פיברומיאלגיה טיפול בקור - קריוטרפיה

ענת168

New member
האמת שבאתי לטיפול זה עם צורך בטיפול בפציעה בברך. לא חשבתי שתהיה השפעה על הכאבים בגוף והעייפות המאפינת אצלי,
לאחר כ-5 טיפולים שמתי לב שאני יותר ערנית ושהגוף כואב לי פחות. כרגע אני כמעט בסוף הסידרה ( 10 טיפולים).לשימחתי לא רק שהברך מחלימה,
גם הכאבים מפושטים נעלמו, אני ערנית , ממוקדת ואין לי נפילות אנרגיה! ממליצה בחום - על קור!
למי שנמצא בצפון אוריאל שהוא גם רופא סיני / פורה וידה - https://pvt.co.il/
 
זו בעצם רפואה אלטרנטיבית ?
לנפי. זו רפואה קונבנציונלית לגמרי. עושים את זה במרפאות פיזיותרפיה וזה מתאים לסוגים מסוימים של מחלות בפרקים. זה טיפול ב"הלם" לגוף, אז צריך להיות מאד בעלי ידע שלא יגרם נזק.
ויש הרבה מטפלים "אלטרנטיביים" (מטעם עצמם בעיקר) שמציעים טיפול בקרח בלי שיש להם מושג באמת על כלום. ויש אנשים נואשים שמוכנים שיעשו להם דברים בלי לבדוק את הנושא.
כמו שבמקרים שזה הטיפול הנכון זה עוזר, כך במקרים שזה לא נכון זה יכול לגרום נזק ממשי. ובלתי הפיך.
 
שמחה לשמוע. כמה זמן זה כבר ככה אצלך?
צריך להזהר מהמלצות גורפות כי יש מי שאותו טיפול יכול לגרום להן נזק. ויש גם בעיה אתית עם פרסום שם של מטפל מסוים.

אשמח לספר לך על היבטים אחרים שאני מצאתי שטובים לי וקשורים בקור.
אבל בואי נזיז את הדיון משם של טיפול מסוים ושל מטפל מסוים.

וטיפול בקור במפרקים יכול לגרום לנזק נוראי למי שזה לא מתאים להם. את לא רוצה את זה על מצפונך. וגם לא חלילה אם למישהי תהיה חוויה קשה עם מטפל שאת הפנית אליו.
היו פה כבר סיפורים, ואני מכירה באופן אישי, של מטפלים (בגלל ההמנעות מהסדרת התחום. ל]פני עשרים שנה התחילה הצעת חוק להסדרה) שפגעו מינית במטופלות, לכן היו פה נשים מובילות של הפורום שנמנעו מלתת המלצות כאלה. זה לשאת על עצמך אשמה איומה.
 
כמי שסובלת מתת"כ ושהדיסאוטונומיות הן הדבר המשמעותי POTS וחברותיה. הבנתי שהצלחתי לעשות דברים תקדמייים ביותר בקור, כי הוא מכווץ את כלי הדם.
כיוון שאצל חולות תת"כ המערכת האוטומונית לא עובדת בצורה תקינה, אין כיוון וה רחבה של כלי הדם בהתאם למה שהמערכת האוטונומית עושה אצל אדם בריא.

התחושה אצלי בדברים שעשיתי (שהם לאו דווקא טיפולים עם שם ועם מטפל או שעולים כסף) היא שמגיע לי דם למוח. שהוא מצטלל אפילו לרגעים וכמו שאת מתארת יורדת איזו שכבה של הכאב הקבוע.
וגם תחושה שמגיע לי דם ללב. שיש זרימה לפריפריה.

כיוון שאני מגיעה למצבים של כמעט עילפון מתשישות, מתישהו גיליתי שלפתוח את הדלת של הפריזר ולשים את הפנים מולו לכמה שאפשר, מאד עוזר לי.
כנ"ל מול חלון פתוח כשקר בחוץ.

יש לי עוד הרבה דברים לספר על הקור. שעבורי הוא אכן איזשהו מפתח לשיפור.
אבל שיהיה זה סיפור אישי ולא המלצות לאיש.

בתחילת דרכי בפורום (כשמונה שנים, לצערי ועדיין חולה) היה סיפור הבראה כזה פלאי (שכשקוראים את האמיתייים שבהם רואים שזה אינדיבידואלי לגמרי. עדיין לא נלמד דפוס של "נסים", של שיפור כן בהחלט)
מישהי סיפרה שגררו את גופה הדווי לחופשת סקי שהיא בכלל לא היתה מסוגלת לשום דבר מזה, לא לנסיעה עצמה ובטח לא לסקי. ואז השהות על הרים גבוהים ומושלגים בקור גדול, גרמו לה להבראה מתת"כ. היא כתבה על זה הרבה זמן אחרי. לפחות שנה.
וגם אז צריך לזכור שהמחלה יכולה לחזור, שיש רמיסיות.
ובעיקר יש פה המון סיפורים של אנשים שמצאו משהו ש"הבריא אותם" לפחות מחודש והם יוצאים בהצהרות ואחר כך מתרסקים ובעיקר מרסקים הרבה חולים אחרים שפיתחו תקוות שווא.

צריך מאד להזהר עם זה.

ואם שרדת את כל האמירות המורידות שלי. אשמח מאד לדון איתך איך את יכולה להמשיך את התועלת שהפקת מהטיפול בקור בברך.
כי הטיפול הזה הרי מוגבל. ויש דברים שאת יכולה לעשות לבד. ושכאמור לא עולים כסף או תלויים במטפל.
ואני בטוחה שאלמד מזה בעצמי, כי הבדיקה הזו של מה בדיוק בקור טוב לי היא מתמשכת. ולא יודעת על איזה צפון את מדברת. אני גיליתי שכמו בסיפור ההוא מהחופשת סקי, השהייה בגובה רם - ההר הכי גבוע שנגיש לי בצפון, יחד עם הקור - זה המתכון המושלם.
גם זה קשור לאיך הגוף סופג חמצן וכנראה גם לאיך הוא משתמש בו.

טוב, אעצור פה. סליחה על האורך. בעיקר אני ממש שמחה עבורך שמצאת משהו שעובד, כל הקלה היא המון. והלוואי ותמצאי דרך לשכפל את הדבר שעזר לך בטיפול הספציפי שקיבלת.
 
למעלה