סיכום חוויות מהכנס על גישת DIR

תירתיר2

New member
סיכום חוויות מהכנס על גישת DIR

שהיה בבר אילן. תלמה-את היית שם, ואולי עוד מישהו מהפורום? היה מעניין מאוד. הכנס התייחס לשיטה של גרינספן שהיא בגדול התפתחותית-אינדיבידואלית המבוססת בעיקר על מערכות יחסים ויצירת קשר. הוסבר על עקרונות הגישה, בליווי סרטוני וידאו, על קבוצות הילדים ומהי בעצם שיטת הטיפול. ההדגשות העיקריות שאני זוכרת הן- אנו מנסים לחזק את היוזמה של הילד, להרחיב את הפעולות שהוא עושה למשהו יותר משמעותי כשהרמה שאליה אנו שואפים היא רמה של הפשטה ומשחק סימבולי. חייב להיות בסיס סנסורי טוב של ויסות תחושתי, שעוזר לילד להיות פנוי לקליטה ולהנאה. הדרך העיקרית להגיע לילדים שהתגובתיות שלהם נמוכה מדי היא הגברת עוצמת הרגשות והאפקט, כי רק בדרך זו ניתן למשוך את תשומת ליבם. השיטה אמורה להיות מיושמת בצורה אינטנסיבית (כמו שיטת ABA) כאשר ההורים הולכים עם הילד לטיפולים שונים ומקבלים הנחיות לעבודה בבית. טוב, יש עוד הרבה דברים חשובים. בכל אופן נהניתי. מקוה שיהיו עוד הזדמנויות ללמוד. ביי,
 

נונינה1

New member
אני אהיה גם בכנס של אלו"ט

ב-16 בחודש. קוראים לי מרב געש. אשמח להפגש איתך שם אם תהיי שם.
 
היה מדהים ומאיר עיניים ../images/Emo2.gif../images/Emo88.gif

הקורס הזה היה מדהים כי סוף סוף גם ההורים יכלו לקבל ישירות ידע והכוונה ברמה מקצועית שכזו. כמו שתירתיר כתבה העקרונות מתייחסים למתן משמעות ומידע ויכולת הפשטה וחשיבה סימבולית דרך התערבות בפעולות הילד וההתעסקות שלו. אך מעבר לכך זו הפעם הראשונה שאני רואה בדיקה ומעקב בו זמנית על היכולות של הילד תוך כדי העבודה והתאמה מושלמת ליכולותיו וצרכיו: יכולת הקשבה ועיבוד מידע שמיעתי יכולת עיבוד מידע ויזואלי אופן המבט (מהצד או ישיר) ומעקב העיניים יכולת תכנון מוטורית ובעיות של דיספרקסיה יכולת תכנון במרחב גם בבניה וגם בהליכה מתוכננת לפעילות יכולת ORAL-MOTOR של שימוש בפנים ובפה להבעה ודיבור יכולת של הבנת משימה ורמת הביצוע שלה יכולת לביצוע רצף של פעילות בעלת משמעות כמו לדוגמה אריזה של תיק לים או הכנת ארוחה, או להבדיל- הצגה של סיפור עם התחלה אמצע וסוף קשורים זה בזה. וכמובן יכולת החשיבה הסימבולית וההפשטה המורכבת יחד עם שימוש במילים כמו רעיון, פתרון, אפשרות או בעייה ומתן פתרונות יזומים על ידי הילד למצבי קושי שונים בתחום הרגשי (קנאה, שתלטנות, תחושת חרדה או חוסר אונים, תסכול ועוד). וההתייחסות לצרכי האחרים שהיא כל כך חשובה ובעייתית אצל ילדנו מקבלת פה הרבה הכוונה כדי לאפשר להם להבין שיש מולם עוד אנשים וילדים עם צרכים שונים משלהם. היתה התייחסות נרחבת לנושא של הדרכת ההורים כיצד להימנע משגיאות נפוצות וכיצד להרחיב את עולמו של הילד בהתאם ליכולותיו כמו למשל לספר לו ספר בעל רצף משמעותי עם התחלה אמצע וסוף ולשאול עליו שאלות ברמות שונות. לאפשר לו לתכנן ולעזור בפעולות היום יום כשהן בעלות מטרה ותכנון. והכי חשוב היה לדעתי ביומיים האלה לדעת מתי הילד נסוג או מתנתק ומהם הגורמים אצלו שיצרו את ההתנתקות ( לא מבין, חרדה, פחד מכישלון, חוסר וויסות תחושתי או גירוי מאיים מדי ועוד) ולנתח את ההתייחסות שלנו ואת תגובתו כדי לדעת איך להחזיר אותו אלינו לתקשורת דו צדדית ואיך ללמד אותו לפתור קשיים במקום להתנתק וכמובן ללמוד בעצמנו כיצד לעזור לו בוויסות כדי למנוע את ההתנתקות הזו. בקיצור אני חושבת שיש לכולנו ממי ללמוד אבל זו בהחלט עבודה קשה כשעושים אותה כמו שצריך 45-50 שעות בשבוע... אבל השיטה מוכיחה את עצמה בגדול בארה'ב.
 
אינטגרציה סנסורית

המטפלת של דורי ב"בייקר" הציגה את המקרה שלו בפני דר' סרינה ווידר ונאמר לה בין השאר שאנחנו צריכים לעבוד איתו על התחום הסנסורי עם דגש על אינטגרציה סנסו-מוטורית. נשמח לקבל כל תובנה בנושא ובעיקר שם של מרפאה בעיסוק שמתמחה בתחום.
 
יש כמה דרכים להשיג מרפאת בעסוק

שלום למיכל ורונן, יש לא מעט מידע בתחום לגבי אינטגרציה סנסו מוטורית אך כדאי באמת למצוא באיזורכם מישהי טובה בתחום. אפשר לברר באיזור שלכם דרך החינוך המיוחד ולקבל שמות של הורים ותיקים לילד PDD או איחור התפתחותי כדי לקבל מהם מידע על אנשי המקצוע באיזור. אפשר לבדוק בבית לורן שגם אצלם יש רשימה של אנשי מקצוע באיזורים השונים בארץ. אפשר להכנס לפורום הריפוי בעיסוק בתפוז ולשאול אותן. אפשר לשאול בבייקר בבר אילן, כי הן הכשירו לא מעט אנשים בתחום הגרינשפני למרות שאני חוששת שהם לא מאורגנים עם רשימות. וכמובן שאפשר להתקשר ליחידות להתפתחות הילד באיזורכם ולברר דרכם. כיתבו מעט פרטים על האיזור בו אתם גרים ומידת הניידות ונראה -אולי נוכל לעזור יותר.
 
מרפאה בעיסוק

אנחנו גרים בבית יהושע שליד נתניה ולא היינו רוצים להרחיק מעבר לכ"ס וכדומה. אם יש לך קישורים למידע כתוב נשמח מאוד לקבלם. תודה
 
למעלה