סיכויי הדבקות ב-HIV(מין אוראלי לא מוגן)

alex22331

New member
סיכויי הדבקות ב-HIV(מין אוראלי לא מוגן)

לפני כמה ימים השתמשתי בשירותים של בחורה(זונה) ובמשחק המקדים עשינו מין אורלי לא מוגן(אני ירדתי לה וגם היא לי ללא קונדום). אני יוצא מנקודת הנחה שהיו לי פצעים בפה, אך לא מדמים. הרגשתי על הלשון את נוזל הנרתיק(נכנסתי די עמוק עם הלשון). כאשר סיימנו, הגשתי מעין שפשופים על הלשון ולאחר כמה שעות בדיוק מתחת ללשון הרגשתי שיש לי אפטה. כעת אני מרגיש כאבי גרון חלשים.
מה הסיכויים שנדבקתי?

כמו כן, במשחק המקדים השתפשפתי עם הפין בה, אך זה לא הרגיש כאילו הייתי בפנים. אם אכן נכנסתי לתוכה לכמה שניות, מה הסיכוי במצב הנ"ל להידבק?

אני נכנס ללחץ רק מלחשוב על זה(זה היה די חסר אחריות מצדי) ואבקש את תמיכתכם ומודה מראש על התשובה!

בברכה,

אלכס.
 

ATFAdmin

New member
הסיכוי ביחסים אורליים להדבקה נמוכים עד תיאורטי

לינק להסבר על דרכי הדבקה ומגעים בטוחים: http://www.aidsisrael.org.il/article/hiv-transfer)
כאב גרון אינו תסמין Hiv מובהק וגם לא אפטות - הסיכוי ביחסים אורלים להדבקה נמוכים עד תיאורטים . כמו כן פצעים לא מדממים בפה אינם מקור הדבקה נוח. יש להבדק תוך 3 שבועות מהאירוע החשוד על מנת להסיר ספק ממצפונך. ניתן לחזור על הבדיקה לאחר 3 חודשים על מנת לאמת את התשובה.
עבור התסמינים שהעלת יש לפנות לרופא המשפחה שלך לבדיקות מתאימות למחלות מין האחרות ולמה שיציע לך.

מגע מיני אוראלי :

במגע מיני אוראלי, לצד החודר (הנמצץ) אין בכלל סיכון להדבקה, ועבור הצד הנחדר (המוצץ) ישנו סיכון תיאורטי להדבקה.

הצד המקבל - בזמן נתינת מין אוראלי, איבר המין של הצד המקבל (נרתיק או פין) בא במגע עם רוק. נוכחות הנגיף ברוק אינה מספיקה (מבחינת הריכוז) להדבקה, ולכן אין סיכון להדבקה עבור הצד המקבל. גורמים נוספים אשר מקטינים את הסיכון הם נוכחות אנזימים ברוק אשר מסייעים בפירוק הנגיף, ונוכחות של אויר אשר מחמצן את הנגיף.

הצד הנותן - צד זה חשוף ל-pre-cum/נוזל הזרע/הפרשות הנרתיק אשר באים במגע עם חלל הפה אך לא ישירות. כאמור במין אוראלי קיים עירוב של אויר ולכן המעבר לא נחשב כמעבר ישיר. האזור בעל הרגישות הגבוהה יותר הוא בית הבליעה ולכן מומלץ לא לגמור בפה. במקרה של גמירה בפה, על מנת להקטין את הסיכון להדבקה עדיף לירוק את נוזל הזרע באופן מיידי (או לחילופין לבלוע, ואז הסביבה החומצית של הוושט משמידה את הנגיף, אך עם זאת ישנו מגע בין נוזל הזרע לבית הבליעה). במקרה של הפרשות נרתיק גם כן מומלץ לא לבלוע את הפרשות הנרתיק.

חשוב לדעת שלא ניתן לשלול באופן מוחלט את הסיכון להדבקה במין אוראלי, אך עם זאת אין תיעוד בספרות המקצועית של הדבקה בעקבות מין אוראלי בלבד. לפיכך מדובר על סיכון תיאורטי, אך כזה שלא ניתן להתעלם ממנו.

גורמים שעלולים להפוך את הסיכון לממשי הם דימומים מאסיביים בפה (לא מדובר על דימומים שטחיים בעקבות צחצוח שיניים אלא על כאלה שמתרחשים אחרי פציעות קשות או בזמן ניתוח, ובעיקר כאלה שלא מעודדים קיום מין אוראלי אלא פינוי לטיפול רפואי), וכמובן מחלות מועברות במין פעילות. בנוסף, ממחקרים שנעשו התגלה כי אלכוהול מגביר את הרגישות בריריות בחלל הפה ובבית הבליעה ובכך מגדיל את סיכויי ההדבקה.

לסיכום, מין אוראלי (ללא פצעים פתוחים ומדממים) אינו מהווה חשש להדבקה לצד המקבל ומהווה חשש להדבקה מאוד מאוד נמוך ומזערי לצד הנותן.
 
למעלה