קיצוניות אגרסיה וקיטש

The Heretic

New member
קיצוניות אגרסיה וקיטש

אני יושבת על הכורסא הבלויה בחדרי; עיני נעוצות בדלת. הידית לא מסתובבת, הידית לא מסתובבת.
אבל אני מחכה, ואמשיך לחכות שתחזור, לרגע בו גופי יצא מן הקפאת הזמן על תפקודו ולבי יתחיל לדפוק שוב, הרגע בו הברק יחזור לעיני המתות, הרגע בו הדם יעלה שוב למוחי, הרגע שחמצן יחזור לחדור לריאותיי
ואולי ברגע שזה יקרה, לא ברק יחזור, ולא חמצן יכנס, ולבי לא יחזור לפעום, אלא שטפי דם ענקיים, אדום עז, דם יתפרץ מלועי ונחירי ירשפו אש, שיערי יתפרע באין הרוח, ואני אעמוד גבוה וציפורני הכסוסות תהפכנה לטפרים חודרניות, ואני אתקרב אליך לאט, לאט, אחייך את החיוך המיתמם שלי, אולי אפילו אקרוץ בחינניות מלאת ריסים ארוכות, וברגע, ברגע שתעיז לפצות את פיך, ברגע שתוציא את ההברה הראשונה... אתנפל עליך בחוזקה ואת חוד ניבי אנעץ בצווארך, אינק את דמך, לגימות גדולות שכמעט יחנקו אותי, אך לא אפסיק עד הטיפה האחרונה, עד שגופך יזהר מלובן בחושך חדרי.
אשכיב אותך במיטתי, אכסך בשמיכה דקה. אלטף את פניך כאילו היית ילדי שלא היה, אקח את הספר הראשון מן המדף, ואתחיל לספר אותו ללא קול, שורה אחר שורה, דף אחר דף, עד שאומר "הסוף" אנשק אותך נשיקת לילה טוב, אכסה את ראשך בשארית השמיכה, אצא מן הבית, אנעל, ואברח. אצרח. הוא נרצח.
-
וישבתי. וישבתי. וחיכיתי. ואין בא.
אור השמש התחיל לחדור מבעד לתריס בפעם השלישית.
קמתי בן שנייה, רצתי לדלת, תלשתי אותה מן המקום, ירדתי במדרגות, קפצתי חמש, מעדתי בנחיתה, כאב עז פילח את קרסול שמאל, אך לא היה לי אכפת. רצתי ברחוב, אגרופי מורמים אל על ואני צורחת מבפנים ורק שפתי נעות, ואני מועכת חילזון בכף רגלי וממשיכה לרוץ, הטל מרטיב את שערי אך אני ממשיכה לרוץ. אנשים מסתכלים עלי מאוד מוזר אני קולטת מזווית העין, בצורה שמעולם לא הביטו בי קודם, עיניהם נפתחות לגודל מלא ופיהם מתעקל להבעה שאיני ראיתי מימיי, אך אני ממשיכה לרוץ, אני חוצה את הכביש ומכוניות צופרות, כל המכוניות צופרות, מיליון מכוניות צופרות. אני מרגישה את זרמי האוויר רוטטים בתוף אוזני, אני עומדת באמצע הכביש, מוחי מסתחרר בצורה קיצונית, שיערותיי נמרטות אחת אחרי השנייה מקרקפת ראשי, בגופי נחרטים קווים אדומים מציפורניי, אני מרגישה את האדמה מטלטלת מתחת לרגלי.
מישהו תופס אותי חזק, מרתק אותי לרצפה, וכואב לי, כואבות לי הידיים מהריתוק, והראש שלי נדפק ברצפה מלחיצה חזקה של מי שקושר אותי. ופתאום, פתאום אני קולטת.
"ילדה, את ערומה".
השוטר מדבר אלי אך אינני שומעת ועיני מטושטשות מכדי להבין את תנועות שפתיו, אז אני שותקת.
הבחור שעמד לצדו וריתק אותי הפשיל את מעילו וכיסה את גופי הכחוש מימיי רעב.
התקבצתי לכדור, להסתיר את פניי.
אני ממצמצת, אור פנסי המכונית מסנוור אותי, אך אני מישירה אל העיניים הזוהרות האלה מבט-
אלוהים, אני לא מפחדת להסתכל לך בעיניים. וזהו קרב מבטים ביני לבין אלוהים אשר ברא את הטוב והאור, הטוב והאושר, אני לא אפסיד בקרב בין העיניים השחורות למוארות, אפילו שכל כך הייתי רוצה להפסיד, ובעצם אני מבינה כי השתקפות האור בעיני היא נצחונו של אלוהים, אך מדוע אינו מאיר את דרכי?
השוטר התכופף לעברי, החזיק חזק בידי. "את בטוחה עכשיו, ילדה."

