שאלה על התפתחות דיבור

  • פותח הנושא kby
  • פורסם בתאריך

kby

New member
שאלה על התפתחות דיבור

תומר בת שנה וחמישה חודשים. לאחרונה יש לה הרבה מילים שהיא אומרת רק את סופן טוס במקום מטוס תול במקום חתול פור במקום ציפור בא במקום סבא וכו' בימים האחרונים יצא שאמרתי לה אני תחיליות של משפטים והיא השלימה סופים (אמא הולכת לעבו.... דה). בעלי חושב שבכך אני מרגילה אותה להגיד רק סופים ושזה לא טוב. האמנם כך?
 
לאמא של תומר

הדיבור של בתך בהחלט מתאים לגילה-הדיבור בתחילת דרכו מאופיין בתהליכי פונולוגיים כמו השמטת הברות ועיצורים, והדבר עדיין בגדר הנורמה. אין צורך לתקן אותה, גם לא מומלץ לחזור על המילים המשובשות שאמרה , פשוט לדבר אליה ברור ואני מניחה שעם הזמן העניין יחלוף. אם היא סבלה או סובלת מדלקות / נוזלים באוזניים מומלץ גם לבצע בדיקת שמיעה. לגבי השלמת המילים- לדעתי השלמת משפטים מדי פעם אינה מזיקה (בעיקר כשמקריאים סיפור...) אבל עדיף שלא להרבות בכך, כי זה לא טבעי ודורש מהילדה פחות מאמץ, בעיקר אם היא נוטה לומר רק חלק מן המילה.
 

kby

New member
תודה רבה!

אני לא חוזרת על השיבושים שלה (למרות שלפעמים יש פיתוי מרוב שהם חמודים) אלא עונה לה עם המילה הנכונה (למשל: תומר- "תול" אני- "נכון, הנה חתול"). דווקא כשמקריאים לה סיפור שהיא מכירה היא יוזמת לבד את המילה בלי שצריך להגיד לה חצי (אחרי ה"ופתאום" במעשה בחמישה בלונים, תומר אומרת לבד "בום ט-ח"). אבל יש לנו שיחות כאלה שאני בעיקר מדברת ומשאירה לה "רווח" בסוף משפט להשלים. תודה על ההסבר המפורט.
 
למעלה