שאלה על קינוחים

שאלה על קינוחים

היות שהרבה חבר'ה פה גם רגישים לחלב, אז אולי מישהו יוכל לענות לי - איפה אני יכולה למצוא קינוחים פרווה טעימים, כמו מוס שוקולד ובאווריה? משום מה זכור לי שלפני כמה שנים היה אפשר למצוא אותם כמעט בכל מקום (אפילו בבורגראנץ'), ואילו בזמן האחרון לא משנה כמה חיפשתי לא מצאתי
 

daniela21

New member
גם אני זוכרת שפעם מכרו

בבורגר ראנץ מוס באווריה ושוקולד.. אין לי מושג היכן ניתן להשיגם כיום, אני מניחה שכדאי להכין בעצמנו את הקינוחים. יש לי אי סבילות ללקטוז ואני משתמשת בטופו. זה התחליף הכי קרוב לחלב בטעם ובמרקם. אפילו עוגת גבינה אפשר להכין איתו.
 
האמת שעכשיו חטפתי קריזה קטנה

אני וטופו ובכלל מוצרי סויה חברים טובים כבר שנים, אבל עכשיו לקראת שבועות איתרתי בוואלה מתכונים נחמדים לרגישים לחלב, שכוללים פשטידה, פנקייקס ועוד משהו מטופו לרגישים לחלב. זה נשמע ממש נחמד, אבל כמובן שחייב להיות בהם קמח
אחרי שאני אקבל את התוצאות של הבדיקות, אני אוכל לנסות את זה עם קמח נטול גלוטן, אבל עדיין זה מתסכל. למצוא משהו בלי זה ובלי זה...
 

סביוני

New member
יש לך קריז(מה)!

לקח לי הרבה זמן להפנים, להטמיע ולהתביית על העובדה שבמקום קמח רגיל אני משתמש בקמח "לא רגיל", קמחנו נטול הגלוטן. זמן רב הבנתי עד אז שאסור לי להשתמש בקמח רגיל. לפתע כל המתכונים שיש בהם קמח רגיל - מחוץ לתחום. אין מתכונים יותר. ורק מתכונים עם טעם של גומי מצאו את דרכם אל מטבחי. ממש לא מזמן, מספר שנים לאחר הגילוי של הצליאק, החלטתי שבכל חודש מחדש אני אכין במטבח משהו מיוחד לצליאק שעוד לא הכנתי קודם לכן מעולם. הדבר כמובן ניתב אותי למתוכני אפייה, שבכולם היה קמח עם גלוטן. עשיתי ניסיון. המרתי את הקמח הרגיל בקמח ללא גלוטן. אמרתי לעצמי: זה קמח וזה קמח. מה הקטע? אין קטע. אז הקמח שלנו הוא נדבק יותר לידיים, בעייתי משהו אולי בטיפול בו, אבל בכל זאת וואחד קמח! מאז אותו יום אין לי כמעט מתכון עם קמח רגיל שלא המרתי את הקמח הרגיל שבו בקמח ללא גלוטן - והמאפים יצאו "רגילים" כמעט כולם, עם המון אושר בחיך. אני יודע שיש איזה יחס קטן של המרת כמות קמח רגיל בקמח נטול גלוטן (נדמה שלי 25% פחות?), בכל מקרה - אני ממיר את הקמחים ביחס של 1:1 ונהנה מהתוצאות בכל פעם מחדש...
 

Liyah

New member
באווריה ../images/Emo99.gif

רק ב"ויקטורי" ביפו. באווריה מעולה לטעמי. ואל תשכחי לקחת אותי איתך על הדרך...
 
השאלה אם הבוואריה פרווה

כי אם לא, אני לוקחת אותך לשם ואת תאכלי לבד...
 