-
אשמח לדעות/הערות/ תגובות..
 

ben1b2e3n

New member
הטוב והפחות טוב

את כותבת מותח ומותח מאוד מעניין. מרגישים את התחושות ממש.. את הבהלה.. את הזרירזות שהיא בורחת מהדלת והחדר לרחוב את הטירוף.. רואים שאין הרבה היגיון במקרים שמתוארים בסיפור. כאשר פתאום מישהו כביכול אונס אותה כפי שהבנתי.

זה יכול לקרות.. אבל לא כשיש הרבה מכוניות ושאנשים רבים מסתכלים. אני מקווה שזה לא אמיתי וזה לא נראה אמיתי.

ואולי פה החיסרון בסיפור. שהיו פנטזיה ובאמת שיש לך יכולת מרשימה לספר בצורה קולטת ולא חופרת עם מילים עשירות שגורמות לדימיון לעבוד ולהינות .. יש לך מילים וחיבורים של מילים ממש ברמה גבוה. את יוצרת.

כל הכבוד על היכולת לספר. על הפרוזה הזאת. שלי אין את היכולת לספר לא סיפור ולא פרוזה ובוודאי שלא בצורה קולעת ומעניינת כל כך. לא פחות מדי ולא יותר מדי.

אבל ה"חיסרון " אם באמת אפשר לקרוא לזה.. הוא שהסיפור לא אמיתי. לפחות לטעמי .. פשוט כי אני אוהב את האמת לאמיתה.. וחותר אליה כמה שיותר.. לפחות רוצה לחתור אליה.. ואולי לא רוצה תמיד ..אבל בטוח שאני רוצה מתישהו..

לכתוב מלכתחילה סיפור בדיוני זה לא הטעם שלי ולא הכייוון שלי. אבל את זאת את ואני זה אני.

אז יש לך את היכולת לכתוב סיפורי מתח ופנטזיות.. ואם אני טועה וכתבת שיר אמיתי עימך הסליחה.

החלק הראשון לא מובן.. וכי את רוצחת? את ערפד? מה כל הקטע הזה. זה למה אני אומר פנטזיה כי זה יותר מדי מזה.
גם החלק השני אני מצפה לתחושות של דיכאון ועצב כי זה אונס. ופה רואים שהכל פנטזיה ואין שום מהדבר של העצב כי אין האונס אמיתי ברוך השם .

בשורות האחרונות אל אלוקים אני מגלה משהו ישן שחוזר שוב. את מצפה ליותר ממה שמגיע לך. די לגאווה. איפה אהבת האלוקים שלך?

...
 

The Heretic

New member
הי

שמחתי מאד לקרוא את הביקורת שלך, זה ממש לעניין..
כן, זה לא סיפור אמיתי, אבל הרגשות דיי אמיתיים, רק שבסיפור האמיתי עברתי בסוף תאונת דרכים.

אגב, אני בטוחה שאת היכולת לספר ומה שאמרת אפשר לפתח, בוודאות.

ממש אהבתי שחשבת שזה אונס, זה באמת יכול להתפרש ככה ולהיות ככה. והרצח ערפד.. זה חלק מהפנטזיה..כן

שאמרת שאתה מצפה לעצב, אני חושבת שהסוף נקטע בנקודה של תחילת המעבר לשם.

אהבת אלוקים- אוהבת וכמו כל מישאני אוהבת- זכותי לכעוס. אחרת זו צביעות לדעתי, אלא אם כן אתה בגישה ומאמין שהכל לטובה. אני לא שם.
 

ben1b2e3n

New member
מצטער לשמוע על התאונת דרכים

עכשיו אני נזכר.

אין לי רצון לספר סיפורים. :)


זה לא יכול להפרש כאונס כיוון שהבחור שאנס אותה הוא זה שכיסה אותה ליד השוטר - מה שלא יכול להיות הגיוני כי כאשר הוא כיסה אותה הוא לא נאסר באזיקים והשוטר לא עשה לו כלום.

זה כן יכול להתפרש כשהיא יצאה ערומה או חצי ערומה מ"החדר במלון" לרחוב. אבל באמת דבילי הרעיון שמישהו עוצר אותה בכח... יתכן ולא יכל לראות אותה רצה ערומה בין מכוניות . ממש היא היתה בטירוף ושיגעון.

מכייון שאין אונס אין מה לצפות לעצב כבר. ראיתי שמדובר במשהו שיגעוני.. אבל בכל זאת יש מעט עצב שיכל להתהוות שנאמר "וכיסה את גופי הכחוש מימיי רעב."

שאמרת שהיתה לך תאונה אז באמת היא הביאה לך השראה לכתוב על זה כך. אז יש פה דימיון מתוך האמת.. משמע זה לא דימיוני לגמרי.

