פרחי באך - הכנת תמציות

tut534

New member
פרחי באך - הכנת תמציות

לאחרונה נחשפתי וקראתי המון על פרחי באך. רציתי אם אפשר לשאול איך מבחינה מעשית מכינים את התמציות - לאחר שבחרתי את התמציות שהכי מתאימות למצב הרגשי שלי ( בהתייעצות עם גורמים אחרים שנתנו נקודת מבט יותר אובייקטיבית ממני מן הסתם ) אז שוב - איך מבחינה מעשית מכינים את התמציות . - אני מתארת לעצמי שצריך לרכוש את התמציות הדרושות - במידה ואני רוצה לשים לי בבקבוק של 20 מ"ל (עם מזלף על מנת שאוכל לטפטף על הלשון ) - כמה טיפות מרוכזות יש לשים בבקבוק, כמה מים ( איזה סוג האם מים מינרלים) - כמה אלכוהול אני צריכה למהול , ואיזה סוג אלכוהול . זהו תודה רבה מאוד על ההתייחסות .
 

משי א

New member
פרחי באך-תשובה

מומלץ להיעזר במטפל מקצועי שהתמחותו היא בפרחי באך (התמחותם של הגורמים המקצועיים שעימם התייעצת, היא בפרחי באך?) המטפל/ת מתאימים תמציות על סמך הידע המקצועי שלהם, הם גם אלו שמכינים עבורך את התמציות, ומנחים אותך באופן השימוש בהם. אם את מעוניינת להגיע לניצול מירבי ויעיל של התמציות, לא מספיק לקחת אותן, התהליך כולו צריך להיות מלווה על ידי מי שהתמחותו טיפול בפרחי באך. בכל בקבוק שמקבל מטופל ישנה כמות של בין תמצית אחת לחמש, (לעיתים אף יותר) לפי שיקול מקצועי של המטפל, שיודע גם מה כמות האלכוהול, איזה סוג של אלכוהול לשים ואיזו כמות של מיים מינרליים. את התמציות מזליפים מתחת ללשון ולא על הלשון. אשמח לענות על שאלות נוספות, אם יהיו לך, כאן או במייל.
 

tut534

New member
תודה רבה, שאלה נוספת -

תודה - בעקרון כבר קבעתי פגישה עם מטפלת. האמת היא שאפילו היום . אין לי כוונה לפחות כרגע, להכין את התמיסות בעצמי ( אלא אם כן אני אלמד באמת לעומק את כל הנושא של פירחי באך [בקורס - עם מורה ] אך עדיין לא הבנתי איך מכינים את התמיסה. לפי הבנתי - תקני אותי עם אני טועה - ניתן להשיג את התמיסות בצורה מרוכזת בבקבוקים. אם הבנתי נכון היחס הנורמלי בין טיפה מרוכזת למים המינרלים הוא אחד לחמש (האם זה נזיל - כלומר האם ניתן לתת יחס אחד לארבע במקרים מסויימים ? כמה טיפות אלכוהול צריך לשים בתמיסה על מנת שתהיה יעילה לכמה שבועות ? שוב אני לא מתכוונת להכין את התמיסות בעצמי, אלא רק להעשיר את ההבנה שלי בנושא. תודה - :)
 

משי א

New member
זה כבר נשמע הרבה יותר טוב :)

שיהיה בהצלחה בפגישה היום. לשאלתך על כמויות בבקבוק סטנדרטי של תמציות, כמות האלכוהול בכמות שתכסה1/3 מהבקבוק, מיים מינרליים עד 3/4 מהבקבוק, ו 4 טיפות מכל תמצית. את התמציות ניתן לקנות כערכה של כל 38 התמציות + הרסקיו, או כתמציות בודדות. לא ידוע לי על בקבוקים מוכנים של תמיסות, וגם אם היו לא הייתי ממליצה לקנות אותם-כי כמו שהסברתי קודם, התאמת התמציות הינה אישית, לפי שיקול דעת מקצועי של המטפל בהתאם למה שהמטופל זקוק לו באותו רגע. את הרסקיו (שמכיל 5 תמציות קבועות) ניתן לרכוש בכל בית מרקחת פרטי וגם ברשתות השונות, ולהזליף 4 טיפות מתחת ללשון, בכל מקרה של טראומה, פציעה, תאונה, פיגוע וכדומה.
 
תמציות אנרגטיות

יתרונן של תמציות אנרגטיות מכל סוג (באך,קריסטלים,קליפורניה וכו) הוא שניתן להשתמש בהן גם על סמך ידע אישי וגם בקבלתן עי המלצת מטפל . יתרונו של הטיפול עי מטפל : הוא רואה מה שאת לא רואה , יש לו כלים (ברב המקרים) להעריך טוב יותר אילו תמציות יעזרו לך בצורה היעילה ביותר . היתרון בשימוש העצמי: זמינות. לא לכל פיפס צריך לרוץ למטפל . מותר ואפשר לקחת אחריות ולהסתדר במקרים רבים לבד (אגב זו היתה הפילוסופיה של באך) בהצלחה בטיפול.
 

