאה אותי לחופש מכל הרצונות שמנהלים אותי היום? אם כן, איך אני מגיע ללמוד את השיטה הזאת והאם בכלל מותר לי ללמוד אותה (שמעתי שהיא רק לדתיים ושמותר ללמוד אותה רק בגיל 40)??
 
קבל נקודת מבט קצת אחרת:

בוא ונחשוב על הסיטואציה שלך מנקודת מבט אנוכית לחלוטין: אתה מדבר על "תחושת תקיעות איומה". זה טוב לך? לא. אז מה אתה הולך לעשות בעניין? מה אתה *באמת* רוצה לעשות עם החיים שלך? איפה אתה רוצה להיות, מבחינה אנוכית לחלוטין, בעוד 10 או 20 שנה. אל תרדוף אחרי סמלי סטאטוס ריקים מתוכן, אלא תחשוב מה *אתה* באמת רוצה. בקיצור, אם טבעי לך להיות אנוכי, אז תהיה אנוכי. אבל תעשה לעצמך טובה: תהיה אנוכי בצורה חכמה. כי אם אתה לא תדאג לאושר שלך, אף אחד לא יעשה זאת במקומך (אפילו לא אלוהים, כי אלוהים עוזר רק למי שעוזר לעצמו).
 
אני רוצה להיות מאושר

וכבר הבנתי שלהיות אנוכי לא יהפוך אותי למאושר אבל מצד שני זה הטבע שלי. בכל מקרה, הוצעה כאן שיטה (הקבלה) לעבודה נכונה עם האגו כדי להגיע לאושר. מחכה לשמוע עוד על השיטה.
 

רצון100

New member
חכמת הקבלה

מגיעה אלינו מראשית האנושות, בבל דאז, אברהם אבינו מגלה את הכח העליון האחד והיחיד- חוק הטבע הבלתי מעורער- חוק האהבה וההשפעה. מיד פותח אוהלו וכל המעוניין לשמוע על התגלית ועל השיטה להשגתה, מוזמן בחום. כיום, 2010- הכפר הגלובאלי שלנו, האגו אוכל מפנים ומבחוץ. "ואהבת לרעך כמוך" נשאר רק סטיקר על הבגאז' ואנחנו.. מדרדרים ל.. אבדון! חכמת הקבלה מתגלה כדי שכל אדם יעלה לדרגת האלוקות, היינו השפעה ואהבה לזולת ויגיע להרמוניה ואיזון עם הטבע. הגיע הזמן לבצע זאת ולכן מופיעים "צירי הלידה" הצרות שהאנושות חווה. מאתנו נדרש לרצות לאהוב. מי שיש לו רצון אמיתי וחזק כזה בליבו- מיד זוכה לגילוי האהבה! לפי חכמת הקבלה הבורא, הטבע, חוק האהבה- אינו נסתר מן האדם אלא האגו (האהבה העצמית) מעוורת את האדם מלחוש ולהשתוות עמו. לכן כדי להגיע לאהבה ישנה שיטה בדוקה ומנוסה, לא נדרש דבר רק רצון כנה לאהוב ולהכיר את הדרגה הבאה של ההתפתחות. כיום יש מרכזים בכל הארץ, קמפוסים ואתר אינטרנט נרחבים. כמו כן, בוודאי הרבה מכירים את ערוץ 66 ב"יס" וב"הוט", המלא בתוכניות ותכנים מרגשים ומלאי אהבה במיוחד בשבילך. אני עוסקת בחכמה זו כבר למעלה מ3 שנים ואין לי הרבה מה להוסיף חוץ מלבוא, לטעום ולהרגיש.
 
בדיון הזה

נראה שיש קצת בילבול בין אגו ליוהרה. ראשית אינדרין, כשחיים בהרמוניה אזי חיים בהרמוניה ומה שנשאר זה להתפתח מתוך ההרמוניה. לאגו תפקיד חשוב בהתפתחות הרוחנית, האגו הוא הכח שדוחף אותנו להתפתחות בכל תחום. יום טוב
 
למעלה