שאלה לגבי קשיי גמילה

onfire

New member
שאלה לגבי קשיי גמילה

אני לא יודעת למי צריך להפנות את השאלה והפורום הזה נראה לי הכי קרוב לנושא. יש לי ילד בן 3 שלא מבקש ללכת לשרותים כשהוא צריך, לגבי שתן אין בעיה כי מדי פעם מציעים לו ולוקחים אותו, אבל צואה הוא מעולם לא עשה בשרותים/סיר. הוא פשוט מחפש פינה שקטה ועושה. אני מאוד מתוסכלת כי אני יודעת מתי זה קורה אבל הוא לא מוכן לעשות את זה בשרותים. איך מטפלים בבעיה???
 
מוסיפה שאלה דומה

הבת שלי בת שנתיים וארבעה חדשים, נגמלה מחיתול ביום. לפני כחודשיים. גם משתן וגם מצואה. מזה כשבועיים- שלושה, היא מתאפקת במתן צואה, אפילו למשך יומיים, ואז עושה את צרכיה בתחתונים. אנחנו מנסים לשדר לילדה שזה לא נורא....אבל כנראה שבאופן לא מודע עוברים גם התסכולים שלנו...כי זה קצת מיאש כל יום ...עם פיפי אין כל בעיה. שמתי לב, שהרגרסיה חלה בקיטנה שהיתה, ומאז היא גם החלה לעשות את צרכיה רק בשעות אחר הצהריים שאני איתה. גם בבית וגם מחוץ לבית. לעיתים היא מבקשת חיתול...ואני אומרת לה שהיא גדולה, אבל אולי אני טועה ואולי צריך לאפשר לה את החזרה לחיתול? אשמח לכל עזרה.
 
לא הבנתי למה לא עונים?

ועדכון- איפשרתי לה חיתול ואמרתי לה שזו הבחירה שלה איפה לעשות, אחרי יום נפתרה הבעיה!
 
שגית של איה

שלום צריך לנסות ולראות האם באמת הרגרסיה הינה הינך מתארת קשורה לאיזו שהו מאורע שקרה בקייטנה בכל מקרה הגברת הינה עדיין צעירה ואין מקום לתיסכולים. בד"כ לא ממולץ להחזיר לחיתול אולם בגיל הזה אין הדבר מהווה בעייה גדולה, נסי שלא לעשות זאת אלא אם באמת הגעת ליאוש ואז תני לה מנוחה ולתחיל גמילה מחדש.
 
קשיי גמילה

סליחה על האיחור בתשובה {לא הייתי בארץ} בהקשר לשאלתך אין עדיין מה להלחץ מכך שהילד עדיין לא מבקש לשירותים לפיפי וגם מכך שצואה אינו מוכן לעשות כלל השירותים. יש לעודד אותו כל פעם שהוא עושה פיפי בשירותים ולנסות לזרום איתו עם הצואה . אם הוא מעדיף לעשות בסיר אז גם כאן לשבח אותו. ניתן לדבר עם הגננת בגן אליו הולך בד"כ זהו הגיל בו מתבצעת גמילה קולקטיבית של מספר ילדים ואז ביחד עם כולם זה יראה לו טבעי יותר. בכל מקרה בגיל זה אני סבור שזה לא צריך לתסכל נסי לזרום עם הילד ולא לשדר לו תיסכול.
 
למעלה