שאלה לגבי הבת

שאלה לגבי הבת

שלום
הבת שלי (שלא גרה בבית) סבלה בחודשים האחרונים מכאבי בטן ושלשולים. היא חשדה שזו אלרגיה לסויה או בעיה עם גלוטן. (היא טבעונית) היא הפסיקה לאכול גלוטן והכל היה בסדר ומיד כשאכלה לחם או פיתה חזרו התופעות. בבדיקה שעשתה דרך קופ"ח נאמר לה שאין לה אלרגיה או רגישות לגלוטן או סויה.בנתיים היא לא טועמת שום גלוטן מחשש שאולי זה גורם נזק. (יש בזה משהו? אם באמת יש רגישות?) עדיין מחכה לה ביקור אצל רופא גסטרו. ואני בחששות האם תהיה לו תשובה האם יוכל להגיד תשובה לכאן או לכאן בוודאות. היא עומדת להתגייס עוד כמה חודשים לכן הדאגה שלי רבה.
אשמח לשמוע מנסיון איך גילו אצלכם את הבעיה.
תודה מראש
 

net the jet

New member
אם היא לא אוכלת גלוטן אז אין שום טעם לעשות בדיקות. בשביל

לקבל תוצאות אמינות לבדיקות לצליאק ( לא רגישות כי אי אפשר לבדוק רגישות לגלוטן, אין כזו בדיקה ) חייבים לאכול גלוטן ( ולא פירור או 2 ביום )
&nbsp
אני מציעה לחזור לרופא/ת משפחה, לבקש הפניה לבדיקות דם ( אחרי שהיא אוכלת גלטן לתקופה של כמה חודשים ) לעשות את הבדיקות ואז לראות ע"פ התוצאה מה הלאה.
&nbsp
לא יודעת איזה בדיקות היא עשתה, אבל כמה דברים לדעת- צליאק זו לא אלרגיה , זוהי מחלה אוטואימונית. על מנת לאבחן צליאק צריך לעשות בדיקות דם ( כשאוכלים גלוטן כאגיל ) אם התוצאות חיוביות מקבלים הפניה לגסטרו שבדכ ממליץ על אנדוסקופיה ( ביופסיה של המעי הדק )
אין שום דרך לבדוק רגישות גלוטן, מלבד לעשות את כל הבדיקות לשלילת המון דברים אחרים, ורק אחרי שכל אילו לא מראים כלום והחולה עושה דיאטה ללא גלוטן לתקוםה ויש שיפור במצבו, אז ניתן להגיע למסקנה שכנראה יש לו רגישות לגלוטן.
חשוב מ א ד , לא לקצר את הדרך ולהחליט לבד שגלוטן עושה " רע" ולא טוב. גם אם במקרה מרגישים טוב בלי גלוטן. יכול להיות שיש משהו שלא עלו עליו, וחשוב לדעת בדיוק מה זה.
&nbsp
לצליאק אין תרופה, התרופה היחידה היא מהנעות של 100% מגלוטן, זו דרך חיים ( לא תמיד קלה ) ואין שום הקלות או חיפופים בענין. ככה שלהחליט לבד על "תרופה" למשהו שלא קיים זה לא ממש אחראי.
&nbsp
 
למעלה