מחפש המלצה למסלול

  • פותח הנושא ש01
  • פורסם בתאריך

ש01

New member
מחפש המלצה למסלול

קצת שינו לנו את התוכניות לחג וימיים של טיול הפכו לאחד. אנחנו נוסעים לרוב לאט, לא חוששים משטח טכני, אוהבים נוף, צמחיה, ירוק, ועצירות מרובות. אבל הכי אוהבים מים. אז מי יכול להציע מסלול שיכלול את המירב מכל האהבות (מים - חובה, לשכשך רגליים לפחות). אנחנו גרים באיזור בנימינה, נוסעים עם סופה פתוחה ולכן (עדיין) לא יכולים לצאת מוקדם מידי או לחזור בלילה. חשבנו על איזור הגלבוע ועמק בית שאן, אך איננו מכירים את האיזור כלל. יש למישהו רעיונות נוספים? (דוד, ראיתי את ההמלצות שלך לאחרונה, כולל פוריווד (באנגלית זה נראה טוב יותר PORNIWOOD), אך אין שם מים. את נחל ציפורי עשינו השנה פעמיים כולל עין ציפורי הנפלא בקיץ. תודה מראש למציעים.
 
המלצה למסלול (בערך)

לאור הנתונים שהצגת, אני יכול להציע (לא להמליץ) טיול באזור לא כל כך מתויר . אני לא יכול להמליץ בלב שקט כי להוציא איזור תל רחוב ותל שלם שהיינו שם גם לפני שנה במסגרת טיול לבקעת הירדן. בחלק השני (איזור שמורת אבוקה וכפר רופין ) היינו לפני כמה שנים ולצערי לא שמרתי הקלטת מסלול . בכל אופן אם אתם מצויידים במפה ,מצפן (ומינימום ידע בניווט) ואו תוכנת ניווט שטח ע"ג מסך גדול, אי אפשר להתברבר. השטח ברובו מעובד עד הירדן וגדר הביטחון מדרום משרה ביטחון. את המסלול תתוו לבד.סעו על שבילים מקומות לרחצה הם עין יהודה (אם יתנו להיכנס) והבריכה בשמורת אבוקה (פתוח לכול- קחו שקפקפים). מקומות לתצפית ושעשועי גיפים- תל רחוב ותל שלם (לשניהם יש גם "עבר היסטורי מפואר" חפשו ברשת.) אזכיר רק שליד תל רחוב בתל פרווה נמצא הכתובת הארוכה ביותר בארץ (כתובת רחוב) והיא דנה בגבולות א"י עפ"י "השמיטה". ואילו תל שלם הוא המקום בו לפי המסורת חילקו אברהם ולוט את הארץ בינהם. כמו כן נחמצא בקרבת מקום (במחנה רומי) פיסלו של הקיסר אדריאנוס (ממרד בר-כובא) 2 הממצאים נמצאים במוזיאון ישראל. אם אתם עורכים טיול לאזור - מצפים לדיווח http://www.fastup.co.il/images/581576.jpg http://www.fastup.co.il/images/34748880.jpg
 

ש01

New member
אז מה שעשינו זה כך:

יצאנו בשעות הבוקר המאוחרות לכוון ניר דוד - הילדים דרשו לראות קנגורו. מזל שלאורך כביש התענך אפשר ללנסוע בשבילי השירות של החקלאים (כמובן ללא פגיעה בגידולים או מערכות ההשקיה !), אחרת כנראה שרק הבוקר הייתי מגיע... לאחר 30 דק' של מאבק איתנים בהמוני עם ישראל ותצפית על קנגורו מעולף שלא מבין למה הילדים שמגיעים לרוב טיפין טיפין ומשחקים, מאכילים ומלטפים הפכו לחיות רעשניות נוטפות מיצים מתוקים בשלל צבאים (שבעבר נקראו קרחונים) הבינו זאטוטי שהשטח זה השטח שלנו. מבית השיטה יצאנו בין הבריכות (שוב - הכביש פקוק) לעבר השביל השחור (שלוחת צבאים) - בואכה מולדת. משם, חברנו לשביל הכחול היורד את נחל יששכר לעבר עמק הירדן. השביל, ברובו נוח, אינו דורש יכולות גבוהות מידי לא מהנהג ולא מהרכב. גם ג'יפון ללא הילוך כוח יוכל להתמודד. בנחל זורמים מיים, אם כי חומים ("פיפי של מומו" כמו שבן השנתיים אמר). רק שרוב המקומות היפים מגודרים... (מילא האנטריקוט היה במחיר שפוי...) אבל מצאנו מקומות לשבת, לאכול (אחלה מציית שטח) ועוד. למדנו גם שסרפד עובר תוך 2 דקות. הנחל מאוד יפה, המון פרות וציפורים מכל הסוגים. לקראת סופו, קרוב לעמק הירדן - ראינו כ-10 שלדגים... *** בחלקו העליון של הנחל, מגיע מלמטה ג'ימיני, עוצר ושואל, איך מגיעים מכאן לבית שאן... שאלתי אם יש לו מפה אמר שכן, אבל מפת כבישים..... בדרך חזרה, נותרו עוד 2-3 שעות אור, הדרמנו לעבר רחוב/רוויה, עלינו לגלבוע ונסענו דרך השבילים הדרום מערביים לכוון גן - נר. שם בקטעים מסויימים התפוצצנו מצחוק לאור העגלים והמבכירות שהחליטו לא לרדת מהשביל אלה דווקא לפצוח בריצה (מסתבר שפרה רצה לא לאט כלל) תוך כדי בעיטות באויר לאחור. גם מסלול זה מתאים לג'יפונים, רובו גם ל"גיפ ליסינג". חג שמח לכולם.
 
למעלה