שאלה אשמח לעזרה.

Ben Barzilay

New member
שאלה אשמח לעזרה.

שלום !
יש לי שאלה קצת מביכה, מתנצל על התיאורים הלא נעימים.
אני צורך מידי יום פרפ (emtrivir). באחד הימים, שעה וחצי לאחר שלקחתי את הכדור, ביצעתי חוקן לצורך קיום יחסי מין. האם יתכן שכתוצאה מהחדרת צינור המים לפי הטבעת חלק מתכולתו של הכדור שלקחתי שעה וחצי קודם לכן תצא בעת ביצוע החוקן? וכתוצאה מכך השפעתו של אותו כדור לא תבוא ליידי ביטוי?
ושאלה נוספת, האם התחלת טיפול בפרפ שישה ימים לפני המגע החשוד+המשך צריכה יומי גם לאחר המגע החשוד - מגינה עליי בעת המגע החשוד? (כלומר שישה ימים לפני זה בסדר? חלק מהרופאים אומרים שכן ובחלק מהמקומות אומרים שלא... אני כבר מבולבל וחרד). תודה על העזרה.
 

ATFAdmin

New member
אין השפעה ישירה של חוקן בייתי לספיגת הכדור.

אין השפעה ישירה של חוקן בייתי לספיגת הכדור- ספיגת הכדור נעשית במערכת העיכול הקיבה במעי הדק והגס אל מחזור הדם. חוקן לרוב מנקה את החלחולת ובפתחו של המעי הגס.

ובנושא שני לגבי נטילה פראפ - מבחינת ההמלצות זה 7 ימים בשביל להיות בטוח שהריכוזיות התרופה בדם היא האידיאלית, ייתכן והשגת את הריכוזיות ביום ה 6. אם יש לך חשש לאחר 3 שבועות עשה בדיקת איידס א לחילופין היוועץ ברופא המשפחה שלך או באימונולוג. בסופו של דבר זה לא אומר שביום השישי זה לא עובד זה אומר אחוז היעילות ב 7 ימים של התרופה למניעה היא 95% אז ב 6 ימים ייתכן שהיא טיפה פחות אבל עדיין עשויה להיות יעילה. אם הינך חושש היוועץ ברופא.
 
למעלה