ניסויים בחיות+נסיעה להודו

ayala sh

New member
ניסויים בחיות+נסיעה להודו

הייתי בסיור מטעם ארגון לזכויות בעלי-חיים במשק היום. ברפת. היכן שמגדלים פרות. מזעזע. מגדלים אותן כאילו שהן מוצר. הן כל-כך חמודות. אין סיכוי שאני נוגעת בהמבורגר. כמו לאכול חבר. התחלתי לחשוב על הרעיון של ה-flyers מה שקרלוס קסטנדה מכנה הישויות שטורפות אותנו ומשאירות רק ניצוץ של מודעות. איני יודעת אם זה נכון. משערת שיש קשר לדרך בה אנחנו מתייחסים לכדור הארץ ולבעלי חיים שמצדיק אולי סוג כזה של טרף. טוב. חוצמזה נוסעת להודו. בעלי מתעקש. אולי אמצע שם תשובות. אולי אפסיק לחפש.. שיהיה לכולנו שבוע מקסים!!
 
קודם כל, ואוו! מתי את נוסעת?

לגבי הסיור: ראיתי תמונות מסיור כזה וגם קראתי תגובות, וזה אכן מזעזע. הסבל הזה שנגרם לחיות אחרות, יכול להיווצר רק דרך חוסר מודעות של בני אדם. כן.
 

ayala sh

New member
תודה!!! הנסיעה התבטלה לבינתיים..

זה משהו שנעשה.. אבל עוד לא עכשיו. בעלי כבר היה בהודו, הוא בודהיסט בהשקפתו. השקפה שאני שותפה לה ומכבדת, אך בנוסף חשה קשר לא מוסבר לשמאניזם, כאילו אני מכירה את זה, מוכר. בית. לגבי הסיור, זה אכן מזעזע. והחלק הכי מוזר, שהחקלאים אינם אנשים רעים. להפך. אנשים מאוד טובים ומסבירי פנים. הם פשוט מתייחסים לבעלי-החיים כציוד, ככלי לעשות בו שימוש. אין בחוק זכויות לבעלי חיים אלא ככלי כלכלי ואת זה מנסים לשנות תודה על התגובה
 

ayala sh

New member
כתיבה בפורום

החלטתי שאקרא ואכתוב בפורום באופן יותר רציף. זה כלי שבהחלט אפשר ללמוד בו. אומנם גם להיפגע, מקווה שאדע לעשות את האיזון.
 

עז

New member
הטורף.

כיוון שלרוב הצמחונים והטבעוניים וגם לרוב החברים באירגונים הפועלים למען זכויות של בעלי חיים יש טורף, לא נראה לי שהטורף הוא "אשם" למצב שאת מתארת אלא בני האדם. ה"בעיה" היא שכיוון שבני אדם מעדיפים לא לקחת אחריות אז הם מוציאים את מי להאשים.... הפעם "הטורף אשם"... עמנואל זיטנר
 

yanival

New member
אינני מוצא קשר לרעיונותיו של קסטנדה

קסטנדה מנהל דיון גבוה על מודעות. למרות הזעזוע שתקף אותך למראה חיות סובלות, אינני חושב שזה קשור למודעות, ובוודאי לא לדיון פילוסופי גבוה על מודעות. סביר להניח שכל דיון פילוסופי על מודעות (ובפרט, כל הדיונים של קסטנדה ב-12 הספרים שלו) ימנע מהפרדת חיי היום יום לדברים "טובים" ודברים "רעים" (ואת מתייחסת ליחס לחיות כדבר רע). להיפך, קסטנדה מלמד אותנו שלמדנו לראות את העולם בדרכם של אבותינו, וזו אינה הדרך היחידה לראות. כמו כן, דון חואן וקסטנדה מתעללים בשתי לטאות (תופרים את עיניה של אחת, ואת פיה של השניה), ואינם מתייחסים לזה כאל דבר רע. הקשר היחיד שאני רואה בין ספריו לנושא היחס לחיות, הוא שבקטע מסויים שבו קסטנדה הביט בחיפושית זבל והבין שהוא בדיוק כמוה, הוא גרם לקוראים לתחושה שאין הבדל ביננו לבין כל יצור חי אחר.
 

ibag

New member
כל ספר יכול להתפרש כדיון פילוסופי

כל עוד לא מיישמים את הרעיונות המובעות בו. אם הגדלת המודעות לא קשורה לתשומת לב למה שקורה סביבנו אז למה היא כן קשורה?
 
למעלה