פציעת ספורט- שבר בצלע

NavaRozolyo

New member
פציעת ספורט- שבר בצלע

ערב טוב,
אני מתאמנת בסוג של אקרובטיקה, די אינטנסיבית (6 פעמים בשבוע). למותר לציין שזה דבר מרכזי וחשוב בחיים שלי ולכן הפציעה מאוד (מאוד) מדכאת... אני אודה לעצתכם.
טיפה רקע: לפני כמעט שלושה שבועות נפגעתי באימון (לא זכור לי בדיוק איך) והתחילו לי כאבים באיזור החזה העליון. בהתחלתה חשבתי שמדובר בקרע בפקטורליס מיינור, ושני רופאים גם אבחנו כך (רופא מוקד חירום של הקופ"ח ורופאת משפחה).
המשכתי להתאמן עם זה (השתדלתי להימנע מהידיים אבל המשכתי), בדיעבד אולי עשיתי עוד קצת נזק..
בסופו של דבר הגעתי לפיזיותרפיה (במרפאת מומחים פרטית), עשיתי שני טיפולים, ורק אחריהם עשיתי אולטרסאונד וגיליתי שיש שבר בצורת מדרגה בצלע (אני חושבת שב-4).
העניין הוא שהפיזיותרפיסטית לחצה מאוד חזק, גם על העצם. הכאבים התגברו משמעותית אחרי הפיזיותרפיה.
אמרו לי שלוקח 6 שבועות לאיחוי, והשאלה היא ממתי סופרים? יכול להיות שהיא החמירה את השבר וצריך להתחיל לספור מאז הטיפול האחרון? הפיזיותרפיסטית אמרה שלא, אלא מאז האימון האחרון, כי היא לקחה בחשבון שאולי יש שם שבר. מצד שני, עובדה שהכאבים החריפו משמעותית אחרי הטיפול שלה, והיא כן לחצה מאוד חזק..
כמו שציינתי, מדכא אותי מאוד להיות מושבתת לכ"כ הרבה זמן. זה היה דבר מאוד מרכזי וממלא בחיים שלי, ולכן ההבדל בין עוד שבוע לפחות שבוע קריטי בשבילי (הפיזיו' הייתה שבוע אחרי האימון האחרון).

שאלה נוספת- התחלתי לעשות בינתיים קצת תרגילי רגליים בחד"כ (מכשירי רגליים, סקווטים, סטפר). אני לא עושה באופן ישיר כלום עם הידיים ולא מרימה משקל, אבל זה עדיין מאיץ ומעמיק לי את הנשימה, ומזיז טיפה את איזור בית החזה. יש בעיה עם אימון כזה?

תודה רבה,
נאווה
 
פציעת ספורט- שבר בצלע

צהריים טובים,
בדרך כלל אצל אדם בריא איחוי של שבר לוקח כ 6 שבועות.
אם הרופא לא אמר לך אחרת אין מניעה לבצע אימוני רגליים. בעת תהליך הנשימה יש תנועה של הצלעות והשרירים הבין צלעיים לכן טבעי שתרגישי כאבים.

רפואה שלמה
 
למעלה