Liyah

New member
good enough 4 me...../images/Emo67.gif

מכל מקום, אין לי מושג אם זה פרווה. כשאני אהיה שם, אני אברר.
 

liorsos

New member
בתור רגיש לחלב הנה ידיעה קטנה

אחד יש מלא מוצרים שהם תחליפים למוצריי חלב כגון מוצריי סויה יש גם טעימים של תנובה בשם קסם הסוייה שיש להם גם בווריה המלצה קטנה תבררי בדיוק מה הרגישות אולי כדי לך לשנות קצת תפריט ואז תוכלי לאכול קצת מוצריי חלב,ובנוסף יש כדורים שהם תוספיי מזון בשם לקטוקל וחג שמחח
 

liorsos

New member
אאה דרך אגב כמעט בכל חנות נורמלית

וסופר יש מוצרים פרווה ובסופר פראם את הכדורים ללא מרשם
 
תודה רבה ../images/Emo140.gif

מוזר שלא נתקלתי בבוואריה הזאת עד עכשיו, כי אני חורשת שנים על כל מוצרי הסויה ומכירה גם את הסידרה הנ"ל (שדווקא ממה שניסיתי לא הכי התלהבתי). אני אצא לחפש! אבל הבוואריה והמוס שהתכוונתי אליהם הם לא מסויה, אלא במקום חלב ביססו אותם על קצף ביצים. הם היו פק"ל בכל שיפודיה כשרה ובבורגראנץ'.
 

vitalykg

New member
רגישות לחלב

אם מדובר ברגישות לחלב אז הבעיה היא בלקטוז . לקטוז ניתן לקנות בצורת טבליות בבתי-מרקחת ובחנויות הטבע . כך שאם רוצים לאכול מאכל חלבי לוקחים תחילה טבליה אחת ואוכלים חופשי . ודבר שני חלב עיזים גבינות עיזים וכבשים שיש אותם היום הרבה על המדפים יכולים להיות תחליף מצויין לחלב ומוצריו .
 

daniela21

New member
הכדורים האלה בעיתיים:

1 - סוג אחד מכיל גלוטן, זה ה"לקטזין" 2 - הסוג השני של סולגאר, בו אני משתמשת, יחסית יעיל אם כי לא מבטל את כל התופעות של הרגישות. אני משתמשת בו רק אם אני שותה משהו עם אבקה חלבית וחלב סויה (למשל שוקו עם סויה). לארוחה חלבית של ממש הוא לא עובד 100% (אפילו רופאת הגסטרו שלי אמרה שהיעילות של הכדורים הללו לא גבוהה במיוחד, אבל זה אינדיבידואלי, כנראה שאני רגישה מאוד).
 
עלי הכדורים בכלל לא עבדו

ועוד כמה רגישים שאני מכירה אמרו שגם להם זה לא עזר בכלום. ראוי לציין שניסיתי רק את הסוג הראשון שציינת, אני אבדוק את אלו של סולגאר.
 
ובקשר לגבינות עזים וכבשים

תחליף מצויין הם לא, ומי שחושב ככה מעולם לא טעם את הגבינות האלו - הטעם שלהן אחר לגמרי, ומי שינסה להוסיף חלב עזים לקפה או לאפת עוגה עם גבינת עזים/כבשים, ינחל מפח נפש אמיתי. יש אנשים שאוהבים את הגבינות האלו, אבל תחליף למוצרי חלב רגילים זה בהחלט לא. הסויה עדיף בהרבה.
 

עינית

New member
רגישות ל|חלב| אפשרית לחלבון החלב

ואז זו לא בעיה של לקטוז וכל הכדורים לא יעילים. לידיעתכם - במזרח כמעט ולא אוכלים מאכלי חלב. הרגישות ללקטוז מצטרפת לרגישות לגלוטן כאשר הבעיה במעיים. אני משתמשת בחלב סויה של אלפרו בכל מקום שצריך חלב ואין שום בעיה. זה אפילו פרווה.
 

gili 9

New member
אפשר למצוא...

הי, אני בענייני הרגישות לחלב - ללא צליאק לשמחתי, אבל נתקלתי בהודעה שלך בדף הראשי ולשאלתך - לבורגר קינג יש דווקא כמה קינוחים פרווה, זה חדש יחסית. הם כשרים, אז יש שם גלידה עם "כריות", ונדמה לי גם מוס שוקולד ועוד כמה דברים.... אני מתנחמת בעובדה שנגזר עלי לא לאכול קינוח לפעמים בחסכון הקלוריות.... :)
 

daniela21

New member
בקשר לבורגר קינג -

הקינוחים הם עם גלוטן פרט לגלידות פרווה שבכוס. הגלידה עם הכריות אסורה, הסופלה שוקולד מכיל קמח. בקיצור - רק גלידת וניל ותות בכוס.
 
למעלה