הכל לטובה זה לא רק צמד מילים ששגור .. זה לא סיסמא ריקה. אני מאמין באמת הפשוטה. שהכל לטובה. מה לעשות.. האמת פשוט פשוטה ולא מסובכת.. אלה שחושבים שהם רחוקים מהאמת.. הם לא מסופקים באמת.. או שהם עיוורים בכוונה.. כי אין ברצונם לקיים את האמת מהעצלות.. לפחות שיודו ויכירו באמת בליבם.

זכותך לכעוס אבל כעס בחיק כסילים ינוח.

לעולם לא הבנתי מה הכוונה צביעות בעיניך.

צביעות זה לעשות את הרע אף על פי שהוא רע. ואילו אני רוצה לעשות את הטוב כי הוא טוב אף על פי שקורה שאני עושה את הרע.. זה לא אומר דבר על צביעות.

ואני מצפה גם ממך להבנה הפשוטה הזאת.

.
 

ben1b2e3n

New member
את לא מבינה מהי אהבה

אהבה לא מעורבבת בכעס. ואלוקים אבינו מלכנו.

מצווה לאהוב אותו שנאמר "ואהבת את השם אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודיך"

ואסור לכעוס על אלוקים שנאמר בקהלת "א אַל-תְּבַהֵל עַל-פִּיךָ וְלִבְּךָ אַל-יְמַהֵר, לְהוֹצִיא דָבָר--לִפְנֵי הָאֱלֹהִים: כִּי הָאֱלֹהִים בַּשָּׁמַיִם וְאַתָּה עַל-הָאָרֶץ, עַל-כֵּן יִהְיוּ דְבָרֶיךָ מְעַטִּים. ב כִּי בָּא הַחֲלוֹם, בְּרֹב עִנְיָן; וְקוֹל כְּסִיל, בְּרֹב דְּבָרִים. ג כַּאֲשֶׁר תִּדֹּר נֶדֶר לֵאלֹהִים, אַל-תְּאַחֵר לְשַׁלְּמוֹ--כִּי אֵין חֵפֶץ, בַּכְּסִילִים: אֵת אֲשֶׁר-תִּדֹּר, שַׁלֵּם. ד טוֹב, אֲשֶׁר לֹא-תִדֹּר--מִשֶּׁתִּדּוֹר, וְלֹא תְשַׁלֵּם. ה אַל-תִּתֵּן אֶת-פִּיךָ, לַחֲטִיא אֶת-בְּשָׂרֶךָ, וְאַל-תֹּאמַר לִפְנֵי הַמַּלְאָךְ, כִּי שְׁגָגָה הִיא: לָמָּה יִקְצֹף הָאֱלֹהִים עַל-קוֹלֶךָ, וְחִבֵּל אֶת-מַעֲשֵׂה יָדֶיךָ. ו כִּי בְרֹב חֲלֹמוֹת וַהֲבָלִים, וּדְבָרִים הַרְבֵּה: כִּי אֶת-הָאֱלֹהִים, יְרָא."

". י וְהָסֵר כַּעַס מִלִּבֶּךָ, וְהַעֲבֵר רָעָה מִבְּשָׂרֶךָ"

"ט אַל-תְּבַהֵל בְּרוּחֲךָ, לִכְעוֹס: כִּי כַעַס, בְּחֵיק כְּסִילִים יָנוּחַ. י אַל-תֹּאמַר, מֶה הָיָה--שֶׁהַיָּמִים הָרִאשֹׁנִים, הָיוּ טוֹבִים מֵאֵלֶּה: כִּי לֹא מֵחָכְמָה, שָׁאַלְתָּ עַל-זֶה"

גם מפה שאת רואה שאסור לך לבכות מול אלוקים.
 

ben1b2e3n

New member
אולי לא מתואר אונס

אלא שפשוט שיגעון שאת התפשטת מעצמך.. הכל דימיונות ופנטזיה ובעיקר טירוף.. זה יפה אבל לא לטעמי.

והשוטרים לקחו אותך..

את מעניינת אבל אין תכלית לסיפור הזה. חיכית לאדם בדימיון שלך בתוך חדר ואז רצת לרחוב והתפשטת .. יופי יופי יפה מאוד

עכשיו אני וכולנו יודעים מה תכלית והמסקנה והמוסר השכל

את מטורפת ומשוגעעת
 

The Heretic

New member
איזו שינוי חד

אין פה מוסר השכל.. זה פשוט "סיפור". ואגב, אם כבר, אז היא כבר היתה מופשטת עוד 'בבית' חח.
 

ben1b2e3n

New member
אני שמח שאנו מסכימים על תכלית הכתיבה

כשפיכת הרגש וכהשפרצת התחושות

אין אני תומך באלו המחייבים למסור מסרים,אמירות ומוסרי השכל.

כותבים כי כיף. כותבים כי זה מה שיש לומר אחרי החוויות שעברנו. המילים יוצאות מאלוקים בזמנן.

אין מה להפעיל תשכל .. יותר מדי.
 
למעלה