שאלה לד"ר הוברט

osher121212

New member
שאלה לד"ר הוברט

אמי חולה מזה כשנה וחודשיים.היא החלה בדרגה 4.5.יש גרורות בריאות , היו בכבד 2 שנעלמו עם הטיפולים. כיום אחרי שנה של טיפולים שונים בסי טי האחרון ראו שנוספו גרורות קטנטנות בריאות והגרורות שהיו גדלו במעט.בתחילה הציעה הרופאה קסלודה, לאחר שבועיים בהם ביקשה אמא לחשוב על זה הרופאה אמרה ששינתה דעתה והתייעצה וניראה לה כי כדאי להמשיך את הטיפול. שאלתי: אם נוספו גרורות איזה סכוי יש לטיפול מאותו סוג???הוא הרי לא עזר.לפני הסדרה האחרונה היו טיפולים מסוגים שונים... יכול להיות שאומרים לה את זה כדי לתת לה תקווה למרות שהיא בכלל בנטייה להפסיק טיפולים???ועוד שאלה : מה אומרות הסטטיסטיקות? תודה רבה מראש.גלית.
 

hubert

New member
טיפול לגרורות

לא כל כך הבנתי ,מה זה שלב 4.5 השלב הגבוה ביותר הוא 4 לחולה גרורתי. לא הבנתי מה הרופאה המטפלת הציעה האם הציעה להמשיך באותו טיפול בדיוק אותו לקחה? ושבמהלכו הגרורות החמירו? אם כך אני מסכימה שאין הגיון, אם הציעה שילוב תרופתי שונה ,או שילוב תרופתי אליו הגיבה טוב בעבר, ולא החמירה במהלכו יש הגיון לנסות שוב. אין לי מספיק מידע על המקרה כדי לספק סטטיסטיקות או לייעץ על הפסקת טיפול. ד"ר הוברט
 

osher121212

New member
ד"ר הוברט

ראשית, תודה על התשובה. שנית : הרופאה בסורוקה אמרה לאחר הניתוח שיש גרורות והשלב הוא 4.5,מוזר ש 4 זה הכי גבוה.... הרופאה הציעה להמשיך בדיוק באותו טיפול שלא הועיל.אמי כבר קיבלה שילובים שונים שלא עצרו את הגרורות וכעת היא מציעה למרות שנוספו גרורות קטנות והקודמות גדלו ממש במעט.אולי היא מציעה את אותו טיפול בכדי להאריך עוד קצת את החיים?אולי היא חושבת שעם הטיפול צמיחת הגרורות והתפתחותן איטית יותר?אמא שלי לא מעוניינת בהמשך טיפולים ולא רוצה גם שנגיע איתה לרופאה - אז אין לנו אפשרות לשאול ישירות את הרופאה...בכל מקרה לי זה נראה חסר הגיון. תודה רבה לך על התשובה.
 

hubert

New member
המשך טיפול

במידה ותחת טיפול מסויים התפתחו גרורות חדשות או גדלו משמעותית קיימות אין מקום להמשיך טיפול עם התרופות הללו. ד"ר הוברט
 

osher121212

New member
"יצא המרצע מן השק"

ד"ר יקרה: אחרי שיחה מעמיקה עם אמי הבנתי- הציעו לה ארביטוקס. יש לה כסף והיא לא מוכנה לבזבז אותו על התרופה - היא אמרה לי שהציעו לה את זה כבר לפני 3 חודשים. אני לא מרגישה מרומה - כי זו המחלה שלה והכסף שלי.אבל כואב לי.אם התרופה היתה בסל - היא בטוח היתה אומרת כן. בקיצור, אני מצטערת ששאלתי שאלות "לא נכונות"... אפשר עוד שאלה?כמה ארביטוקס באמת עוזר?אם יש תשובה לזה...תודה.
 
של מי הכסף?

את לא מרגישה מרומה כי זה הכסף שלה. אמך שומרת על הכסף שיש לה ונמנעת מלנסות אפילו לעבור את הטיפול בארביטוקס. לא בגלל שכבר אין לה כוח יותר לטיפולים. לא בגלל שהיא לא רוצה להמשיך ונסות לחיות אפילו עוד קצת. המניע הוא כספי בלבד?. למה ולמי בן אדם שומר את הכסף שיש לו כשקיצו קרב? אושר יקרה שלא מרגישה מרומה. עצה לי אליך מבעלת ניסיון יבוא רגע ואת תאלצי לחיות את חייך ללא אמך. כל יום תסתכלי על עצמך במראה והמצפון אם ישנו יכאב. נהלי שיחה עם אמך. תאמרי לה אמא עשי לי טובה אני צריכה אותך לצידי אפילו עוד קצת. כל שקל שבעולם שתותירי עבורי אחרי לכתך לא שווה דקה אחת בלעדייך שירה
 

osher121212

New member
היי

ברור שאנחנו אומרים לה את זה- היא טוענת שהיא מעדיפה שהכסף יישאר לאבא לאחר לכתה - בעיקר לאור העובדה המצערת שראתה כמה וכמה מטופלים בארביטוקס שנפטרו די מהר.היא ממש לא מוכנה "לבזבז" כדבריה את הכסף ולנו היא לא מקשיבה. ודרך אגב המניע שלה לא כספי בלבד, היא קצה בטיפולים , קצה בסבל ולא מעוניינת לסבול יותר.אם זה היה רק העניין הכספי זה היה נראה אחרת.
 
למעלה