קיבלנו תוצאות אבחון

Julie2021

New member
שלום
קיבלנו תוצאות אבחון לבני שבן כמעט 4 שהוא נמצא על הספקטרום האוטיסטי.
בן זוגי לא מקבל את זה ודורש לעשות אבחון חוזר . הוא טוען שנעשה אבחון יתר ושמדובר בעיכוב התפתחותי בלבד .
אשמח לדעת מה האופציות שלנו במקרה כזה?
האם לעשות אבחון חוזר דרך קופת חולים? האם לעשות אבחון נוסף באופן פרטי? איפה ? אנחנו גרים בירושלים ..

מבחינתי , אני מקבלת את האבחון וכן פתוחה לשמוע חוות דעת נוספת אבל כן לאט לאט מעכלת את העובדה שהחמוד שלי צריך עזרה מיוחדת אז אשמח לשמוע על יתרונות וחסרונות לשילוב בגן עירוני עם עזרה של סייעת לעומת גן תקשורת ? גנים מומלצים בירושלים ? ובכלל לקבל את המדריך להורה שהרגע קיבל בשורה כזו ואין לו מושג מהחיים שלו .

תודה רבה
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ברוכה הבאה |4U|

הרבה פעמים לאבות קשה יותר לקבל את האבחון מלאמהות...
אפשר לחשוב על כלמיני הסברים לכך, בכל מקרה, זו תופעה מוכרת.
ניתן כמובן לפנות מיד לאבחון חוזר (בהתפתחות הילד או פרטי, לפי עומק הארנק)
אבל לעניות דעתי ומנסיוני
(שלושה מארבעת בניי על הספקטרום, בני 13-25, ולאורך שנים ארוכות מלוה הורים בפורום)
חבל על האנרגיה, התקציב וכל שאר המשאבים.
אבחון אינו גזר-דין, אין צורך להגיש ערעור.
עדיף לבנכם לקבל את ההתאמות והמענים שהאבחון יאפשר לו,
אם לקראת כתה א' תחשבו שהאבחון שגוי, תוכלו לפנות אז לאבחון חוזר.

בשלב זה, המלצתי הראשונה היא - ללמוד.
למשל- מה זה בכלל ספקטרום אוטיסטי?
ספוילר: לא מה שהסטריאוטיפ אומר, אפילו לא בדיוק מה שאנשי המקצוע סיפרו לכם.
המומחים האמיתיים בתחום הם אנשי הספקטרום עצמם.
יש כיום לא מעט טקסטים, בלוגים, ספרים, סרטים ועוד בהם אנשי-ספקטרום (=א"סים) מסבירים ומתארים.
אם תרצי, אעלה כאן כמה קישורים להתחלה.
כמובן שכל אדם הוא עולם בפני עצמו, ולא בהכרח מה שא"ס כלשהו כותב, נכון גם לבנכם.
לכן חשוב להחשף לכמה שיותר א"סים.

הנטיה הטבעית של חלק מההורים, היא להתחיל מהמון עשיה,
לעשות בחירות והחלטות (טיפולים, מסגרת חינוכית וכו').
אבל בכל תחום אחר ברור לנו שהחלטות כדאי לעשות על בסיס ידע והבנה, נכון?

לשאלתך לגבי שילוב יחידני לעומת גן תקשורת:
אין תשובה גורפת...
לא רק שכל ילד ומה שנכון לו
אלא שכ"כ הרבה תלוי באישיותה ותפיסתה החינוכית של הגננת,
אולי אפילו יותר מבסוג הגן.
שילוב עלול להחוות כמלחיץ ומאיים, ועשוי להיות נפלא.
בגן תקשורת ילד עלול לקבל מסרים של חוסר אמון ביכלתו,
או להיפך: לחוות הקשבה לצרכיו, קבלת מענים והזדמנות לפרוח.

איך היה לבנך בגנים שהיה בהם עד כה?
מה הביא אתכם לפנות לאבחון?
 
למעלה