משי א

New member
רחל...

אני צמאה לכל פירור ידע על האיש המופלא הזה באך, יש לך אולי כתובת אתר שם הוא כותב על היתרון בשימוש העצמי?
 
דר באך - ספרים

2 ספרים מומלצים: 1. Collected Writings of Edward Bach בהוצאת - Bach Educational Program 2. The original writings of Wdward Bach בהוצאת C.W. DANIEL מומלץ לכל מי שמתעניין להבין כיצד באך מצא והגיע אל הפרחים והתמציות כמו גם אמונותיו והדרך אותה בקש להנחיל .
 

משי א

New member
תודה רחל :) על הפירוט של ספרי-באך

שיעור ראשון בקורס פרחי באך מוקדש כולו לאדם, ופועלו... וגם פרטים טכניים כמו מתי הוא נולד, מתי הוא נפטר... הדיעות חלוקות לגבי המחלה ממנה נפטר, יש האומרים שהיה זה סרטן, וחלק אומרים שלא ידוע ממה הוא נפטר... כוונתי היתה לינק לאתר שבו מובאת הפילסופיה של באך, ובמיוחד הרעיון שעליו דיברת, השימוש העצמי בתמציות...
 
הפילוסופיה של באך

אשמח לשמוע מי היה המורה שלך .(רוב המורים היו תלמידי) הנושא של הטיפול העצמאי מופיע בכל כתביו של באך .ולכן פירטתי לך את שמות הספרים אם תרצי לקרוא את כתביו . בשל גישתו זו ובשל העובדה שעבדו עימו עוזרים ללא הכשרה רפואית הוא נאלץ להתפטר בסופו של דבר מן ההסתדרות הרפואית באנגליה מעט לפני מותו . ניתן לאמר שחלק גדול מפועלו (כפי שהתבטאת) הוקדש להעברת המסר של פשטות הטיפול והצורך של כל אחד לטפל בעצמו בעזרת התמציות . כיום,בשל סיבות רבות ומגוונות (אם תרצי נשוחח על כך בפורום) המסר הזה שהוא עמוד מרכזי במשנתו של באך מוצנע ומוסתר . כמטפלים גישתי היא שעלינו לעודד כל שביב של רצון לקחת אחריות על הבריאות. פרנסת המטפלים לא תפגע כי לפרנסה דואג היושב במרומים .
 
מצאתי בשבילך גם אתר

אמנם לא בשפתו של באך (כמו בספריו) אך עדיין מהאתר של מרכז באך תוכלי לקרוא על הפילוסופיה שלו שהם עדיין שומרים (למרות שגם מדריכים שם)
 

משי א

New member
שלחתי לך מסר לגבי המורה שלי

בשל אלו סיבות, לדעתך, הוצנע המסר הזה של באך, בדבר פשטות הטיפול? לדעתי, האחריות לבריאות של כל אחד ואחד על עצמו היא רבה וגדולה, ואין בכך סתירה לצורך בטיפול על ידי מטפלים מקצועיים. בכל תחום טיפולי, גם ברפואה הקונבנציונלית וגם במשלימה, אפילו המטפלים/רופאים אינם יכולים לטפל בעצמם, למרות מקצועיותם, קל וחומר אדם חסר כל ידע מקצועי בתחומים אלו...
 
תודה

מציעה שתפתחי את הנושא לדיון כללי בפורום . תמיד טוב לשמוע עוד דעות.
 
תודה

מציעה שתפתחי את הנושא לדיון כללי בפורום . תמיד טוב לשמוע עוד דעות.
 

ספירל

New member
2 טיפות מכל תמצית זה בסדר גמור

לא צריך 4. בנוסף אפשר לבקש בכל בית מרקחת שמוכרים צמחי מרפא שיכין פורמולה בשבילך ולא צריך לרכוש את כל הרמדיס בנפרד!
 

משי א

New member
אהמ אהמ...

בקבוק תמציות פרחי באך צריך להכיל 4 טיפות מכל תמצית שמכניסים לבקבוק. לגבי רכישת התמציות: מי שאינו מטפל בעצמו-אינו צריך לקנות את כל הערכה ויכול להסתפק ברכישת תמציות בודדות. ובאשר להכנת בקבוק תמציות בבית מרקחת-גם זו אפשרות אם לוקחים תמציות ללא ליווי של מטפל מקצועי.
 
למעלה